Un alt accident mortal la Iași, produs la 150 km/h. Pedeapsă cu suspendare, la fel ca în cazul Berihoi

vineri, 21 martie 2025, 04:51
3 MIN
 Un alt accident mortal la Iași, produs la 150 km/h. Pedeapsă cu suspendare, la fel ca în cazul Berihoi

O manevră banală l-a costat viața pe un șofer ieșean. A încercat să întoarcă mașina pe un drum național și a fost spulberat de un BMW condus cu 151 km/h. Vina a fost împărțită de judecători, care au făcut tot posibilul pentru a-l lăsa pe șoferul vinovat în libertate.

Accidentul s-a produs în noaptea de 20/21 mai 2020, pe drumul european 58, Târgu Frumos-Hârlău. În jurul orei 1.20, Mihai I. se afla la volanul unui BMW, la ieșirea din Scobinți spre Hârlău, imediat după stația Petrom. Intenționând să întoarcă, a încetinit la aproximativ 16-20 km/h și a virat stânga. Nu a observat că din spatele său venea în viteză un alt BMW, condus de Florin Ungureanu.

Conform declarațiilor ulterioare ale unor martori, șoferul conducea haotic și imprudent, depășind și frânând brusc. Evitase coliziunea cu un tir, iar apoi accelerase din nou, vrând să depășească și BMW-ul condus de Mihai I. A fost surprins de manevra de întoarcere inițiată de acesta. Ungureanu a frânat și a încercat să vireze stânga pentru a ocoli totuși BMW-ul care întorcea pe mijlocul drumului, dar viteza de 151 km/h pe care o avea nu i-a permis să-și finalizeze manevra. A lovit BMW-ul din fața sa în plin, în partea laterală stânga.

Urmăriți canalul „Ziarul de Iași” pe WhatsApp. Cele mai importante știri ale zilei sunt disponibile aici

În ce condiții ar fi putut fi evitat accidentul?

Mihai I. a murit pe loc, impactul provocându-i numeroase leziuni, printre care și secționarea trunchiului cerebral. Pasagera de pe bancheta din spate a suferit la rându-i mai multe leziuni, medicii fiind nevoiți să-i extirpeze splina. Pasagera de pe bancheta din dreapta față a scăpat cu răni mai ușoare.

Expertiza criminalistică efectuată de anchetatori a stabilit că accidentul putea fi evitat cu ușurință dacă BMW-ul condus de Ungureanu ar fi avut o viteză de cel mult 119 km/h, oricum mult superioară limitei permise în zonă, de 50 km/h. Ungureanu a fost trimis în judecată în fața Judecătoriei Hârlău pentru ucidere din culpă și vătămare corporală din culpă. Pasagera de pe bancheta din spate nu a depus plângere împotriva lui Ungureanu. Ca urmare, acesta nu a avut de răspuns pentru două acuzații de vătămare corporală din culpă, ci pentru una singură. A fost elementul care avea să-i asigure în cele din urmă libertatea.

Șoferul și-a recunoscut vina

Ungureanu și-a recunoscut vina, ceea ce a dus la reducerea cu o treime a limitelor pedepsei și, totodată, a făcut ca procesul să dureze doar patru luni. Judecătorii au apreciat că o parte din vină i-a aparținut și victimei, Mihai I. inițiind manevra de întoarcere fără să se fi asigurat suficient. Ungureanu a fost condamnat la 2 ani și 8 luni de închisoare pentru ucidere din culpă și un an de detenție pentru vătămare corporală din culpă. Executarea pedepsei rezultante, de 3 ani de închisoare, a fost suspendată de judecători pe durata unui termen de supraveghere de 3 ani. Pe parcursul acestui interval, Ungureanu urmează să presteze 60 de zile de muncă neremunerată în folosul comunității în cadrul primăriei Ceplenița.

Judecătorii au obligat asigurătorul, City Insurance SA, la plata a 13.600 lei cheltuieli medicale, 16.000 lei daune materiale către familia victimei și daune morale în valoare de 350.000 lei și 195.000 euro. Firma de asigurări se află însă în faliment, astfel încât daunele vor fi plătite în măsura în care sumele rezultate din lichidarea societății vor fi suficiente.

Etichete: aaccident, Iasi, mortal

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii