Tragedia aviatică de la Karachi, ultimele cuvinte ale piloţilor. Vorbeau despre Covid-19
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

duminica, 11.04.2021

Tragedia aviatică de la Karachi, ultimele cuvinte ale piloţilor. Vorbeau despre Covid-19

GALERIE
karachi
  • karachi
- +

Piloţii avionului pakistanez Airbus care s-a prăbuşit la 22 mai la Karachi şi a ucis 97 de oameni erau ocupaţi să discute despre noul coronavirus în loc să urmărească consemnele controlorilor de trafic aerian, ceea ce a provocat accidentul, se arată într-un raport preliminar al anchetei publicat miercuri, relatează Reuters.

Nicio defecţiune tehnică nu a fost descoprită, a anunţat ministrul pakistanez al Aviaţiei Ghulam Sarwar Khan, care a prezentat raportul în Parlament, la Islamabad.

”Avionul era perfect abilitat să zboare. Nu avea niciun defect tehnic. Căpitanul şi copilotul erau experimentaţi şi apţi medical să piloteze avionul”, a subliniat Ghulam Sarwar Khan.

”Din nefericire (...), discuţia s-a concentrat asupra coronavirusului”, a deplâns el, evocând discuţii între cei doi piloţi înregistrate de înregistratorul de voci din cockpit.

”Se gândeau la coronavirus. Familiile lor erau afectate, iar ei discutau despre acest lucru”, a precizat ministrul.

Pilotul aeronavei Airbus de tip A320 aparţinând Pakistan International Airlines (PIA), ale cărei cutii negre au fost analizate în Franţa, nu a semnalat nicio problemă tehnică în timpul manevrei prin care s-a apropiat de aeroportul de la Karachi, se arată în raportul anchetei.

Cu 16 kilometri înainte de pista de aterizare, aeronava zbura la o altitudine de 7.220 de picioare (2.200 de metri), deşi ar fi trebuit să se afle la 2.500 de picioare (762 de metri) altitudine.

Turnul de control a semnalat această problemă echipajului şi l-a îndemnat să nu aterizeze, însă pilotul a ignorat această recomandare, se arată în raport.

”Atunci când s-au aflat în poziţia de a ateriza, au fost avertizaţi de către controlori (de trafic aerian), însă (pilotul) a spus «am să mă descurc» şi au reînceput să discute despre coronavirus”, se arată în document.

Avionul s-a prăbuşit într-un cartier locuit din Karachi, la aproximativ un kilometru de pista aeroportului, la cea de a doua încercare de aterizare.

Înregistratorul de date arată că trenul de aterizare a fost ridicat cu mai puţin de zece kilometri înainte de aterizare, un lucru ”de neînţeles”, a mai declarat ministrul.

”O, doamne! o, doamne!”, au fost ultimele cuvinte spuse de pilot.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Încercare pe înaintare, cu speranţe de transformare

Nicolae GRECU

Încercare pe înaintare, cu speranţe de transformare

Chiar dacă şansele sunt minime, demersul oamenilor de rugby ieşeni demonstrează că sportul acesta se încăpăţânează să existe, să renască şi să reziste în dulcele târg.

Filmuletul zilei

opinii

Metamorfoze ale protocronismului sau despre incompetenţa cu ştaif (III)

Eugen MUNTEANU

Metamorfoze ale protocronismului sau despre incompetenţa cu ştaif (III)

Sunt relevate în continuare explicaţiile etimologice aberante date unor termeni importanţi în limba română, precum cneaz şi voievod, şi concluziile istorice inadecvate rezultate din respectivele etimologii.

O Iubire şi nouă fericiri

pr. Constantin STURZU

O Iubire şi nouă fericiri

Când m-am decis să urmez Filosofia, licean fiind, cineva m-a trimis să discut cu un venerabil profesor din acest domeniu. "Care este preocuparea sau tema centrală a Filosofiei?", m-a întrebat dumnealui, încă de la primele cuvinte. "Fericirea!", am răspuns eu spontan. Profesorul s-a uitat puţin dezamăgit la mine: "Nu. Ci disputa dintre materialism şi idealism". 

Urbanismul slăbiciunilor

arh. Ionel OANCEA

Urbanismul slăbiciunilor

Frumuseţea urbei noastre datorează mult colinelor. Din mulţimea lor, Boris Crăciun identifică pe cele şapte semnificative: Repedea, Cetăţuia, Miroslava, Breazu, Copou, Ciric şi Tătăraşi. Centrul e dominat de mănăstirea Golia şi Mitropolie, iar pe cele din jur se ridică mănăstirile Cetăţuia şi Miroslava. Şi constructorii acestor monumente au avut în preocupare riscurile fundării pe terenurile instabile. 

pulspulspuls

L-aţi uitat pe politicianul care venea la Primărie cu Buceagul Ceapeului? Iacătă-l la uşă!

L-aţi uitat pe politicianul care venea la Primărie cu Buceagul Ceapeului? Iacătă-l la uşă!

Pentru că ne-am jurat în barbă să ne ferim de politichie şi de politicieni măcar sâmbăta, pe uichend, aicea la rubricuţă, haideţi aşadar să părăsim olecuţă acest miraculos tărâm. 

Caricatura zilei

Conducere autonomă nivel 6

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.