anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

Tragedia din Păcurari: un vinovat sau mai mulţi? O problemă: semnalizarea!

GALERIE
accident-pacurari
  • accident-pacurari
- +

Accidentul groaznic de săptămâna trecută, din Păcurari, în care au murit patru muncitori de la Citadin iar alţii trei sunt în spital, putea fi oare prevenit? Dincolo de faptul că şoferiţa teribilistă era băută şi circula cu viteză, ceea ce de departe o face principala responsabilă, poliţiştii cercetează şi dacă lucrarea de pe şosea a fost semnalizată corect, din timp.

Jurnaliştii “Ziarul de Iaşi”, care au fost la faţa locului imediat după tragedie, au văzut doar câţiva popici din cauciuc, în condiţiile în care muncitorii lucrau într-o curbă periculoasă. Acest gen de accident a mai avut loc în Iaşi, în urmă cu câţiva ani: mai mulţi angajaţi de la Apavital care sudau o ţeavă într-o groapă de pe şosea, în Bucşinescu, au fost zdrobiţi de un autoturism care a plonjat în interior.

Accidentul a avut loc în anul 2013: un muncitor a murit iar alţi trei au fost răniţi grav. Şoferul a scăpat deocamdata de condamnare. Printre altele, in dosar s-a retinut ca muncitorii nu au semnalizat corect groapa, la fel ca în cazul accidentului de zilele trecute. Muncitorii au pus popici doar în apropierea lor, şi nu au semnalizat din timp şoferilor că urmează un obstacol pe asfalt.

“În alte ţări, o asemenea lucrare este semnalizată cu crearea unei benzi dirijate pentru şoferi, chiar dacă se îngustează sensul de mers. De asemenea, se pun din timp mijloace de avertizare cât mai vizibile, mai ales pe timpul nopţii, inclusiv lumini de avertizare”, ne-a spus un poliţist de la Rutieră.

Culmea este că autoutilitara cu care se aflau muncitorii avea lumini galbene pe cupolă. Maşina era însă, la câţiva metri de muncitori, cu mult în afara curbei periculoase unde lucrau angajaţii Citadin.

Ba chiar unii martori au spus jurnaliştilor “Ziarul de Iaşi” că luminile galbene erau puse în funcţiune însă nu puteau fi observate de un şofer care urcă spre AMRS, dinspre Petru Poni, deoarece curba este strânsă. Acest lucru nu o va absolvi însă de vină pe şoferiţă.

De altfel, Adina Iuliana Ghervase, în vârstă de 39 de ani, a fost arestată sâmbătă pentru 30 de zile, fiind cercetată pentru ucidere din culpă, vătămare corporală din culpă şi conducerea unui autovehicul sub influenţa alcoolului.

CITESTE SI: (VIDEO) „Ţi-ai revenit după beţie?” Şoferiţa accidentului din Păcurari, în faţa judecătorilor

Ea a lovit cu maşina patru angajaţi de la Citadin care lucrau la asfaltarea unei guri de canal, în curba dintre Petru Poni şi AMRS, spre Fundaţie. Femeia avea o alcoolemie în sânge de 0,95 mg/l la prima probă, şi 0,77 mg/l în cea de-a doua probă. Asta arată că alcoolemia era în scădere la momentul recoltării, deci mai mare în momentul impactului.

Tragedia, pas cu pas

Filmul tragediei în care au murit un inginer şi trei muncitori necalificaţi de la Citadin începe în jurul orei 12 noaptea, atunci când Adina Iuliana Ghervase este observată că pleacă de acasă băută. Ea se urcă în autoturismul firmei la care lucra ca agent comercial, un Alfa Romeo.

Cu o oră înainte, din apartamentul acesteia din Valea Lupului plecase “unul dintre concubinii săi”, după cum au afirmat vecinii. Aceasta era divorţată, însă cu primul soţ avea un copil de 13 ani, iar cu un alt concubin un băiat în vârstă de patru ani.

Femeia, care avea o alcoolemie de 0,42 mg/l alcool pur în aerul expirat, a mers glonţ prin oraş, după cum arată camerele de luat vederi de pe traseu, gonind cu aproape 160 km/h pe unele porţiuni. În curba de la AMRS, femeia s-a speriat de ceva deoarece a lăsat volanul din mâini, maşina a lovit bordura, apoi s-a lovit de colţul unei case, izbind după aceea grupul de muncitori care se aflau adunaţi în jurul unei guri de canal pătrat.

Unii dintre ei aveau lopeţi, târnăcoape, mături, şi dădeau cu smoală porţiunea decupată din jurul capacului, urmând să aplice bitum. În apropiere de ei se afla parcată o autoutilitară încărcată cu unelte şi scule. Autoturismul scăpat de sub control a pulverizat pur şi simplu grupul de şapte muncitori, dintre care, nevătămat a scăpat doar şoferul autoutilitarei.

Autoturismul a lovit utilitara în final, nu înainte de a prinde trei muncitori şi pe şeful punctului de lucru. Cei patru oameni omorâţi sunt inginerul Duca Nicolae Ciprian, de 48 de ani, muncitorii Ioan Cojocaru, 54 de ani, Bounegru Constantin, 45 de ani, şi Şutacu Gheorghe, 48 de ani.

“Victimele efectuau lucrări de reparaţii la carosabil, pe prima bandă. Programul de lucru pentru intervenţie începuse la ora 22. Conducerea ITM a fost prezentă la faţa locului imediat după producerea evenimentului, iar la acest moment cercetarea se află în derulare”, a precizat Costel Grojdea, şeful ITM Iaşi.

-------

Este nevoie de sânge pentru un angajat Citadin rănit

Cei trei muncitori de la Citadin care au fost răniţi în accidentul mortal de joi noaptea se află în continuare internaţi în spital, iar starea medicală a acestora s-a stabilizat, deşi încă nu au scăpat de riscul complicaţiilor. Unul dintre ei a fost trimis spre tratament de specialitate la Spitalul de Neurochirurgie, iar doi au rămas în continuare la Spitalul „Sf. Spiridon”.

Unul dintre aceştia este un bărbat de 53 de ani care a suferit o fractură de gambă, a scăpat de intervenţia chirurgicală, piciorul fiindu-i fixat cu o atelă ghipsată. Prof.dr. Diana Cimpoeşu, medic şef UPU-SMURD Iaşi, a declarat că starea acestuia de sănătate este bună, observându-se o evoluţie favorabilă. Al doilea bărbat care se află la „Spiridon” prezintă însă o serie de complicaţii semnificative.

El a ajuns direct în sala de operaţie după ce a fost adus de echipajele de prim ajutor, iar acum este internat în continuare pe secţia de Anestezie şi Terapie Intensivă.

„Este în continuare în ATI, intubat şi ventilat mecanic, sedat, stabil hemodinamic. Va avea nevoie de o nouă intervenţie chirurgicală pentru fractura de humerus”, a declarat prof.dr. Diana Cimpoeşu. Problema în cazul acestui bărbat este că are nevoie de mult sânge pentru intervenţia chirurgicală, iar date fiind stocurile reduse la nivel naţional, nu doar local, medicii fac un apel public pentru ca oamenii să vină să doneze începând de astăzi, 20 iunie.

Deja colegii de la Citadin s-au mobilizat şi au fost la finalul săptămânii trecute la Centrul de Transfuzii Sanguine din Iaşi.

„Pentru intervenţia chirurgicală este nevoie de sânge, şi facem apelul pentru toţi cei care pot dona pentru acest pacient, care a primit deja o cantitate mare de sânge, să o facă, pentru că va avea nevoie în continuare să primească sânge preoperator, intraoperator şi posibil post-operator. Sperăm să aibă o evoluţie favorabilă şi starea lui să se stabilizeze”, a precizat prof. dr. Diana Cimpoeşu. (M.O.)

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Ucraina, Taiwanul şi Amnesty International (I)

Alexandru LĂZESCU

Ucraina, Taiwanul şi Amnesty International (I)

Percepţiile eronate privind riscurile şi oportunităţile au avut adesea consecinţe catastrofale în istorie; decizia Chinei privind o invazie a Taiwanului va fi influenţată şi de percepţia privind consistenţa răspunsului Occidentului faţă de agresiunea Rusiei.

opinii

Slavă lui Rabelais

Nichita DANILOV

Slavă lui Rabelais

Vom intra într-o epocă în care resursele de materii vor conta la fel de mult ca şi tehnologia. Epoca energiei ieftine, după cum spunea un comisar european, a luat sfârşit. Epoca revendicărilor abia a început.

Ţara asta-i un miracol

Michael ASTNER

Ţara asta-i un miracol

Nu ştiu de ce, dar parcă-n România guvernanţii par să exclame cu toţii (în gândul lor): Păi, unde-am ajunge dacă tot poporul ar putea să se ducă fără probleme dintr-o parte în alta, pe autostrăzi şi drumuri expres şi drumuri naţionale modernizate şi decongestionate de existenţa autostrăzilor şi drumurilor expres?!

(Re)denumiri anapoda ale unor instituții de învățământ (V)

Eugen MUNTEANU

(Re)denumiri anapoda ale unor instituții de învățământ (V)

Nu este exclus ca timpul și uzul să valideze și să impună aceste formule denominative noi, dar, deocamdată, cel puțin pentru persoanele cu o educație umanistă solidă, impresia de improvizație și oportunism persistă.

pulspulspuls

Cum au fost arvunite locurile AUR de la Iaşi pentru viitoarea legislatură a Parlamentului

Cum au fost arvunite locurile AUR de la Iaşi pentru viitoarea legislatură a Parlamentului

Discuţiile de la Şcoala politică de vară de pe Bahlui, care s-a ţinut în aceste zile pe terasa unei berării boeme din târg, ar fi continuat la nesfârşit pe tema imposibilei şi, totuşi, foarte probabilei, coaliţii dintre liberali şi userişti, dacă cineva nu ar fi adus în discuţie, nu se ştie cu ce intenţii, problema vizitei în oraşul nostru a lui George Simion, liderul partidului AUR. 

Caricatura zilei

Suspensii speciale

Editia PDF

Bancul zilei

Un sofer de TIR opreste la un popas, comanda un sandwich, o cafea si o placinta. Intra trei motociclisti rai, unul îi man&ac (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.