Tranzacţia prin care BorgWarner a înghiţit compania Delphi a fost parafată oficial
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi

Tranzacţia prin care BorgWarner a înghiţit compania Delphi a fost parafată oficial

GALERIE
delphi Iasi
  • delphi Iasi
- +

Cei doi furnizori auto de top se poziţionează, astfel, pentru trecerea transformării industriei către vehicule hibride şi electrice.

Compania Delphi Technologies PLC, cu o unitate de producţie şi în judeţul Iaşi, a fost cumpărată de BorgWarner Inc., principalul competitor de componente pentru sistemul de propulsie al autovehiculelor. Intenţia de achiziţie a fost anunţată încă de la începutul acestui an, însă a fost pusă în pericol pe fondul izbucnirii focarului global de coronavirus, care a stopat producţia auto. Totuşi, acţionarii celor două companii nu s-au întors din drum şi „au bătut palma” joi, 25 iunie. Acordul din ianuarie evaluează Delphi Technologies la 3,3 miliarde de dolari. Acţionarii actuali BorgWarner şi Delphi Technologies vor deţine 85%, respectiv 15% din acţiunile restante ale companiei combinate. Cei doi furnizori auto de top se poziţionează, astfel, pentru trecerea transformării industriei către vehicule hibride şi electrice. BorgWarner produce componente auto, inclusiv transmisii automate, turbocompresoare şi sisteme de tratare a emisiilor, în timp ce Delphi Technologies produce module electronice de control care gestionează diverse componente ale motorului şi alte piese auto.

Un număr record de angajaţi

Fabrica Delphi Diesel Systems din Iaşi, care va prelua cât de curând numele BorgWarner, a fost deschisă în comuna Miroslava în 2007, aflându-se printre cele mai puternice firme din judeţ. Este specializată în fabricarea de pompe de înaltă presiune (pentru motoare pe benzină şi diesel) şi injectoare pentru industria auto. Produsele fabricate la Iaşi ajută la optimizarea performanţei motorului, la creşterea eficienţei vehiculului, la reducerea emisiilor şi la îmbunătăţirea performanţelor la volan. 

Industria auto a fost lovită la începutul pandemiei COVID-19 cu o putere triplă, respectiv închiderea fabricilor, întreruperea lanţului de aprovizionare şi o prăbuşire a cererii. Reducerile de personal la scară largă nu au întârziat să apară, astfel că şi fabrica Delphi din Iaşi va concedia în perioada următoare 265 de angajaţi din cei circa 2.000 (sau chiar mai puţini) cât se estimează că mai lucrează în unitate. Decizia producătorului are scopul de a mai reduce din costuri, după o perioadă de două luni de zile în care facilităţile de producţie au fost închise total. În 2018, compania Delphi Diesel Systems raporta la Ministerul Finanţelor un număr mediu de 2.662 de salariaţi.

Ce spun acţionarii Delphi

Reprezentanţii Delphi Technologies se arată „mulţumiţi de sprijinul puternic” din partea acţionarilor BorgWarner pentru această tranzacţie „transformatoare”, accentuând ideea că se va crea, astfel, o companie lider de tehnologii de propulsie, echipată într-un mod unic, cu scopul de a servi clienţi din întreaga lume. „Apreciem faptul că majoritatea acţionarilor Delphi Technologies au votat pentru aprobarea tranzacţiei, subliniind valoarea pe care credem că este inerentă la reunirea companiilor noastre. (...) Acum suntem cu un pas mai aproape de a oferi beneficiile semnificative aşteptate ale acestei tranzacţii către părţile interesate ale noastre. Aşteptăm cu nerăbdare să închidem tranzacţia, care se va întâmpla în a doua jumătate a anului 2020. (...) Suntem încântaţi să ne unim forţele cu BorgWarner şi aşteptăm cu nerăbdare să oferim valoare pe termen lung pentru toţi factorii noştri interesaţi”, au spus zilele trecute oficialii companiilor.

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Avem selecţioner!

Nicolae GRECU

Avem selecţioner!

Dinspre conclavul de la „Casa Fotbalului” se iţesc dâre de fum alb, numai că cine e alesul rămâne un mister.

Filmuletul zilei

opinii

Seimeni (XVI). Instaurarea regimului comunist: colhozul, geaceul, ceapeul (4)

Eugen MUNTEANU

Seimeni (XVI). Instaurarea regimului comunist: colhozul, geaceul, ceapeul (4)

Autorul prezintă în continuare procesul rapid de dispariţie a ţărănimii prin colectivizarea comunistă a agriculturii, aşa cum l‑a perceput în propria copilărie.

Din bucătăria rugăciunii

pr. Constantin STURZU

Din bucătăria rugăciunii

Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române a consacrat 2022 ca fiind "Anul omagial al rugăciunii în viaţa Bisericii şi a creştinului” şi "Anul comemorativ al sfinţilor isihaşti Simeon Noul Teolog, Grigore Palama şi Paisie de la Neamţ”. De fapt, şi când vorbim despre sfinţii isihaşti, tot despre rugăciune vorbim. Adică despre ceea ce ne orientează spre Dumnezeu.

Economia, ştiinţă sau pseudoştiinţă?

Aurelian-Petruș PLOPEANU

Economia, ştiinţă sau pseudoştiinţă?

„Când teoria matematică este arbitrul suprem al adevărului, devine dificil să vedem diferenţa dintre ştiinţă şi pseudoştiinţă. Rezultatul sunt oameni precum judecătorul din procesul lui Evangeline Adams sau Fiul Raiului din China antică, care au încredere în exactitatea matematică a teoriilor fără a lua în considerare performanţele lor - care confundă matematica cu ştiinţa, raţionalitatea cu realitatea.” (Levinovitz, 2016)

pulspulspuls

Atenţiune, atenţiune! Ta-ra-ram, ta-ra-ram: iaca noua împărţeală a dregătoriilor moldave!

Atenţiune, atenţiune! Ta-ra-ram, ta-ra-ram: iaca noua împărţeală a dregătoriilor moldave!

Veşti noi pe astăzi, stimaţi telespectatori, multe “bombă”, despre noua împărţeală de posturi de şefi regionali din Moldova, la instituţiunile ce au sediul, multe din ele, taman la Iaşi. 

Caricatura zilei

Editia PDF

Bancul zilei

Doi tipi, amândoi casatoriti, stau de vorba: – Nu stiu ce sa ma mai fac! De câte ori vin acasa, dupa ce am ba (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.

    X