Un asteroid de dimensiunea unei case trece miercuri prin apropierea Pământului

sambata, 10.04.2021

Un asteroid de dimensiunea unei case trece miercuri prin apropierea Pământului

asteroid
  • asteroid

Un asteroid nou descoperit, de dimensiunea unei case, trece miercuri prin apropierea relativă a Pământului, la o distanţă mai mică decât orbita Lunii, transmite Space.com.

Asteroidul denumit 2020 GH2 trece la 359.000 de kilometri de Pământ (Luna se află la distanţa medie de 385.000 km).

Conform programului Asteroid Watch, al NASA, asteroidul 2020 GH2 are dimensiunea între 13 - 70 metri şi a fost descoperit la 11 aprilie a.c., fiind în prezent urmărit de astronomi de la mai multe observatoare, printre care şi Catalina Sky Survey de pe Muntele Lemmon din Arizona, conform Centrului pentru Planete Minore din cadrul Observatorului Astrofizic Smithsonian, din Massachusetts.

În cursul trecerii sale pe lângă Terra, asteroidul nu prezintă niciun risc de impact, asigură oamenii de ştiinţă.

"Spaţiul este foarte mare. Un astfel de astfel de asteroid ar ridica temeri întemeiate, poate, dacă ar trece la distanţa la care sunt amplasaţi sateliţii meteorologici" (aproximativ 35.000 km), conform lui Kelly Fast, din cadrul Biroului NASA de Apărare Planetară (Planetary Defense Office).

Oamenii de ştiinţă din cadrul programului Asteroid Watch, dar şi alţi cercetători din alte părţi ale lumii, observă în mod regulat spaţiul din jurul Pământului pentru a supraveghea mişcarea asteroizilor deja cunoscuţi şi pentru a identifica potenţiali noi vizitatori. Orice asteroid de cel puţin 140 de metri în diametru, care se deplasează pe o orbită ce-l aduce până la maximum 7,5 milioane de kilometri distanţă de Terra, este considerat un potenţial risc pentru planetă, conform NASA.

Până în 2019 oamenii de ştiinţă au descoperit aproximativ 19.000 de asteroizi aflaţi în apropierea relativă a Terrei. În fiecare săptămână sunt descoperiţi în medie 30 de noi astfel de asteroizi.

Un alt astfel de asteroid, 1998 OR2, va trece la distanţa sigură de 6,2 milioane de kilometri de Pământ la 29 aprilie, conform NASA.AGERPRES

Încercare pe înaintare, cu speranţe de transformare

Încercare pe înaintare, cu speranţe de transformare

Chiar dacă şansele sunt minime, demersul oamenilor de rugby ieşeni demonstrează că sportul acesta se încăpăţânează să existe, să renască şi să reziste în dulcele târg.

Metamorfoze ale protocronismului sau despre incompetenţa cu ştaif (III)

Metamorfoze ale protocronismului sau despre incompetenţa cu ştaif (III)

Sunt relevate în continuare explicaţiile etimologice aberante date unor termeni importanţi în limba română, precum cneaz şi voievod, şi concluziile istorice inadecvate rezultate din respectivele etimologii.

O Iubire şi nouă fericiri

O Iubire şi nouă fericiri

Când m-am decis să urmez Filosofia, licean fiind, cineva m-a trimis să discut cu un venerabil profesor din acest domeniu. "Care este preocuparea sau tema centrală a Filosofiei?", m-a întrebat dumnealui, încă de la primele cuvinte. "Fericirea!", am răspuns eu spontan. Profesorul s-a uitat puţin dezamăgit la mine: "Nu. Ci disputa dintre materialism şi idealism".

Urbanismul slăbiciunilor

arh. Ionel OANCEA

Urbanismul slăbiciunilor

Frumuseţea urbei noastre datorează mult colinelor. Din mulţimea lor, Boris Crăciun identifică pe cele şapte semnificative: Repedea, Cetăţuia, Miroslava, Breazu, Copou, Ciric şi Tătăraşi. Centrul e dominat de mănăstirea Golia şi Mitropolie, iar pe cele din jur se ridică mănăstirile Cetăţuia şi Miroslava. Şi constructorii acestor monumente au avut în preocupare riscurile fundării pe terenurile instabile.

L-aţi uitat pe politicianul care venea la Primărie cu Buceagul Ceapeului? Iacătă-l la uşă!

Pentru că ne-am jurat în barbă să ne ferim de politichie şi de politicieni măcar sâmbăta, pe uichend, aicea la rubricuţă, haideţi aşadar să părăsim olecuţă acest miraculos tărâm.

Conducere autonomă nivel 6

Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?