Un cunoscut profesor universitar, mesaj pe rețelele sociale pentru Bogdan Cojocaru, șeful PSD Iași: „Nu cred că ar trebui să fim mândri de nimic”

vineri, 17 ianuarie 2025, 12:53
3 MIN
 Un cunoscut profesor universitar, mesaj pe rețelele sociale pentru Bogdan Cojocaru, șeful PSD Iași: „Nu cred că ar trebui să fim mândri de nimic”

Deputatul Bogdan Cojocaru, președintele PSD Iași, a făcut joi o postare pe Facebook, despre stadiul proiectelor de infrastructură din zona Moldovei. Postarea politicianului, una în care folosea un ton laudativ, a atras atenția profesorului universitar George Turcănașu, de la Facultatea de Geografie din cadrul Universității „Al. I. Cuza Iași”, care i-a transmis că „nu cred ca ar trebui sa fim mandri de nimic”. Turcănașu este și unul dintre membrii fondatori ai Mișcării pentru Dezvoltarea Moldovei.

Deputatul Bogdan Cojocaru, președintele PSD Iași: 2025, anul celor mai mari investiții în infrastructura rutieră a Moldovei!

Marile proiecte de infrastructură rutieră destinate zonei Moldovei vor lua avânt în acest an. Cu bani europeni (PNRR sau din actualul exercițiu financiar) și cu fonduri de la bugetul național, investițiile sunt cifrate la miliarde de euro.

Autostrada A7, Ploiești – Pașcani: peste 100 de kilometri din cei 320 km au fost deja deschiși traficului încă de anul trecut. În 2025, alte segmente vor fi recepționate, fiind șanse mari ca în acest an să se poată circula pe A7 de la Pașcani la Ploiești și, apoi, tot pe autostradă până la București. În plus, tronsonul Pașcani – Suceava se află în faza de licitație a proiectării și execuției. În final, A7 se va întinde pe ruta Ploiești – Pașcani – Suceava – Siret, în total 438 km;

Autostrada A8, Ungheni – Iași – Tg. Mureș: în scurt timp, pe două porțiuni, însumând peste 50 km, va începe efectiv execuția, vor fi deschise șantierele. Toată secțiunea de munte este în procedură de licitație, fiind împărțită în mai multe loturi. În 2025, va intra în procedură de desemnare a proiectanților și executanților și traseul Moțca – Iași – Ungheni. Parte a A8, ansamblul de poduri peste Prut, din dreptul localității Ungheni, intră în construcție, finalizarea fiind prognozată pentru 2026. Termenul de realizare a tuturor celor 310 km dintre Ungheni și Tg. Mureș este 2030;

Drumul expres Bacău – Piatra Neamț în lungime de 51 kilometri se află în procedură de licitație pentru proiectare și execuție;

Drumul expres Focșani – Brăila (pod) – Galați: 85,8 kilometri. Podul de la Brăila, peste Dunăre, a fost deschis în 2023, în șantier se află tronsonul de șosea rapidă Brăila – Galați a cărui finalizare este programată pentru acest an. Lotul de drum expres Focșani – Brăila este în licitație;

Patru noi poduri peste Prut sunt la nivel de proiectare. Acestea vor fi amplasate la Stânca (RO) – Costești (MD), Bumbăta (RO) – Leova (MD), Fălciu (RO) – Leca (MD) și Răducăneni (RO) – Bărboieni (MD). În concluzie, intrarea României în Schengen și construirea rețelei de drumuri rapide sunt premisele unei dezvoltări economice importante atât în Iași cât și în întreaga Moldovă”, se arată într-o postare pe Facebook asumată de deputatul PSD Bogdan Cojocaru.

Citiți și: Veste bună – Din februarie se lucrează în Iași la Autostrada Unirii, A8

Hartă cu autostrăzile din România

„Atât timp cât la est de Pașcani nu e decât podul peste Prut, nu cred că ar trebui să fim mândri de nimic. Iașul (272 mii locuitori în teritoriul administrativ și 400 de mii în aglomerația urbană) e cel mai mare oraș ce nu e legat de nici o categorie de linii din alea trasate pe hartă”, arată profesorul George Turcănașu.

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii