De Business

Punem punctul pe știi

Acesta ar putea fi cel mai scump avion deținut de un ieșean. Poate ajunge fără escală până la Paris. Au început negocierile

miercuri, 11 decembrie 2024, 02:10
2 MIN
 Acesta ar putea fi cel mai scump avion deținut de un ieșean. Poate ajunge fără escală până la Paris. Au început negocierile

Un industriaș ieșean își caută partener de cumpărături – omul de afaceri intenționează să achiziționeze în leasing un avion de 3,5 milioane euro și ar vrea ca investiția să o împartă frățește cu un partener. Avionul pe care vrea să-l cumpere e unul de 5-6 locuri, cu o autonomie de 1.290 mile nautice (echivalentă cu aproximativ 2.390 kilometri). Aparatul de zbor ar urma să fie folosit de cei doi proprietari, dar și exploatat, prin vânzarea unor pachete de ore de zbor către cei interesați, conform declarațiilor făcute de consultantul său, Ionuț Călugăru.

”Avionul dorit poate fi un Cessna Citation CJ1 sau un Embraer Phenom 100, ambele fiind aeronave din aceeași categorie, cu o capacitate de 5-6 locuri și o autonomie de zbor de 1.290 mile nautice. Alegerea finală depinde și de preferințele viitorului co-proprietar”, a mai declarat pentru Ziarul de Iași Ionuț Călugăru, care a explicat: „Sunt pilot, iar în acest caz Mă ocup de tot ce înseamnă achiziție, evaluarea costurilor de operare, vânzarea de pachete de ore și managementul avionului. Printre responsabilități se numără programările pentru mentenanță, coordonarea echipajelor și angajarea piloților”.

Citiți aici integral Ziarul de Business nr. 37

Autonomie de 1.290 mile nautice, echivalentă cu aproximativ 2.390 kilometri, a acestor avioane permite zboruri de scurtă și medie durată între orașe europene (de exemplu, București – Paris sau Iași – Roma) fără a fi necesară realimentarea cu combustibil.

„Pentru a beneficia de anumite scutiri fiscale, avionul va fi înregistrat direct pe un AOC (certificat de operator aerian), similar unei companii aeriene, dar la o scară mai mică”, mai spune brokerul de aeronave, care susține că astfel viitorii proprietari ai avionului vor fi scutiți de anumite taxe la achiziția aeronavei, iar combustibilul folosit va fi exceptat de TVA și accize, facilitate disponibilă doar pentru aeronavele operate sub AOC.

Dacă omul de afaceri ieșean, care preferă să nu-și dezvăluie identitatea, își va găsi partener pentru cumpărarea avionului, nava ar urma să aibă o utilizare mixtă:

„Avionul va fi folosit atât de proprietari, cât și pentru zboruri comerciale, prin vânzarea de pachete de ore anuale (25, 50 sau 100 de ore), pentru a acoperi costurile de operare și întreținere. Această abordare oferă flexibilitate în utilizarea avionului, reducând costurile pentru proprietari prin optimizarea orelor de zbor neutilizate.

Achiziția presupune un avans de 700.000 de euro, urmând ca rata să fie stabilită după evaluarea bonității de către banca europeană care va finanța leasingul. Instituția bancară va audita atât AOC-ul sub care va fi înmatriculat avionul, cât și partenerii implicați în tranzacție”, mai spune Ionuț Călugăru.

În ce privește costuri anuale de operare calculate de acesta pentru un avion de tipul dorit de omul de afaceri ieșean, acestea s-ar situa între 400.000 și 800.000 de euro.

 

 

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii