Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

Președintele american se pricepe și la mașini

Trump critică Ford fiindcă vrea să facă maşini care consumă mai puţin

GALERIE
Trump
  • Trump
- +

Preşedintele Donald Trump a criticat recent Ford Motor Co. pentru că a  semnat un acord cu statul California prin care se obligă să micşoreze consumului mediu de combustibil al întregii sale flote de maşini.

Alţi trei producători de automobile (Volkswagen, Honda şi BMW) au semnat acest acord şi implict au respins eforturile administraţiei Trump privind revenirea la standarde de consum mai mari.

Într-un mesaj pe Twiter  Trump a scris că „legendarii Henry Ford şi Alfred P. Sloan, fondatorii companiei Ford Motor şi General Motors, se întorc în morminte în faţa slăbiciunii actualilor directori ai companiilor auto, care sunt dispuşi să cheltuiască mai mulţi bani pe maşini care nu sunt la fel de sigure sau bune şi costă cu 3.000 de dolari mai mult. Nebunie! “. (Presa americană remarcă faptul că Trump l-a desemnat în mod greşit pe Alfred P. Sloan drept fondator al General Motors, în realitate fiind vorba de William C. Durant). “Henry Ford ar fi foarte dezamăgit dacă şi-ar vedea descendenţii construind maşini mult mai scumpe, mult mai puţin sigure şi care nu funcţionează la fel de bine, doar fiindcă executivii nu vor să lupte cu autorităţile de reglementare din California”, a mai scris Trump în mesajul său. “Companiile auto ar trebui să ştie că atunci când această alternativă a guvernului nu va mai fi disponibilă, California le va stoarce până la ruinarea afacerilor.”

Furia preşedintelui s-a îndreptat către un pact negociat direct între Consiliul Resurselor Atmosferice din California şi Ford, Volkswagen AG, Honda Motor Co. şi BMW AG. Conform acordului, producătorii de automobile se angajează să  micşoreze consumul mediu de combustibil al flotelor lor la aproximativ 4,7 litri/100 km până la sfârşitul anului 2026. Mişcarea producătorilor de automobile vine ca o reacţie la iniţiativa administraţiei Trump de a îngheţa standardele de consum de combustibil la aproximativ 6 litri/100 km pentru anii 2021-2026. Casa Albă a forţat, de asemenea, revocarea măsurii care permite Californiei şi altor state să-şi stabilească propriile standarde mai stricte privind emisiile auto. Ca răspuns la mesajele preşedintelui, compania Ford a spus că a susţinut „în mod constant o soluţie unică pentru toate cele 50 de state” în privinţa standardelor de economie de combustibil.

Preşedintele Trump a mai declarat: “Propunerea mea pentru companiile de automobile corecte din punct de vedere politic ar reduce preţul mediu al unei maşini pentru consumatori cu mai mult de 3000 de dolari, în acelaşi timp făcând maşinile în mod substanţial mai sigure. Motoarele ar funcţiona mai uşor. Impactul ar fi foarte mic asupra mediului! Executivi proşti!”

Honda, Volkswagen şi BMW nu au comentat afirmaţiile preşedintelui. Administraţia Trump a declarat într-o notificare legală că propunerea pentru un consum mediu mai puţin strict ar economisi pentru proprietarii de maşini 2.340 USD pe toată durata de viaţă a deţinerii de vehicului. Cifra, rotunjită miercuri de Trump, a fost însă respinsă pe scară largă de grupurile de protecţia mediului şi consumatori, care susţin că regulile din epoca Obama ar aduce şoferilor economii la pompă. Dacă administraţia Trump reuşeşte în efortul său de a retrage standardele de consum din epoca Obama, producătorii de automobile ar beneficia de reguli federale mai puţin restrictive. Parlamentarii democraţi de la Washington au făcut presiuni pe GM, Fiat Chrysler Automobiles şi alţi producători de automobile să denunţe acţiunea administraţiei Trump de a mări standardele de consum şi să se alăture acordului cu California. În calitate de reprezentanţi ai statelor care au semnat Angajamentului Naţional pentru Maşini Nepoluante, credem că dacă General Motors se alătură acestui acord consumatorii ar economisi bani, s-ar reduce emisiile şi s-ar oferi securitate reglementării industriei auto”, au scris 30 de senatori americani într-o scrisoare către şeful GM. ”În absenţa unui acord între guvernul federal şi state, acordul din California este un cadru sensibil care oferă industriei flexibilitate pentru a îndeplini standardele de consum, luând în acelaşi timp măsuri importante pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră şi pentru a economisi bani pe combustibil pentru consumatori”, au mai scris senatorii americani. Scrisorile au mai fost trimise către şefii Aston Martin, Fiat Chrysler, GM, Hyundai, Jaguar, Kia, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Porsche, Subaru, Toyota şi Volvo.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dan CONSTANTIN

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dacă distinsul profesor „X” sau remarcabilul „Z” au putut să treacă peste lege, eu de ce nu aş putea?

opinii

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

George ŢURCĂNAŞU

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

Delestaţi de centru şi captivi între statalismul teritoriului post-sovietic de la est de Prut şi desconsiderarea de la nivelul Bucureştiului, moldovenii din România aleg soluţia cea mai simplă: ştergerea sau renunţarea la identitate. Exemplele sunt multiple şi deseori invocate în scrieri mai vechi, de la divergenţele teritoriale bucovineană (în plin nucleu statal al Moldovei), vrânceană şi gălăţeană, la tendinţele actuale ale tinerilor de a migra pentru studii spre centrele universitare externe Moldovei, deseori mai prost cotate decât Iaşul în sistemul universitar. În aceste condiţii, să nu înţelegi necesitatea unor mişcări care militează pentru scoaterea Moldovei din izolarea impusă de către centru e cam prea mult!

Spărgătoarea de coduri

Bogdan ILIESCU

Spărgătoarea de coduri

Viaţa unui copil de acum 40 de ani (şi aproape sigur şi înainte) era absolut fascinantă pentru că era înmuiată din plin în toată istoria omenirii şi în tot ce avea mai valoros, adunat până atunci, în cărţi. Da, lucrurile alea cu un aer prozaic, mărturia perpetuă a unei invenţii seculare, care, prin natura lor de a păstra scris orice gând pe care i-l încredinţai, obligau la multă atenţie, şi mare responsabilitate şi scriitorul, şi cititorul.

pulspulspuls

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Dacă tot v-am servit ieri aicea niscai aritmetică electorală de Bahlui, haideţi să continuăm şi azi cu olecuţă de analiză matematică plus geometrie diferenţială tot pe tema asta incitantă! Nu de alta, dar acuşi încep iar simulările de alegeri, şi măcar să fim pregătiţi.

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri