Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

Un ieşean se chinuie de aproape trei luni ca să rezilieze un contract încheiat cu E.ON

GALERIE
EON Energie
  • EON Energie
- +

Bărbatul a fost la sediul companiei, dar a fost trimis acasă să facă cerere online. La domiciliu a avut surpriza neplăcută să fie programat abia la sfârşitul lui iunie. Totuşi, ca să poată fi preluat de un operator la data stabilită, va fi nevoit să introducă în termen de 15 minute un cod, iar dacă nu se încadrează în orarul stabilit el va pierde programarea. “Pandemia a accelerat istoria”, spune în replică un reprezentant al firmei.

Contractele cu E.ON Energie România sunt uşor de făcut, dar greu de reziliat, mai ales pe vreme de pandemie. Ieşeanul Viorel Moglan, de profesie economist, arată că încearcă de aproape 3 luni să renunţe la un abonament lunar pentru servicii de asistenţă tehnică şi intervenţii pentru urgenţe la centrala termică şi instalaţia electrică, o variantă de contract propusă clienţilor E.ON încă de acum câţiva ani. Ieşeanul susţine că, în loc să limiteze birocraţia şi să simplifice procedurile, digitalizarea în România pare mai degrabă că pune piedici oamenilor în rezolvarea anumitor probleme.

Povestea pas cu pas

Viorel Moglan a declarat pentru „Ziarul de Iaşi” că, la sfârşitul lunii martie a.c., s-a prezentat la sediul din Iaşi al E.ON Energie România cu toate documentele necesare închiderii contractului, motivând că a fost nevoit să plătească alţi specialişti pentru serviciile pe care se aştepta să le presteze cei de la E.ON, urmare a abonamentului pe care îl avea. Odată ajuns însă la ghişeu, operatorul l-a trimis acasă, susţine el, pe motiv că trebuia făcută o solicitare online în acest sens.

„Dacă eu am ajuns la magazinul E.ON cu toate documentele, iar angajaţii îmi spun nu, doar prin e-mail se poate rezolva, vi se pare normal? Păi cum, după ce m-am chinuit 2 luni să ajung la voi, îmi spuneţi să vă trimit e-mail? Am trimis, dar bizareria abia acum începe, că de fapt asta m-a scârbit cel mai mult la serviciile acestea online. Cei de la E.ON m-au programat în data de 23 iunie, adică la 2 luni de la sesizare. Pe acea dată trebuie să mă prezint la ei, la ora 10.00, însă nu înainte de a introduce un anumit cod, între 10.00 şi 10.15, pentru a putea fi preluat de un operator de la ei. Dacă depăşesc acest interval de timp, adică cele 15 minute, se anulează totul şi trebuie să îmi fac o altă programare. Asta ar însemna alte luni de aşteptare pentru mine. Am rămas uluit. Păi în ce lume trăim, totul ultrarapid, digitalizat, dar parcă ni se pun piedici. Am 3 luni de zile de când umblu după o hârtie. Vreau pur şi simplu să anulez o hârtie, nimic mai mult. Este ceva înfiorător. Păi cum se descurcă o bătrânică de la Leţcani sau mai ştiu eu de unde, să vină în Iaşi şi într-un sfert de oră să introducă un cod de 12 cifre? Cum se descurcă oamenii care poate nu sunt familiarizaţi sau care pur şi simplu nu se încadrează în acel interval de timp? Mi se pare o bătaie de joc. Este stupiditate dusă in extremis. De profesie sunt economist şi am o vârstă, dar nu am crezut că voi trăi aceste vremuri. Am locuit peste 10 ani în străinătate şi ştiu cum se lucrează acolo, dar vă garantez că nu este atât de întins morbul (n.r.-boală) acesta al supertehnologizării”, ne-a spus bărbatul.

„​Nu a fost din partea cuiva rea-voinţă”

Pe de altă parte, Sorin Munteanu, specialist comunicare externă în cadrul companiei E.ON România, arată că situaţia dificilă cu care se confruntă ieşeanul va fi soluţionată cât de curând. Din punctul său de vedere, cele 15 minute sunt suficiente pentru „a introduce un cod”, accentuând ideea că oamenii trebuie să se obişnuiască cu tehnologia. „Nu văd care ar fi dificultatea”.

„Dacă a fost acum 3 luni, este posibil să fi fost la limita de închidere a magazinului, în contextul pandemiei COVID-19. Nu a fost din partea cuiva rea-voinţă. Din acest motiv şi programările se întind pe perioade mai mari. (...) Pandemia a accelerat istoria. Clienţii au la dispoziţie o serie de canale de comunicare alternative şi efectuarea de diferite operaţiuni. Cu siguranţă se va rezolva problema dumnealui.Trebuie să privim partea bună a lucrurilor, pe de o parte clienţii câştigă timp, pentru că nu stau la coadă, reduc interacţiunile care nu sunt necesare cu alte persoane şi altele. A încercat să îşi facă programare şi nu a reuşit să o facă în acest interval de timp? Plecăm deja de la o premisă că lucrurile nu se pot rezolva, în condiţile în care noi nici nu am ajuns la acel pas”, a transmis pentru „Ziarul de Iaşi” Sorin Munteanu.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dan CONSTANTIN

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dacă distinsul profesor „X” sau remarcabilul „Z” au putut să treacă peste lege, eu de ce nu aş putea?

opinii

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

George ŢURCĂNAŞU

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

Delestaţi de centru şi captivi între statalismul teritoriului post-sovietic de la est de Prut şi desconsiderarea de la nivelul Bucureştiului, moldovenii din România aleg soluţia cea mai simplă: ştergerea sau renunţarea la identitate. Exemplele sunt multiple şi deseori invocate în scrieri mai vechi, de la divergenţele teritoriale bucovineană (în plin nucleu statal al Moldovei), vrânceană şi gălăţeană, la tendinţele actuale ale tinerilor de a migra pentru studii spre centrele universitare externe Moldovei, deseori mai prost cotate decât Iaşul în sistemul universitar. În aceste condiţii, să nu înţelegi necesitatea unor mişcări care militează pentru scoaterea Moldovei din izolarea impusă de către centru e cam prea mult!

Spărgătoarea de coduri

Bogdan ILIESCU

Spărgătoarea de coduri

Viaţa unui copil de acum 40 de ani (şi aproape sigur şi înainte) era absolut fascinantă pentru că era înmuiată din plin în toată istoria omenirii şi în tot ce avea mai valoros, adunat până atunci, în cărţi. Da, lucrurile alea cu un aer prozaic, mărturia perpetuă a unei invenţii seculare, care, prin natura lor de a păstra scris orice gând pe care i-l încredinţai, obligau la multă atenţie, şi mare responsabilitate şi scriitorul, şi cititorul.

pulspulspuls

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Dacă tot v-am servit ieri aicea niscai aritmetică electorală de Bahlui, haideţi să continuăm şi azi cu olecuţă de analiză matematică plus geometrie diferenţială tot pe tema asta incitantă! Nu de alta, dar acuşi încep iar simulările de alegeri, şi măcar să fim pregătiţi.

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri