Un altfel de „TED”, la Universitate – Locul în care, ca student, înveți să te exprimi liber în mai multe limbi. Tema, la alegere

duminică, 19 mai 2024, 03:00
3 MIN
 Un altfel de „TED”, la Universitate – Locul în care, ca student, înveți să te exprimi liber în mai multe limbi. Tema, la alegere

Nu mulți studenți știu că, periodic, există un loc în care doritorii pot exersa exprimarea liberă în mai multe limbii de circulație internațională. Eveniment coordonat de Departamentul de Limbi Străine al Facultății de Litere Iași, Interculturalia a avut loc ultima dată pe 19 și 20 aprilie. Cea de-a șasea ediție a avut ca teme generale Hybridity, Marginality, Otherness: Eccentrics and Monsters across Languages and Cultures.

Simpozionul oferă studenților din cadrul studiilor de licență, master și doctorat șansa de a se exprima și a vorbi despre subiectele ce îi pasionează. Timp de 10 minute, cu ajutorul unui suport vizual în format PowerPoint, sau doar prin liberă exprimare, aceștia pot susține un discurs în limba engleză, franceză, germană sau spaniolă.

Evenimentul a avut loc în format hibrid, oferind ocazia de a participa și studenților din alte orașe sau țări, precum Universitățile din Alba Iulia, București, Babeș-Bolyai (Cluj), dar și din Algeria, Franța, Regatul Unit și multe altele.

Cei care nu au putut fi prezenți fizic au putut să participe cu ajutorul unei conexiuni online. De asemenea au avut loc și întâlniri virtuale cu renumitul autor al “Hoțul de cărți”, Markus Zusak, dar și Nancy Reagin, profesoară la Pace University din New York City.

Ca experiență personală pot spune că, participând în calitate de voluntar în ambele zile la câte un grup de prezentări, am observat cât de bine pregătiți erau studenții, câtă implicare și pasiune au transmis prin discursurile lor. Fiecare serie de prezentări s-a focusat pe o altă parte a subiectului principal, cum ar fi Literatura comparată, Cultură și societate, dar și Studii medicale pentru studenții din cadrul Universității de Medicină și Farmacie “Grigore T. Popa”.

Au avut șansa de a participa și elevi din cadrul Colegiului „Mihai Eminescu” Iași, sub atenta coordonare a profesoarei de limba engleză. Aceștia și-au dat frâu liber creației si vorbirii libere, realizând prezentări demne de admirat și luate drept exemplu de toți cei prezenți.

O prezentare care a stârnit interes maxim

O prezentare demnă de menționat a fost cea a lui Horia Agape, student la UAIC, cu tema “The Marginalisation of the Neurodivergent”. Acesta a punctat definițiile conceptelor, cum se comportă o persoană neuro-divergentă, dar, cel mai important, cum pot fi aceștia ajutați în contextul academic. Acest aspect reprezintând, deseori, o dificultate, atât în România dar și în restul țărilor, în încercarea de a motiva și oferi elevului/ studentului un mediu sigur și confortabil, adaptat nevoilor sale. Implicarea lui Horia în proiectul său a fost apreciată de cei din sală, mai ales de “juriu”, iar discursul, foarte apreciat, mai avea puțin și depășea limita de timp impusă. Subiectul ales pare să fi captat atenția atât prin exprimarea liberă a lui Horia, dar și datorită faptului că nu toți cunosc detalii despre subiect. Pe de altă parte, mulți studenți urmează modulul psiho-pedagogic pe durata facultății, iar în eventualitatea de a deveni profesori aceștia ar trebui să știe să ofere egalitate de șanse tuturor elevilor.

În cadrul prezentărilor elevilor de la Colegiul “Mihai Eminescu”, în grupe de câte doi, au suscitat atenția Maria Bărbăcuță și Iustina Grosu, care au vorbit despre “Beauty Standards: Norms on Heavy Rotation”, care a venit perfect în completarea temei “The Perils of Overconsumption: Fast Fashion, Influencer Culture and Social Media Phenomena“, subiectul Deliei Ciobanu și al Sarei Vasilache. Toate patru au abordat subiecte de actualitate, despre magazinele online cu produse ieftine dar angajați sub-plătiți, cât de influențați suntem de viețile “perfecte” ale vedetelor, dar și despre normele de frumusețe care se schimbă de la deceniu la deceniu. Nu au lipsit nici temele lejere, amuzante, cum ar fi pasiunea pentru “musicals” și istoria gnomilor, de unde provin și ce reprezintă.

70 de voluntari activi

Fiecare prezentare a fost urmărită de câte un profesor avizat al Universității „Alexandru Ioan Cuza”, de susținătorii lor și voluntarii simpozionului.

Între voluntari și profesori s-au creat legături  strânse bazate pe starea de spirit bună, ajutorul oferit reciproc și onestitate. Cu aproximativ 70 de voluntari activi, cele două zile ale evenimentului au depășit momentele grele și au dus la amintiri și momente frumoase împreună.

Pasiunea și dedicația profesorilor, atât coordonatori cât și participanți, a fost vizibilă în fiecare moment, atât pe durata prezentărilor dar și în cuvintele de la ceremonia de închidere. (Sara MOLDOVEANU)

Toate articolele din noua secţiune ZdI “Ziarul Studenţesc”, AICI

Despre noul proiect ZdI “Ziarul Studenţesc” citeşte AICI

 

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii