anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

duminica, 14.08.2022

Ucraina solicită extinderea capacităţii portului Constanţa pentru a-şi putea exporta cerealele

GALERIE
portul-constanta-siloz
  • portul-constanta-siloz
- +

Ucraina a cerut suplimentarea capacităţii portului român Constanţa pentru a-şi exporta cerealele şi de asemenea sprijin din partea statelor UE pentru ca acestea să depoziteze pe teritoriile lor cereale ucrainene pe care Kievul nu le poate exporta prin Marea Neagră din cauza blocadei ruse, a declarat un oficial ucrainean citat de agenţia de presă Rador, care preia EFE.

„Solicităm să fie luată în considerare folosirea capacităţilor logistice româneşti, inclusiv capacităţile tehnice ale portului Constanţa, pentru exportul produselor agricole ucrainene, inclusiv cereale, prin crearea de capacitate disponibilă în porturile româneşti“, a declarat viceministrul ucrainean al Politicii Agrare şi Alimentaţiei, Markian Dmitrasevici, într-o intervenţie în Comisia pentru agricultură a Parlamentului European.

Oficialul ucrainean a semnalat că statele europene vor începe recolta într-o lună, iar portul Constanţa „va coopera în principal cu companiile europene“.

Prin urmare, capacitatea acestui port va fi acoperită de exporturile europene, situaţie care „va complica şi mai mult“ exporturile de produse agricole ucrainene, a menționat Markian Dmitrasevici.

Ucraina a pierdut un sfert din terenurile sale cultivabile din cauza ocupaţiei ruse din unele regiuni, în sud şi est, a anunţat luni Ministerul Agriculturii de la Kiev, informează Agerpres, citând AFP. Totuși, potrivit ministrului, acest lucru nu reprezintă "o ameninţare pentru securitatea alimentară" a Ucrainei.

"În ciuda pierderii a 25% din terenurile cultivabile, structura culturilor însămânţate în acest an este mai mult decât suficientă pentru a asigura consumul" populaţiei ucrainene, a afirmat ministrul adjunct al Agriculturii, Taras Vîsoţki, într-o conferinţă de presă.

Potrivit acestuia, "consumul s-a redus, de asemenea, din cauza deplasărilor masive (de populaţie) şi a migraţiilor externe", în afara ţării.

Peste şapte milioane de ucraineni s-au deplasat în interiorul ţării, conform Organizaţiei Internaţionale pentru Migraţie (OIM) şi a Înaltului Comisariat al ONU pentru Refugiaţi (UNHCR). Lor li se adaugă alte 7,3 milioane care au fugit în străinătate, dintre care peste jumătate în Polonia.

În ciuda pierderii deloc neglijabile de terenuri aflate acum sub controlul ruşilor, "structura actuală a suprafeţelor cultivate (...) nu reprezintă o ameninţare pentru securitatea alimentară a Ucrainei", a dat asigurări Vîsoţki în faţa presei.

"Agricultorii ucraineni au reuşit să pregătească relativ bine însămânţarea înainte de începutul războiului", a adăugat el.

"În februarie, Ucraina a importat deja circa 70% din îngrăşămintele necesare, 60% din produsele fitosanitare şi circa o treime din cantitatea de carburant necesară" pentru însămânţare, a detaliat el. (dcnews.ro)

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Pohtiţi la fotbal!

Nicolae GRECU

Pohtiţi la fotbal!

N-a fost nevoie de îndemnuri bombastice precum cele din titluri; românii reîncep să vină la fotbal pentru că au pentru cine.

opinii

Mitocanul de la volan (I)

Eugen MUNTEANU

Mitocanul de la volan (I)

Suntem asaltați zilnic cu știri și imagini despre accidente de circulație atroce. Statisticile spun că România este țara europeană cu cei mai mulți morți în accidente de circulație. Dincolo de precaritatea șoselelor, cred că o cauză a acestei situații îngrijorătoare este și existența în libertate a fiarei sălbatice pe care am ales să o numesc mitocanul de la volan.

Dobânda, de la păcat (medieval), la virtute (modernă)

Aurelian-Petruș PLOPEANU

Dobânda, de la păcat (medieval), la virtute (modernă)

Știința economică modernă s-a desprins din ceea ce era cunoscut în mediul academic timpuriu drept filosofie morală. Acțiunile și comportamentele din sfera economică (de exemplu, comerțul, formarea prețurilor, rolul dobânzii în tranzacțiile comerciale, etc.) erau reglementate de Biserică vreme de secole întregi. 

O limbă din prefabricate

Alexandru CĂLINESCU

O limbă din prefabricate

Un fenomen frapant care se petrece astăzi este ceea ce aş numi proliferarea prefabricatelor. Nu e ceva nou, dar devine tot mai accentuat şi, pentru cine ţine la expresivitatea limbii, tot mai supărător. Spun „prefabricate” pentru că e vorba de cuvinte şi formule luate de-a gata şi puse uneori în cele mai neaşteptate contexte. Au făcut de pe acum o glorioasă carieră la televiziune, politicienii şi jurnaliştii le rostesc cu o voluptate solemnă, convinşi că impresionează publicul printr-un limbaj elevat.

pulspulspuls

O cabală preoţească ţesută pe îndelete de multă vreme

O cabală preoţească ţesută pe îndelete de multă vreme

Ehehei, iubiţi dreptcredincioşi, iată că încurcate mai sunt căile Domnului de când treburile lumeşti şi dorinţele de parvenire şi câştig şi-au băgat coada tot mai adânc în sânul şi buzunarele largi de popă ale unor înalţi prelaţi din mitropolia noastră de la Iaşi, atât de greu încercată în ultima vreme. Iacătă aşadar, dragilor, ce au mai putut zămisli minţile întunecate de aceste lucrături diavoleşti: citiţi şi vă cruciţi, nu alta! 

Caricatura zilei

Ambulanța

Editia PDF

Bancul zilei

Un sofer de TIR opreste la un popas, comanda un sandwich, o cafea si o placinta. Intra trei motociclisti rai, unul îi man&ac (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.