Un ieșean a ajuns pe genericul filmului „Misiune: Imposibilă 8”. Povestea lui Andrei Dorin Popa, pe care visul din copilărie l-a dus la Hollywood, lângă Tom Cruise

miercuri, 28 mai 2025, 04:00
4 MIN
 Un ieșean a ajuns pe genericul filmului „Misiune: Imposibilă 8”. Povestea lui Andrei Dorin Popa, pe care visul din copilărie l-a dus la Hollywood, lângă Tom Cruise

Un vis pornit din copilărie, alimentat de pasiunea pentru cinema și dus până la Hollywood. Așa ar putea fi rezumată, pe scurt, povestea lui Andrei Dorin Popa, un tânăr originar din Iași, care apare pe genericul ultimului film din seria „Mission: Impossible”, în rolul de graphic designer.

Contribuția sa? Realizarea unui element vizual esențial din scena-cheie în care personajul lui Tom Cruise, Ethan Hunt, primește misiunea (,,Mission briefing”) la începutul filmului.

Astăzi face grafică și animație pentru industria de film din SUA

Pasiunea pentru cinema a început în copilărie. Andrei a crescut în Iași, a absolvit liceul de Artă „Octav Băncilă”, apoi a urmat Facultatea de Design, specializarea „Graphic design”. O bună vreme a fost tentat de design interior, a lucrat în lumea publicității și brandingului, iar acum face grafică și animație pentru industria de film din SUA.

CITESTE SI: Trailerul pentru „Mission: Impossible 8” sugerează sfârşitul francizei 

„Am lucrat în zona de advertising, am făcut multe logo-uri, am colaborat inclusiv cu agenția «Grapefruit», dar visul meu era filmul. Încă din liceu visam să dau la regie de film, doar că știm cât de greu e în România să pătrunzi în industria asta, mai ales dacă îți plac filmele comerciale. Pasiunea pentru cinema și această serie m-au motivat să fac pasul spre zona de grafică și animație pentru industria de film, ca apoi, pe ultima suta de metri, în stilul specific Mission: Impossible, să fac parte din ultimul film din seria mea preferată. Ca un cerc perfect”, a precizat Andrei Dorin Popa pentru „Ziarul de Iași”.

„Dădeam de înțeles că aș fi foarte dornic”

După ce s-a mutat la București, Andrei a continuat să lucreze în publicitate, dar a păstrat vie legătura cu studiourile din afară. Din 2015, a început corespondența cu Filmograph, agenția americană care s-a ocupat de genericele ultimelor filme din seria Mission: Impossible. În 2021, a intrat oficial în zona de film ca freelancer, colaborând cu studiouri din Los Angeles și Chicago.

„Când i-am cunoscut pe cei de la agenția «Filmograph», chiar dacă nu mă simțeam pregătit să lucrez în zona de film, pentru că, la acel moment, eram axat mai mult pe partea de branding și advertising în România, am ținut legătura cu ei. Între timp, din 2021, am început să lucrez în zona de film ca freelancer cu mai multe studiouri din Los Angeles și Chicago”, a spus tânărul. Dar ținta lui rămânea clară.

„În continuare, visul meu era Mission: Impossible. Țin minte că, atunci când se apropia premiera, încă țineam legătura cu ei și dădeam de înțeles că aș fi foarte dornic să am această unică șansă să lucrez la un «title segment». Asta nu s-a întâmplat”, spune Andrei.

Cum a ajuns pe generic

Șansa a venit aproape neașteptat și Andrei a ajuns să creeze un element vizual iconic în universul Mission: Impossible.

„A apărut o altă oportunitate: aveau nevoie de o variantă nouă, un lead design pentru sigla IMF, organizația pentru care lucrează Tom Cruise și în jurul căreia se învârte toată acțiunea, în toate filmele. În fiecare «Mission briefing» apare acest logo/siglă. Fiind ultimul film și unul mai mult în zona de analog versus digital, mi-am dat seama că vor ceva mai elegant, mai timeless. Am făcut o serie de propuneri, iar una dintre ele a fost aleasă, spre șocul meu”, povestește ieșeanul.

Filmul a fost finalizat în ultimele zile înainte de premieră, iar incertitudinea a persistat până în ultimul moment.

„Abia la sfârșitul lui aprilie am primit confirmarea că logo-ul este în una dintre scenele din film, iar numele meu apare în credit. Ca o paranteză: aceste filme sunt lucrate până în ultima secundă. Țin minte că la premiera de la Tokyo, care a fost la începutul lui mai, Tom Cruise spunea «am terminat filmul ăsta acum trei zile, ultima variantă»… probabil că sunetul e ultimul element la care se lucrează. Atunci, în mintea mea era: «Dacă n-au păstrat? Dacă au revenit la o variantă inițială?» Speram, dar nu puteam fi convins că va fi. Clar, nu speram să-mi apară numele la credit”, explică acesta.

„Sigla IMF e o chestie iconică”

Ulterior, emoția s-a transformat în bucurie. Contribuția lui Andrei Dorin Popa, chiar dacă discretă vizual, face parte dintr-un univers cinematografic iubit de milioane de oameni din întreaga lume.

„Sigla IMF e o chestie iconică, chiar dacă în film apare o fracțiune de secundă. Faptul că numele meu apare la final și că fac parte dintr-o serie pe care o ador, înseamnă enorm”, adaugă Andrei.

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii