
Trebuie să se mute dosarul dacă pensionarul își schimbă adresa? Precizări de la Casa de Pensii

Dacă un pensionar își schimbă domiciliul, mai exact dacă se mută dintr-un județ în altul sau din capitală într-un județ (și invers), dosarul său de pensionare trebuie transferat la casa de pensii corespunzătoare noii adrese.
Totuși, acest lucru nu se face automat, ci doar la cererea pensionarului, potrivit informațiilor Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP).
Pașii pentru transferul dosarului de pensie
Pentru a solicita mutarea dosarului de pensie, pensionarul trebuie să meargă la casa de pensii unde este înregistrat și să depună câteva documente: o cerere pentru transferul pensiei, actul de identitate care să arate noua adresă și talonul de pensie.
CNPP reamintește că, potrivit Legii nr. 9/2023, pensionarii nu sunt obligați să mai ducă copii xerox ale actelor atunci când au de rezolvat o problemă la casa teritorială de pensie. Ei trebuie să prezinte doar documentele originale, iar instituția le va fotocopia gratuit.
Ce se întâmplă după depunerea cererii?
După ce este depusă cererea, casa de pensii din județul în care pensionarul s-a mutat preia dosarul. Instituția trebuie să verifice documentele din dosar, pentru a se asigura că sunt corecte și complete. Apoi, trebuie să valideze punctajul mediu anual, iar după aceste verificări, casa de pensii transmite mai departe informațiile necesare pentru a începe plata pensiei la noua adresă a pensionarului.
Totuși, pentru a se asigura continuitatea plății pensiei și a evita drumurile inutile la instituție pentru pensionari, pensia va fi plătită de casa de pensii veche încă trei luni pe durata acestui proces. Plata se va face prin mandat poștal, la noua adresă. După finalizarea transferului, plata pensiei va fi preluată de noua casă de pensii.
Publicitate și alte recomandări video