Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

vineri, 29.03.2024

SCRISOARE DESCHISĂ

Un ieșean cere respect de la RATP: "Să nu se uite rânjind la noi cum alergăm"

GALERIE
tramvai
  • tramvai
- +

Lucian Pavel a redactat o scrisoare deschisă către RATP, exprimându-și nemulțumirea față de această companie. El a ridicat mai multe probleme:

"Bună ziua și La Mulți Ani!

Revin cu indignare atrăgându-vă atenția că prestați un serviciu către comunitate, plătit de comunitate, serviciu pe care înțelegeți să-l faceți după bunul-plac al unui/unor incompetent/ți certați cu logica și bunul-simț. Nu am văzut nici o dezbatere publică, sunteți autiști la orice sesizare făcută de beneficiarii acestui serviciu public, continuând să manageriați (prost) această regie de transport în comun cu metodele autoritariste de dinainte de căderea comunismului. Acest lucru nu mai poate continua și cer public demisia celor care stabilesc traseele de transport în comun pentru municipiul Iași.

Este de neacceptat indolența cu care tratați cetățenii care vă plătesc salariile, după ce ați ignorat cererea de creare a unui traseu care să facă direct legătura între Dacia și Bulevardul Poitiers/Selgros sau mai departe până la capăt CUG, modificând în bătaie de joc traseul 5, lungindu-l pe la Baza 3, de ajungeam mai repede schimbând două mijloace de transport (traseul direct salva 15-20 de minute din timpul unul călător care muncea în zonă), punând acest traseu în teste în perioadă de vacanțe și concedii (august 2015) și constatând că sunt prea puțini călători pentru a înființa un traseu. Era și firesc să nu meargă nimeni cu autobuzul 5 ocolind atât, fiind un traseu ineficient. Dacă s-ar fi stabilit direct prin Podu de Piatră - Podu Roș - Granit - Pasarela Bucium și mai departe, sigur ar fi fost o mulțime de călători în perioadă de activitate maximă, de exemplu în luna octombrie. De ce nu ați făcut teste în perioade de vârf? Aștept o soluție care să facă legătura direct între cartierul Dacia și B-dul Poitiers - Selgros - Capăt CUG.

La fel, aflu cu stupoare că ați procedat la fel cu traseul 52, care folosește proaspăta Pasarelă Octav Băncilă, creată tocmai pentru a ajuta locuitorii din zonă să ajungă mai repede în Copou și Centru, l-ați pus în teste să transporte aer în perioada sărbătorilor de iarnă, când elevii și studenții erau în vacanță, iar muncitorii în concedii, bineînțeles stabilind că traseul, lungit de asemenea prostește pe la Piața ACB, nu era de folos nimănui. Oameni buni, slujitori ai comunității, voi chiar ne credeți proști și nu ne dăm seama că sunteți incompetenți? Înțeleg că miile de studenți, elevi, cetățeni din Dacia care învață sau au serviciul în Copou, Independenței, Centru, vor trebui să ocolească în continuare pe la Pasarela ACB - Gară ca să ajungă unde au nevoie în același trafic de coșmar de la rond Podu de Piatră, investiția făcută peste liniile de tren, lor neaducându-le nici un folos, doar pentru că aveți un ignorant care gândește traseele prost și le pune în teste în perioade de vacanțe.

Lăsați traseul 36 să meargă din Dacia pe Pasarela O. Băncilă direct în Copou/Breazu, oricum legătura cu Gara este făcută de tramvaiul 6, și mai creați eventual un traseu de la Podul Mircea care să adune pe cei din Mircea, Alexandru și să-i ducă tot pe Pasarela O. Băncilă direct în Copou, sau, o idee mai bună, puneți două autobuze: traseul 28 să facă traseul din Copou - Centru - Podu Roș - Galata - Mircea - Alexandru - Zimbru - Păcurari - Copou și 38 să-l facă retur din Copou - Păcurari - Zimbru - Alexandru - Mircea - Galata - Podu Roș - Centru - Copou.

O altă problemă, zic eu foarte gravă: de ce elevii nu au aceleași reduceri la transportul în comun precum studenții și pensionarii? Se consideră cumva că au venituri? Până de curând, când aveau alocația de 42 de lei nu le ajungea nici pentru un abonament pe o linie, care era peste 60 de lei (acum s-a redus un pic), în comparație cu studenții care au un abonament la care plătesc doar 13 lei! Păi cum vreți să se elimine călătoriile frauduloase, mai ales ale elevilor, pentru că pe ei îi văd în fiecare dimineață cum sunt dați jos de controlorii aroganți și violenți, care, apropo, de romi și șmecherii de prin cartiere nu se leagă niciodată, dar pe o femeie cu copil în brațe nici nu au răbdare să composteze biletul că se și iau de ea că nu a compostat, eventual de pe prima treaptă a mijlocului de transport.
Și mai e ceva ce cu aroganță ați făcut uitat: dacă tot vă lăudați că traseele fac legătură cu alte trasee, de ce nu așteaptă un tramvai sau autobuz aflate deja în punctele de legătură călătorii să ajungă să se urce după ce au coborât din mijlocul de transport de legătură? De exemplu, de nenumărate ori am sosit la Țesătura cu 42, 43 și soseau în paralel și 5 și/sau 11, conducătorii mijloacelor de transport sigur s-au observat unii pe alții că au sosit în același timp în zonă, cât era să întârzie un minut plecarea ca să ajungem și cei care am coborât din 42/43 să ne urcăm în 5/11 și viceversa? Atât au de făcut, din respect pentru călători, să aștepte un pic să se urce toată lumea, nu să se uite rânjind la noi cum alergăm înspre ei în timp ce pleacă din stații!

Toate astea denotă lipsa de respect pentru beneficiarii și plătitorii unui serviciu public prost făcut. Nu mai zic de camerele de gazare ambulante care sunt autobuzele albastre MAZ în care se scurg toate gazele de motor, probabil nefiind etanșate bine, fiind de la început niște vechituri sau camerele frigorifice pe șine/roți iarna sau vara saune ambulante care sunt tramvaiele și autobuzele, toate niște vechituri cu sistemele de încălzire defecte sau fără instalații de aer condiționat, sau măcar un sistem de ventilare. De râs, dar mai ales de plâns, a fost când una din ușile din mijloc ale unui MAZ pur și simplu a sărit peste un călător din interiorul autobuzului astă toamnă, când șoferul închisese ușile și era deja în mers. Eu tocmai coborâsem din acel autobuz pentru că nu mai puteam respira din cauza gazului de eșapament acumulat în interior. În gândul meu mi-am spus: „na, că s-a făcut sistem de ventilație natural” și am râs amar... Mi-am notat și numărul autobuzului RATP 06: IS 09 JPE, având de gând să fac atunci sesizare, dar am și altele de făcut decât să fac gratuit treaba unuia care stă probabil la căldurică prin depourile sau garajele Regiei Autonome de Transport Public Iași - un monument de incompetență și aroganță.

Am înțeles că ieșenii vor să iasă în stradă să protesteze împotriva acestui dezastru de transport în comun: chiar avem dreptate să o facem"!

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Cine profită de madam Şoşoacă

Pavel LUCESCU

Cine profită de madam Şoşoacă

Campania care urmează la Iaşi nu trebuie să devină un circ de tip Şoşoacă, decât dacă vrem să ne batem joc de viitorul acestui oraş. Nu vreau să spun că madam SOS România ar trebui ignorată, ci că n-ar fi rău dacă am încerca să înţelegem mai mult ce are în cap când vine vorba de viitorul oraşului şi mai puţin ce vrea ea să ne vândă, adică scandal.

opinii

Distrugerea statuilor

Alexandru CĂLINESCU

Distrugerea statuilor

Frenezia negatoare woke e urmarea obscurantismului, a fanatismului şi a inculturii. Ideologii woke au cale liberă în mass-media, au pătruns în universităţi şi în şcoli. Acţiunile lor n-au nimic comun cu adevărul istoric. Ei pretind că fac dreptate celor ai căror strămoşi au fost umiliţi şi exploataţi, în realitate manipulează istoria şi adâncesc fracturile sociale.

De ce este atât de aspru Postul Mare?

pr. Constantin STURZU

De ce este atât de aspru Postul Mare?

Faţă de celelalte posturi de peste an, Postul Mare (care precede Sfintele Paşti) este considerat unul aspru, atât din punct de vedere alimentar, cât şi din alte puncte de vedere. De ce este – sau ni se pare a fi – Postul Mare atât de aspru? De ce, în genere, ne este atât de greu să postim? Din mulţimea de posibile răspunsuri, să reflectăm azi la trei dintre ele.

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

pulspulspuls

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister tace şi face pe piaţa politichiei locale în această perioadă, stimaţi electori: cine va face listele de candidaturi de la parlamentarele din toamnă la liberalii ieşeni? 

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri