Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

Ultimele noutăți în scandalul care îl vizează pe învățătorul de la Colegiul „Eminescu“

GALERIE
caiet
  • caiet
- +

Dascălul susţine că elevul a realizat alt exerciţiu, şi din acest motiv i-a subliniat cuvântul „patinoar“. Caietele de teme ale altor elevi din clasă au fost luate în cadrul anchetei. Chiar dacă elevul a scris altă temă, învăţătorul i-a semnalat acest lucru într-un mod defectuos care l-a confuzionat.

O presupusă eroare de corectare a temei unui elev din clasa a II-a B de la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu“ a dat naştere în ultimele două zile la o întreagă dezbatere, atât pe reţelele de socializare, dar şi în media. În acest moment există reacţii atât de la părintele care a semnalat „eroarea“, dar şi de la învăţător, care afirmă că elevul ar fi realizat un alt exerciţiu decât i s-ar fi cerut, această variantă fiind susţinută şi de alţi părinţi care au copii în clasa a II-a B. Indiferent care este adevărul, învăţătorului i se poate însă imputa faptul că nu a fost atent la ceea ce corectează. Luat separat, fără a cunoaşte contextul sugerat de învăţător şi ceilalţi părinţi, cadrul didactic a înlocuit forma corectă a cuvântului „patinoar“ cu forma greşită „patinuar“, fără a oferi alte menţiuni, precum aceea că elevul în cauză a făcut altă temă decât i s-ar fi cerut.

Ce ştim până acum

Potrivit imaginilor puse la dispoziţie de Ionel Tarnoveski cu întreaga temă pentru acasă realizată de David, dar şi a explicaţiilor surorii băiatului oferite presei, învăţătorul ar fi „corectat“ într-adevăr greşit lucrarea băiatului. Astfel, enunţul exerciţiului cerea realizarea unor popoziţii pornind de la nişte imagini din manual. Elevul a scris corect acele propoziţii, iar învăţătorul a semnalat atât o despărţire în silabe realizată corect, dar a corectat şi cuvântul „patinoar“, formă corectă, cu varianta inco­rectă „patinuar“.

„David a ajuns acasă şi s-a dus direct la dex-ul cel mare şi greu, pe care-l răsfoim de multe ori la partidele de Scrabble şi m-a întrebat - Tati, eu unde am greşit, nu înţeleg? Ce să-i răspund, domnule învăţător de la clasa a II-a B“, menţiona Ionel Tarno­ves­ki în postarea sa de pe Facebook în care ataşase şi o fotografie cu un pasaj din tema băiatului.

Tatăl afirma în cursul zilei de luni că aceasta nu ar fi singura eroare a învăţătorului.

„S-a întâmplat acum vreo trei săptămâni ce s-a văzut pe lucrare. Zi de zi tot mai venea cu exerciţii corectate greşit la matematică de data aceasta, cu calificative precum suficient sau bine, deşi exerciţiul era rezolvat corect. Dacă cinci plus cinci este egal cu 10, aşa rămâne, nu se poate schimba. Îi mai punea uneori suficient pentru că nu făcea litera «l» caligrafic“, a mai precizat Ionel Tarnoveski.

Cu toate acestea, părintele nu a oferit exemple concrete din temele la matematică.

Ulterior, în seara zilei de luni, a fost publicată de către un părinte o imagine a unei alte cerinţe, cu propoziţii similare şi cu o serie de cuvinte scrise greşit. Potrivit imaginii, elevii ar fi trebuit să realizeze pentru acasă altă temă pe baza unui text scris de învăţător pe tablă în clasă cu o serie de cuvinte scrise greşit în mod intenţionat. Elevii ar fi trebuit să scrie sub propoziţiile cu greşeli varianta corectă a acestora.

Această variantă a poveştii este ulterior confirmată şi de alţi părinţi, atât de cei contactaţi de „Ziarul de Iaşi“, dar şi de cei care şi-au arătat opinia în diferite comentarii pe reţelele de socializare.

În dimineaţa zilei de ieri, 6 martie, învăţătorul a făcut public şi mesajul său în care explică modul în care s-ar fi desfăşurat lucrurile.

Reacţia învăţătorului

Învăţătorul Spiridon Andrieş de la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu“ din Iaşi, acuzat că ar fi „corectat greşit“ tema elevului David Tar­noveski, confirmă varianta publicată de către un părinte în seara zilei de luni.

„În data de 1.02.2019, elevii clasei a II-a B au primit ca temă pentru acasă un exerciţiu care a avut ca scop remedierea unor greşeli de scriere frec­vente: scrierea corectă a cuvintelor cu dif­tongii oa/ua - pentru evitarea confuziei, despărţirea corectă a cuvintelor în silabe la capătul rândului şi articularea corectă a pluralului substantivului copii. Elevii au primit ca sarcină de lucru copierea unui text scris pe tablă, intenţionat greşit - cu erori de scriere - pe care să-l rescrie, corectând greşelile sesi­zate, evidenţiindu-le prin scrierea cu creio­nul“, menţionează Spiridon Andrieş, învă­ţătorul clasei a II-a B de la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu“.

Cadrul didactic explică că a notat tema cu suficient pentru că elevul nu ar fi respectat cerinţele temei pentru acasă pe care ar fi trebuit să o realizeze.

Contactaţi de „Ziarul de Iaşi“, şi alţi părinţi confirmă această variantă.

„Caietele au fost duse la şcoală drept probe de susţinere pentru învăţător. Acel copil nu a respectat cerinţa, şi de aceea a primit acel calificativ. Domnul a corectat textul pentru a-i arăta elevului ce ar fi trebuit să facă“, afirmă mama unui elev din clasa a II-a B.

Mama se mai întreabă şi „De ce elevul acela face temele pe dos? De ce lipseşte? De ce nu interacţionează cu colegii decât atunci când le aruncă lucrurile altora pe jos? Sunt probleme multe“, mai spune părintele.

Unde apar problemele

O lămurire cu privire la cine are dreptate şi care dintre cele două variante este adevărată vom putea avea abia după ce caietele elevilor vor fi analizate în cadrul anchetei desfăşurate la nivelul Colegiului Naţional „Mihai Emi­nescu“. Învăţătorului i se poate însă imputa faptul că nu a semnalat clar de ce consideră că a greşit elevul şi de ce a fost notat cu calificativul „suficient“, dar şi că nu a citit cu atenţie ceea ce a scris elevul în cerinţa temei sale pentru acasă.

Dacă luăm strict tema lui David, elevul a respectat cerinţele scrise în caietul său, adică să realizeze propoziţii pornind de la imagini din carte, iar învăţătorul a „corectat“ atât o despărţire în silabe realizată bine, cât şi un cuvând scris corect. Problema ar fi putut fi evitată dacă învăţătorul specifica faptul că David a realizat altă temă decât i se ceruse.

De imputat, de această dată părintelui, este modalitatea în care acesta comunică atât cu învă­ţătorul, dar şi cu şcoala. În textul publicat de către învăţător, cadrul didactic prezintă un istoric al relaţiei şcolii cu Ionel Tarnovseski, în trecut acesta aducând „injurii“ unui profesor pentru nota pe care o primise fiul lui la Limba engleză, dar şi faptul că ar fi ameninţat cu bătaia profesorul de Limba engleză. Şcoala ar fi depus ulterior plângere la Secţia 2 de Poliţie.

CITIȚI PE ACEEAȘI TEMĂ ȘI EDITORIALUL DE ASTĂZI:

Învăţătorul de modă veche Spiridon Andrieş, faţă în faţă cu Facebook-ul

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dan CONSTANTIN

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dacă distinsul profesor „X” sau remarcabilul „Z” au putut să treacă peste lege, eu de ce nu aş putea?

opinii

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

George ŢURCĂNAŞU

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

Delestaţi de centru şi captivi între statalismul teritoriului post-sovietic de la est de Prut şi desconsiderarea de la nivelul Bucureştiului, moldovenii din România aleg soluţia cea mai simplă: ştergerea sau renunţarea la identitate. Exemplele sunt multiple şi deseori invocate în scrieri mai vechi, de la divergenţele teritoriale bucovineană (în plin nucleu statal al Moldovei), vrânceană şi gălăţeană, la tendinţele actuale ale tinerilor de a migra pentru studii spre centrele universitare externe Moldovei, deseori mai prost cotate decât Iaşul în sistemul universitar. În aceste condiţii, să nu înţelegi necesitatea unor mişcări care militează pentru scoaterea Moldovei din izolarea impusă de către centru e cam prea mult!

Spărgătoarea de coduri

Bogdan ILIESCU

Spărgătoarea de coduri

Viaţa unui copil de acum 40 de ani (şi aproape sigur şi înainte) era absolut fascinantă pentru că era înmuiată din plin în toată istoria omenirii şi în tot ce avea mai valoros, adunat până atunci, în cărţi. Da, lucrurile alea cu un aer prozaic, mărturia perpetuă a unei invenţii seculare, care, prin natura lor de a păstra scris orice gând pe care i-l încredinţai, obligau la multă atenţie, şi mare responsabilitate şi scriitorul, şi cititorul.

pulspulspuls

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Dacă tot v-am servit ieri aicea niscai aritmetică electorală de Bahlui, haideţi să continuăm şi azi cu olecuţă de analiză matematică plus geometrie diferenţială tot pe tema asta incitantă! Nu de alta, dar acuşi încep iar simulările de alegeri, şi măcar să fim pregătiţi.

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri