anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

vineri, 27.05.2022

TUIAȘI ar vrea să implementeze doctoratul industrial. Concept nou în țara noastră

GALERIE
tuiasi
  • tuiasi
- +

Politehnica ieşeană face primii paşi către doctoratul industrial prin intermediul unui proiect european. Conceptul este unul nou pentru instituţiile de învăţământ superior din România, iar primele activităţi au fost demarate prin Facul­tatea de Construcţii de Maşini şi Management Industrial (CMMI), membră a unui pro­iect internaţional care îşi do­reşte să introducă şi în România conceptul doctoratului industrial.

Proiectul, GIENAHS (Erasmus+, KA2), va putea fi implementat atât în România, cât şi în alte cinci ţări, acesta având drept scop realizarea unei colaborări între universităţi şi companiile mici şi mij­lo­cii, propunându-şi ca, pe toa­tă durata sa până în 2020 să fie realizat un îndrumar şi o serie norme de aplicare în toată Eu­ropa a unei legislaţii în do­me­niul doctoratelor industriale.

În ţara noastră, conceptul este încă necunoscut, însă, în ţările dezvoltate, acesta este o obişnuinţă. „În ţări ca Suedia, Danemarca, Germania, există foarte bine dezvoltat conceptul de doctorat industrial, practic, doctoratul se desfăşoară în companii cu aplicabilitate şi cu soluţii tehnice care conduc la optimizarea producţiei sau obţinerii de produse noi. România şi Grecia, de exemplu, nu au conceptul de doctorat industrial, la noi în legislaţie există doar termenul de doctorat profesional, dar are adresabilitate foarte îngustă. În general, se aplică în zona artistică”, a explicat prof. univ. dr. ing. Cătălin Dumitraş, decanul Facultăţii de Construcţii de Maşini şi Management Indus­trial de la TUIASI.

Introducerea acestui tip de doctorat ar permite ca un doctorand să îşi realizeze teza lucrând într-o companie, folo­sind în acelaşi timp cunoş­tinţele şi resursele profesorilor corelate cu cele din industrie, în final rezultând un produs cu posibilitatea concretă de a fi pus în practică. „E un tip de politică «win-win», prin aceste doctorate noi suntem racordaţi la industrie şi intrăm în ritmul de viaţă al companiei. Momen­tan, se face o teză de doctorat, dar nu ştim dacă este aplicabilă în industrie sau dacă nu, ră­mâne într-o arhivă, şi cam atât”, a completat prof.univ.dr.ing. Cătălin Dumitraş.

În ceea ce priveşte colabo­rările cu companii româneşti, Facultatea de Construcţii de Maşini şi Management Industrial realizează o cercetare cu Fabrica de Rulmenţi din Bârlad. „Ei au venit cu tema, au şi câteva idei, noi venim cu «know-how-ul», le-am propus o soluţie tehnică de îmbinare, de realizare a unei scule combinate care practic să facă două-trei operaţii odată. Cercetările se vor desfăşura împreună, şi în labo­ratoarele noastre şi în laboratoarele lor, ei având o dotare foarte bună pe partea de metrologie şi microscopie”, a mai precizat decanul.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Un profesor universitar explică de ce Iaşul nu merită autostradă

Cosmin PAȘCA

Un profesor universitar explică de ce Iaşul nu merită autostradă

A se observa formularea în context a profesorului: autostrada „este un mijloc ca EU să ajung undeva”. Cu alte cuvinte, pentru Bulai şoseaua rapidă are un singur sens, spre Iaşi. Oraşul e văzut ca o grădină zoologică, oamenii stau aici într-un ţarc, din care n-au voie să iasă. Pot fi însă vizitaţi, ideal când începe bâlciul de Sfânta Parascheva.

opinii

New York şi Alabama. Un circuit epic

Codrin Liviu CUȚITARU

New York şi Alabama. Un circuit epic

Prin povestirile lui, Capote a avut, în mod evident, o influenţă hotărâtoare asupra a ceea ce s-a numit proza minimalistă americană din ultima jumătate a secolului XX. Acest tip de epic se concentrează pe frânturi din existenţa imediată, pe care le explorează nesofisticat şi totuşi artistic. Viziunea naratorului minimalist e pragmatică, evitând, din start, construcţiile monumentale ale romanului tradiţional, căutarea adevărurilor majore ale lumii sau elucidarea codurilor absconse şi derutante din istorie.

Miticilectualii ca Alfred Bulai şi disursul discriminatoriu la adresa moldovenilor

George ŢURCĂNAŞU

Miticilectualii ca Alfred Bulai şi disursul discriminatoriu la adresa moldovenilor

Când ai într-o regiune devenită fundătură prin proiectarea şi construcţia statului naţional, respectiv o aglomeraţie urbană de 400-450 mii de locuitori, ce ar fi singura capabilă să gestioneze fluxuri importante la nivel regional şi să polarizeze cât de cât regiunea, atât cât să-i creeze o minimă stabilitate şi coeziune teritorială, nu o izolezi din cauză că nu i-ar fi Bucureştiului de folos nu ştiu ce autostradă, ci faci eforturi să o deschizi către lume.

Întâmplările lui Nobel (I)

Bogdan ILIESCU

Întâmplările lui Nobel (I)

„All things are ready, if our mind be so.” (Toate lucrurile sunt pregătite, dacă şi mintea noastra este.) - William Shakespeare, Henry V

pulspulspuls

Iarăşi s-a făcut mişto de pârlipca lui Tudorel din Sărărie. Iată cu ce ocazie!

Iarăşi s-a făcut mişto de pârlipca lui Tudorel din Sărărie. Iată cu ce ocazie!

Două vorbe mai relaxate pe astăzi, dacă tot e joi, despre unul din evenimentele notabile care au loc în aceste zile în târg, stimaţi telespectatori şi drăguţe telespectatoriţe: selecta adunarea arhitecţilor de pe tot rotogolul ţării şi, de ce nu, chiar al Evropii şi al planetei. 

Caricatura zilei

Băsescu a pocnit, de data asta, o mașină

Editia PDF

Bancul zilei

La farmacie: - Un prezervativ, va rog. - Doar unul? - Da. Incerc sa ma las.

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.