anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

vineri, 19.08.2022

Un ieşean s-a „fript“ cu o maşină de aproape 200.000 de km

GALERIE
pacalit auto
  • pacalit auto
- +

Specialiştii ne sfătuiesc să verificăm cu atenţia toate sursele posibile de informaţii despre autoturismul pe care vrem să-l cumpărăm, ca să nu ne păcălim pe o piaţă dominată de falsuri.

 

Ieşeni, verificaţi cu atenţie toate informaţiile autoturismelor achiziţionate la mâna a doua. Un tânăr care locuieşte în municipiu a aflat că maşina pe care a achiziţionat-o în urmă cu trei luni are cu câteva sute de mii de kilometri parcurşi mai mult decât arăta kilometrajul din bordul maşinii. Acesta a aflat de problemă abia după ce a încercat să vândă la rândul său maşina, între timp achiziţionându-şi un autoturism nou. Din cauza acestui fapt, acesta a sunat la redacţia „Ziarului de Iaşi“, povestindu-şi problema. „Am cumpărat maşina cu trei luni de zile în urmă, în iulie. Proprietarul a fost foarte drăguţ cu mine, mi-a dat toate detaliile, m-a dus la el acasă, mi-a prezentat familia, pe fiica lui care a condus maşina timp de cinci ani de zile. Nu au fost probleme în această privinţă. Am zis că în acest caz, după ce am probat maşina şi am verificat-o, că totul este în regulă şi nu mai fac nici un control suplimentar. Suma nu era nici exagerat de mare, 1.500 de euro, aşa că dacă merge maşina atunci e ok“, a povestit ieşeanul Ş.D., care din motive de securitate ne-a rugat să nu-i publicăm numele.

Maşina a trecut prin mâinile socrului

În acest moment ieşeanul ar trebui să investească o sumă considerabilă pentru a repara maşina, fiind o problemă gravă la motor. Acesta mărturiseşte că nu se aştepta ca maşina să aibă mai mult de 2-3 sute de mii de kilometri, nicidecum peste 4 sute de mii. „Am mers la un mecanic şi am aflat că motorul e de vină şi că este foarte greu de reparat. Abia atunci am verificat pe site-ul RAR şi am văzut că primul proprietar a înregistrat 221.000 de kilometri, în condiţiile în care la următorul ITP avea doar 29.000. Acesta este primul proprietar, cel care a adus maşina în ţară. Acesta este socrul proprietarului care mi-a vândut mie maşina. Eu nu mă aşteptam să aibă maşina peste 400.000 de kilometri“, a mărturisit ieşeanul, care se consideră înşelat.

O posibilă explicaţie

În ceea ce priveşte istoricul maşinii, la verificarea autoturismului Opel din 2013 erau înregistraţi 221.106 kilometri, un an mai târziu, în 2014, doar 29.935 de kilometri erau înregistraţi la bord, în 2015, în doar un an, a crescut la 138.422 de kilometri, în 2017 au fost înregistraţi la verificarea ITP 153.995 de kilometri, iar anul acesta aproape 170.000 de kilometri. În acest moment, pentru a-şi recupera banii, ieşeanul ar trebui să acţioneze în instanţă vechiul proprietar, care însă afirmă că nu ştia de numărul de kilometri. În plus, nu este nici primul proprietar, cel care se presupune că a „umblat“ la numărul de kilometri. În cazul unui proces, ar avea şi mai puţine şanse de a câştiga, având în vedere că, în cazul schimbării ceasului de bord, kilometrajul este „restartat“ de la 0, deci nu arată neapărat intenţia de a înşela.

La ce trebuie să aveţi grijă

În ceea ce priveşte achiziţionarea unui autoturism la mâna a doua, mecanicii îi sfătuiesc pe cumpărători să verifice atent kilometrajul, pentru că acesta dezvăluie uzura reală a maşinii, subliniind că, cu cât distanţa parcursă este mai mare, cu atât este posibil să apară defecţiuni majore. Astfel, în medie, un vehicul parcurge în medie 15-20 de mii de kilometri pe an, astfel, având anul fabricaţiei, poţi realiza cu uşurinţă dacă „s-a umblat“ la kilometraj sau nu. De asemenea, orice zgârietură sau şurub lipsă, bucăţi de sticlă sub scaun sau centura de siguranţă afectată poate sugera un accident major şi, prin urmare, creşterea şanselor unor defecţiuni pe viitor. De asemenea, scurgerile de la motor, de apă sau ulei, sau dificultatea deschiderii portierelor sau capotei pot fi semne ale unor tamponări anterioare. 

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Reformă? Ce fel de reformă?

Alexandru CĂLINESCU

Reformă? Ce fel de reformă?

În ce mă priveşte sunt sceptic, nu în ultimul rând din cauza persoanei care se află acum în fruntea ministerului. Sorin Cîmpeanu e o marionetă care se complace în insignifianţă. Fără coloană vertebrală, a servit drept unealtă obedientă mai multor partide. (...) Vorbeşte ca un robot, înşiră platitudini după platitudini. Este, cu siguranţă, omul cel mai puţin potrivit să reformeze învăţământul românesc.

opinii

Am fost la Gânju…

Nicolae TURTUREANU

Am fost la Gânju…

Un text „Sfâşietor - jurnalul unui artist care ştia că moare”, scris de Emilia Chiscop şi reluat de ZDI, după 20 de ani, mi l-a repanotat, pe simeza memoriei, pe redutabilul artist al penelului, Ioan Gânju. Mi-am amintit că şi eu „Am fost la Gânju”, dar cu încă vreo două decenii înainte, când „alte glasuri, alte încăperi” îşi etalau rezonanţele. Reiau, aici şi-acum, textul apărut la rubrica mea din ZDI, reprodus ulterior, sub genericul „Figuri. Legende”, în volumul „Cronice şi... anacronice” (Junimea, 2017).

Om câine

George PLEȘU

Om câine

Fără să ofer spoilere care să strice plăcerea celor care vor decide să-l vadă din 16 septembrie, când intră în cinematografe, spun doar că povestea creşte ca intensitate cu fiecare secvenţă până ajunge la paroxism, iar finalul deschis te face să pleci cu întrebări care revin şi-n zilele de după vizionare. Din ce-mi aduce la suprafaţă memoria afectivă, e probabil cel mai bun debut de la „Marfa şi banii” (2001) a lui Cristi Puiu.

Modernitatea şi postmodernitatea alienării

Codrin Liviu CUȚITARU

Modernitatea şi postmodernitatea alienării

Fugi, Rabbit (şi toată seria pe care o deschide) reprezintă o parabolă a alienării în universul postindustrial, publicarea sa în română căpătând, încă din 2008, cu un an înaintea morţii scriitorului, o neaşteptată legitimitate culturală în contextul prezentului.

pulspulspuls

O cotonogeală politică cu icnete şi gemete. Se vorbeşte de 40.000 de coco

O cotonogeală politică cu icnete şi gemete. Se vorbeşte de 40.000 de coco

Ehehei, dragii moşului, apăi să ştiţi voi aicea că cele mai interesante cotonogeli politice sunt, cum v-am mai spus noi şi cu alte ocazii, alea care au loc pe sub masă, când loviturile se aplică cu bombeul direct la ouşoarele sau fluierul piciorului adversarului, şi când icniturile şi gemetele sunt pe înfundatelea, ca să nu te dai de gol. 

Caricatura zilei

Ambulanța

Editia PDF

Bancul zilei

Un sofer de TIR opreste la un popas, comanda un sandwich, o cafea si o placinta. Intra trei motociclisti rai, unul îi man&ac (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.