Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

vineri, 29.03.2024

Trenurile din România sunt de opt ori mai încete decât cele din UE

GALERIE
TREN SIEMENS
  • TREN SIEMENS
- +

In timp ce în ţările occidentale, viteza trenurilor de călători atinge şi 300 de kilometri pe oră în România viteza medie a fost anul trecut de doar 43 km/h.

Viteza medie la transportul călătorilor pe calea ferată a fost anul trecut de 43 de kilometri pe oră, în timp ce la transportul de marfă aceasta s-a situat la 21 de kilometri pe oră, a declarat joi preşedintele Consiliului de supraveghere din domeniul feroviar, Otilian Neagoe. "Transportul feroviar este una dintre mizele viitorului, este un mod de transport pe care tot mai multe ţări mizează. Din păcate, prin deciziile care s-au luat la noi în ultimii ani, nu rezultă acest lucru, iar transportatorii din zona feroviară se plâng de avansul pe care l-a luat transportul rutier. Transportul rutier este avantajat de viteza comercială. La transportul de marfă, pe calea ferată avem o viteză de 21 de kilometri pe oră, iar la cel de călători este de 43 de kilometri pe oră. Lucrurile acestea afectează activitatea comercială a companiilor din domeniu", a afirmat Neagoe la conferinţa Mediafax Talks about Transport & Logistics.

El a adăugat că piaţa feroviară din România nu are parte de o viziune coerentă, existând un management defectuos. "Au fost priorităţi care s-au stabilit pentru un timp scurt şi nu există o privire de ansamblu a transportului feroviar. Lucrul acesta determină o anummită ineficienţă în transportul feroviar românesc. Pentru transportul comercial cu viteze sporite vom vedea că sunt nişte segmente, Bucureşti-Constanţa, Bucureşti-Braşov, Bucureşti-Giurgiu. În Master Plan nu a existat o viziune ca aceste investiţii să traverseze ţara. Nu putem traversa România şi rămânem undeva pe la mijloc. Nu înţeleg care a fost raţiunea, dar probabil că ea există", a mai spus Neagoe.

Oficialul apreciază că liniile interoperabile care nu sunt rentabile în prezent nu ar trebui desfiinţate, întrucât peste câţiva ani s-ar putea dovedi utile. "Nu putem desfiinţa linii interoperabile, doar pentru că la un moment dat nu sunt rentabile. Trebuie căutate formule de eficientizare, pentru că s-ar putea să scoatem din operare linii care peste câţiva ani sunt necesare. Uneori, din perspectiva unei eficienţe foarte rapid argumentată, desfiinţăm lucruri care vor putea avea sens. Să nu ajungem în situaţia în care mai întâi tăiem şi abia apoi măsurăm", a explicat Neagoe. Dacă pe segmentul de transport de marfă pe calea ferată activează 22 de jucători, pe cel de călători sunt numai cinci, astfel că prezintă potenţial pentru dezvoltare.

"Pe partea de transport de marfă avem CFR şi alţi 21 de operatori privaţi. Există o stare de concurenţă bună comparativ cu alte state europene. CFR Marfă are o cotă de piaţă de circa 54%, iar restul cotei de piaţă este împărţit între operatorii privaţi, dintre care se detaşează Grupul Feroviar Român cu o cotă de piaţă în jur de 30%. La transportul de călători avem CFR, cu o cotă de piaţă de circa 79% şi restul se împarte între patru operatori. Aici există loc pentru dezvoltare şi evoluţie", a conchis Neagoe.

 

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Cine profită de madam Şoşoacă

Pavel LUCESCU

Cine profită de madam Şoşoacă

Campania care urmează la Iaşi nu trebuie să devină un circ de tip Şoşoacă, decât dacă vrem să ne batem joc de viitorul acestui oraş. Nu vreau să spun că madam SOS România ar trebui ignorată, ci că n-ar fi rău dacă am încerca să înţelegem mai mult ce are în cap când vine vorba de viitorul oraşului şi mai puţin ce vrea ea să ne vândă, adică scandal.

opinii

Distrugerea statuilor

Alexandru CĂLINESCU

Distrugerea statuilor

Frenezia negatoare woke e urmarea obscurantismului, a fanatismului şi a inculturii. Ideologii woke au cale liberă în mass-media, au pătruns în universităţi şi în şcoli. Acţiunile lor n-au nimic comun cu adevărul istoric. Ei pretind că fac dreptate celor ai căror strămoşi au fost umiliţi şi exploataţi, în realitate manipulează istoria şi adâncesc fracturile sociale.

De ce este atât de aspru Postul Mare?

pr. Constantin STURZU

De ce este atât de aspru Postul Mare?

Faţă de celelalte posturi de peste an, Postul Mare (care precede Sfintele Paşti) este considerat unul aspru, atât din punct de vedere alimentar, cât şi din alte puncte de vedere. De ce este – sau ni se pare a fi – Postul Mare atât de aspru? De ce, în genere, ne este atât de greu să postim? Din mulţimea de posibile răspunsuri, să reflectăm azi la trei dintre ele.

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

pulspulspuls

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister tace şi face pe piaţa politichiei locale în această perioadă, stimaţi electori: cine va face listele de candidaturi de la parlamentarele din toamnă la liberalii ieşeni? 

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri