anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

Aceasta ar fi a doua cea mai înaltă clădire din oraş

Un “zgârie-nori” în boscheţi: bloc de 28 de etaje în capătul cartierului Dacia

GALERIE
zgaraie nori, boscheti, dacia (2)
  • zgaraie nori, boscheti, dacia (2)
- +

Una dintre cele mai înalte clădiri din Iaşi ar urma să fie construită în capătul cartierului Dacia, într-o zonă în care acum domnesc boscheţii şi vegetaţia luxuriantă.

 Zinan Investment SRL, firmă unde sunt asociaţi oameni de afaceri basarabeni, propune un complex de locuinţe şi birouri cu un regim de până la 28 de etaje, la o înălţime maximă de 115 metri. Faţă de ale proiecte imobiliare aflate în pregătire la Iaşi, acest imobil ar fi cel de-al doilea din oraş după înălţime: pe primul loc se situează extinderea Iulius Mall (120 metri). O altă clădire înaltă, de 155 metri, a fost aprobată în 2009 de Consiliul Local în zona centrală a oraşului (intersecţia Elena Doamna – Anastasie Panu), dar acest proiect are probleme: a fost avizat negativ de Direcţia pentru Cultură. Revenind la investiţia Zinan din Dacia, proiectul este, în fapt, o resuscitare a investiţiei de la „Dream Village”: acum circa 15 ani au fost construite 5 blocuri (din 14 propuse), dar investitorul, altul decât Zinan, a intrat în faliment din cauza crizei economice. La sfârşitul anului trecut, firma Zinan a preluat un teren (neconstruit) de aproape 20.000 mp, amplasat în faţa blocurilor existente.

În ce constă proiectul Zinan

Proiectul urbanistic va fi dezbătut la Primărie la începutul lunii iulie. Potrivit documentaţiei consultate de „Ziarul de Iaşi”, propunerea face referire la un ansamblu cu locuinţe colective, spaţii comerciale şi birouri. Planşele urbanstice care sunt ataşate proiectului presupun mai multe alternative de mobilare urbană, dar cert este că intenţia este de a amenaja mai multe corpuri de clădire, iar unul dintre acestea are nu mai puţin de 33 de niveluri: două în subsol, parter, mezanin, 28 de etaje şi un etaj tehnic. Celelalte imobile au un regim mai mic, până în 11 etaje (cinci tronsoane), iar trei dintre ele sunt corpuri de legătură (parter şi mansardă), acestea din urmă probabil pentru funcţiunea de spaţii comerciale sau birouri. Principalele accesuri la amplasament sunt asigurate prin str. Tabacului - Strămoşilor şi bld. Dacia. Pe zona de sud a amplasamentului va fi cedată parte din teren către Primăria Iaşi pentru lărgirea str. Tabacului la un profil cu 4 benzi.

O investiţie importantă de care ar putea beneficia investitorul în viitor este realizarea unui pasaj suprateran, peste calea ferată, care să asigure ieşirea din capăt Dacia spre drumul european, precum şi accesul tramvaielor din rond Canta la depoul Dacia, depou care va fi modernizat în următorii ani. Parcările pentru locatari vor fi amenajate în subsol (toate imobilele au câte două niveluri în subteran), în timp ce, la nivelul solului, vor fi locuri pentru vizitatori. Numărul total de locuri va fi stabilit într-o fază mai avansată a proiectului. „Toate drumurile interioare vor avea un profil de minim 7 m, fiind dotate cu trotuare pietonale şi pistă de biciclete. Realizarea canalizării pârâului Rediu (aflat la vest de teren, n.r) şi a legăturii supraterane cu zona cartierului Canta nu intră în obligaţiile beneficiarului”, se precizează în proiectul de Plan Urbanistic Zonal (PUZ). Potrivit bilanţului teritorial, construcţiile propuse vor ocupa 40% din suprafaţa terenului (cca 7.300 mp), iar circulaţiile şi spaţiile verzi fiecare câte 30%. „Conturul proprietăţii va fi înierbat şi plantat cu arbori ce vor constitui perdeaua de protecţie faţă de vecinătăţi. Parcările propuse vor fi pavate cu dale inierbate din beton, completând astfel necesarul de spaţii verzi”, se susţine în PUZ.

Zona industrială a Daciei, schimbată radical

În ultimii doi-trei ani, mai mulţi investitori imobiliari şi-au îndreptat atenţia spre Dacia, în special în lungul străzii Tabacului care, în mare parte, a avut destinaţia de zona industrială. Astfel, între Piaţa Dacia şi capătul cartierului sunt în construire sau în pregătire mai multe proiecte. De exemplu, Conest are în curs de a finaliza lucrările la un complex de locuire în zona Rampei (lângă Lidl), în imediata vecinătate fiind alte ansambluri propuse care cuprind blocuri de până la 16 şi 18 etaje. Parte din amplasamente au aceeaşi adresă (str. Serg Gr. Ioan), aici fiind inclus şi proiectul Zinan, întrucât parcelele au fost dezmembrate din fosta proprietate industrială Comat. Principalii investitori care au derulat sau vor să implementeze proiecte în zonă sunt Conest, M.Chim, Sun Residence (alături de Comat) şi Contis (alături de Prima Construct). La un moment dat a existat o propunere, aprobată chiar şi printr-o documentaţie de tip PUZ, ca toţi investitorii care au proprietăţi aproape de calea ferată să realizeze o stradă nouă, paralelă cu linia de tren, dar, deocamdată, nu este clar în ce stadiu este un astfel de proiect.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Ucraina, Taiwanul şi Amnesty International (I)

Alexandru LĂZESCU

Ucraina, Taiwanul şi Amnesty International (I)

Percepţiile eronate privind riscurile şi oportunităţile au avut adesea consecinţe catastrofale în istorie; decizia Chinei privind o invazie a Taiwanului va fi influenţată şi de percepţia privind consistenţa răspunsului Occidentului faţă de agresiunea Rusiei.

opinii

Slavă lui Rabelais

Nichita DANILOV

Slavă lui Rabelais

Vom intra într-o epocă în care resursele de materii vor conta la fel de mult ca şi tehnologia. Epoca energiei ieftine, după cum spunea un comisar european, a luat sfârşit. Epoca revendicărilor abia a început.

Ţara asta-i un miracol

Michael ASTNER

Ţara asta-i un miracol

Nu ştiu de ce, dar parcă-n România guvernanţii par să exclame cu toţii (în gândul lor): Păi, unde-am ajunge dacă tot poporul ar putea să se ducă fără probleme dintr-o parte în alta, pe autostrăzi şi drumuri expres şi drumuri naţionale modernizate şi decongestionate de existenţa autostrăzilor şi drumurilor expres?!

(Re)denumiri anapoda ale unor instituții de învățământ (V)

Eugen MUNTEANU

(Re)denumiri anapoda ale unor instituții de învățământ (V)

Nu este exclus ca timpul și uzul să valideze și să impună aceste formule denominative noi, dar, deocamdată, cel puțin pentru persoanele cu o educație umanistă solidă, impresia de improvizație și oportunism persistă.

pulspulspuls

Cum au fost arvunite locurile AUR de la Iaşi pentru viitoarea legislatură a Parlamentului

Cum au fost arvunite locurile AUR de la Iaşi pentru viitoarea legislatură a Parlamentului

Discuţiile de la Şcoala politică de vară de pe Bahlui, care s-a ţinut în aceste zile pe terasa unei berării boeme din târg, ar fi continuat la nesfârşit pe tema imposibilei şi, totuşi, foarte probabilei, coaliţii dintre liberali şi userişti, dacă cineva nu ar fi adus în discuţie, nu se ştie cu ce intenţii, problema vizitei în oraşul nostru a lui George Simion, liderul partidului AUR. 

Caricatura zilei

Vreme de neplajă

Editia PDF

Bancul zilei

Un sofer de TIR opreste la un popas, comanda un sandwich, o cafea si o placinta. Intra trei motociclisti rai, unul îi man&ac (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.