anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

vineri, 19.08.2022

Tramvaiele Bozankaya, puse în circulație începând de luni

GALERIE
Bozankaya
  • Bozankaya
- +

Tramvaiele Bozankaya vor fi puse în circulație începând de luni, la circa 9 luni de la sosirea primulului vehicul la Iași. Până acum, au ajuns în depoul CTP șapte vagoane. 

Întârzierea cu care vehiculele sunt date în folosință este explicată prin faptul că producătorul este din afara UE (Turcia), iar procedura pentru obținerea tuturor avizelor este una specială.

COMUNICAT OFICIAL: Dublu eveniment în programul de modernizare a transportului public în Municipiul Iași: luni6 iunie 2022, de la ora 12.15, la centrul intermodal Ţuţora din bulevardul Virgil Săhleanu (Zona Industrială) va avea loc atât inaugurarea acestuia, cât și punerea în funcțiune a primelor tramvaie Bozankaya achiziționate cu fonduri europene. La eveniment vor participa primarul Mihai Chirica, reprezentanții Companiei de Transport Public (CTP) și ai constructorilor, precum și ai companiei turcești Bozankaya (Emrah Dal - Vicepresident, Yiğit Belin - Sales Director, Ulaş Beştepe - Project Manager).

„Tramvaiele Bozankaya vor contribui evident la îmbunătățirea în continuare a transportului public în orașul nostru. De asemenea, finalizarea lucrărilor pe bulevardul Virgil Săhleanu va facilita circulația călătorilor spre și dinspre Zona Industrială și Tomești. Mulțumesc și pe această cale companiei din Turcia pentru modul impecabil în care se derulează contractul de achiziție a acestor tramvaie, precum și constructorilor implicați în modernizarea infrastructurii. Grație fondurilor europene pe care le-am accesat, Primăria asigură locuitorilor orașului un transport public verde, modern, inteligent. Invit toți ieșenii să circule cât mai mult cu tramvaiul și cu celelalte mijloace de transport public și cât mai puțin cu propriul autoturism. Transportul public ieșean este ecologic, ieftin și sigur!”, a declarat primarul Mihai Chirica.

***

Cel de-al șaptelea tramvai Bozankaya construit pentru Municipiul Iași a ajuns în Depoul CTP Iași în cursul serii de miercuri, 1 iunie. Primele șase vagoane Bozankaya au fost primite în perioada septembrie 2021 - mai 2022. Celelalte nouă tramvaie vor ajunge la Iași până la sfârșitul acestui an.

Contractul cu compania turcească Bozankaya a fost semnat de primarul Mihai Chirica pe 11 noiembrie 2019. 

Licitația pentru achiziția celor 16 tramvaie a fost împărțită în trei loturi, corespunzătoare a trei proiecte cu finanțare europeană care includ și lucrări de modernizare a liniilor de tramvai. Valoarea totală a achiziției celor 16 tramvaie este de 140.964.270 lei, fără TVA (167.747.481,3 lei, cu TVA), adică circa 33,8 milioane de euro. Valoarea totală a celor trei proiecte menționate este 332.579.670,28 lei (aproximativ 67,2 milioane de euro).

Cele 16 tramvaie Bozankaya au o lungime de circa 30 de metri și o capacitate de transport totală de aproximativ 230 de locuri. Tramvaiele au podea joasă și sunt echipate cu instalație de aer condiționat, instalație de încălzire corespunzătoare pentru sezonul rece, sistem de numărare a călătorilor, instalație audio - video în interior, anunțuri vocale exterioare în stații, instalație pentru echipamentele de ticketing etc.

***

În cadrul programului cu finanțare europeană de modernizare a liniilor de tramvai din Iași, pe bulevardul Virgil Săhleanu, către localitatea Tomești, a fost construit un punct intermodal, de unde întregul transport public va fi preluat către interiorul orașului.

Lucrările fac parte din proiectul „Reabilitarea infrastructurii de tramvai în Municipiul Iași”, care are o valoare totală de 114.359.729,95 lei și care presupune reabilitarea infrastructurii și suprastructurii căii de rulare a tramvaielor pe trei tronsoane: Podu Roș – intersecție cu bulevardul Primăverii (finalizat), Cinci Drumuri – strada Pădurii – strada Nicoriță (finalizat) și bulevardul Virgil Săhleanu – intersecție cu bulevardul Metalurgiei – rond Țuțora. Proiectul a inclus și achiziționarea a cinci tramvaie, parte a lotului de 16 vehicule Bozankaya. 

În cadrul proiectului sunt modernizaţi în total 5.720 de metri liniari de cale simplă de rulare, de-a lungul cărora sunt amenajate șapte staţii de tramvai şi staţia intermodală de pe bulevardul Virgil Săhleanu. 

***

Tramvaiele vor reveni pe traseul cu numărul 5, iar itinerariul va fi Dacia – bd. Nicolae Iorga – Țesătura – Baza 3 – Rond Țuțora – retur. Astfel, vagoanele vor înlocui autobuzele pe această rută. Decizia a fost luată de Primăria Municipiului Iași, la propunerea CTP Iași, și va intra în vigoare de luni, 6 iunie, de la ora 12.00, odată cu încheierea lucrărilor de reabilitare a infrastructurii de tramvai din zona Piața Ing. Virgil Săhleanu – Rond Țuțora.

De asemenea, traseele 7, 8 și 29 vor fi modificate începând cu aceeași dată:

  • tramvaiele de pe traseul 7 vor circula prin Podu Roș, având următorul itinerariu: Canta – Târgu Cucu – Podu Roș – Rond Țuțora – retur;
  • tramvaiele de pe traseul 8 vor circula până la capătul de linie din Țuțora, pe itinerariul: Copou – Târgu Cucu – Tudor Vladimirescu – Rond Țuțora;
  • autobuzele de pe traseul 29 vor întoarce la capătul de linie din Țuțora, noul itinerariu fiind: Tomești – Rond Țuțora – retur.

Pentru o mai ușoară adaptare a călătorilor, concomitent, pe parcursul zilei de 6 iunie, vor circula și autobuze pe traseul 5, iar pe traseul 29 vor circula mijloacele de transport public până în Podu Roș.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Reformă? Ce fel de reformă?

Alexandru CĂLINESCU

Reformă? Ce fel de reformă?

În ce mă priveşte sunt sceptic, nu în ultimul rând din cauza persoanei care se află acum în fruntea ministerului. Sorin Cîmpeanu e o marionetă care se complace în insignifianţă. Fără coloană vertebrală, a servit drept unealtă obedientă mai multor partide. (...) Vorbeşte ca un robot, înşiră platitudini după platitudini. Este, cu siguranţă, omul cel mai puţin potrivit să reformeze învăţământul românesc.

opinii

Am fost la Gânju…

Nicolae TURTUREANU

Am fost la Gânju…

Un text „Sfâşietor - jurnalul unui artist care ştia că moare”, scris de Emilia Chiscop şi reluat de ZDI, după 20 de ani, mi l-a repanotat, pe simeza memoriei, pe redutabilul artist al penelului, Ioan Gânju. Mi-am amintit că şi eu „Am fost la Gânju”, dar cu încă vreo două decenii înainte, când „alte glasuri, alte încăperi” îşi etalau rezonanţele. Reiau, aici şi-acum, textul apărut la rubrica mea din ZDI, reprodus ulterior, sub genericul „Figuri. Legende”, în volumul „Cronice şi... anacronice” (Junimea, 2017).

Om câine

George PLEȘU

Om câine

Fără să ofer spoilere care să strice plăcerea celor care vor decide să-l vadă din 16 septembrie, când intră în cinematografe, spun doar că povestea creşte ca intensitate cu fiecare secvenţă până ajunge la paroxism, iar finalul deschis te face să pleci cu întrebări care revin şi-n zilele de după vizionare. Din ce-mi aduce la suprafaţă memoria afectivă, e probabil cel mai bun debut de la „Marfa şi banii” (2001) a lui Cristi Puiu.

Modernitatea şi postmodernitatea alienării

Codrin Liviu CUȚITARU

Modernitatea şi postmodernitatea alienării

Fugi, Rabbit (şi toată seria pe care o deschide) reprezintă o parabolă a alienării în universul postindustrial, publicarea sa în română căpătând, încă din 2008, cu un an înaintea morţii scriitorului, o neaşteptată legitimitate culturală în contextul prezentului.

pulspulspuls

O cotonogeală politică cu icnete şi gemete. Se vorbeşte de 40.000 de coco

O cotonogeală politică cu icnete şi gemete. Se vorbeşte de 40.000 de coco

Ehehei, dragii moşului, apăi să ştiţi voi aicea că cele mai interesante cotonogeli politice sunt, cum v-am mai spus noi şi cu alte ocazii, alea care au loc pe sub masă, când loviturile se aplică cu bombeul direct la ouşoarele sau fluierul piciorului adversarului, şi când icniturile şi gemetele sunt pe înfundatelea, ca să nu te dai de gol. 

Caricatura zilei

Ambulanța

Editia PDF

Bancul zilei

Un sofer de TIR opreste la un popas, comanda un sandwich, o cafea si o placinta. Intra trei motociclisti rai, unul îi man&ac (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.