Chirica: 4 dosare / Alexe: 3 dosare. De ce totuşi cei doi nu au motive de îngrijorare până în ziua alegerilor?
Daca cei doi vor câstiga la viitoarele alegeri locale înca o tura în fruntea insti (...)
citeste totjoi, 28.03.2024
Bărbatul a fost la sediul companiei, dar a fost trimis acasă să facă cerere online. La domiciliu a avut surpriza neplăcută să fie programat abia la sfârşitul lui iunie. Totuşi, ca să poată fi preluat de un operator la data stabilită, va fi nevoit să introducă în termen de 15 minute un cod, iar dacă nu se încadrează în orarul stabilit el va pierde programarea. “Pandemia a accelerat istoria”, spune în replică un reprezentant al firmei.
Contractele cu E.ON Energie România sunt uşor de făcut, dar greu de reziliat, mai ales pe vreme de pandemie. Ieşeanul Viorel Moglan, de profesie economist, arată că încearcă de aproape 3 luni să renunţe la un abonament lunar pentru servicii de asistenţă tehnică şi intervenţii pentru urgenţe la centrala termică şi instalaţia electrică, o variantă de contract propusă clienţilor E.ON încă de acum câţiva ani. Ieşeanul susţine că, în loc să limiteze birocraţia şi să simplifice procedurile, digitalizarea în România pare mai degrabă că pune piedici oamenilor în rezolvarea anumitor probleme.
Povestea pas cu pas
Viorel Moglan a declarat pentru „Ziarul de Iaşi” că, la sfârşitul lunii martie a.c., s-a prezentat la sediul din Iaşi al E.ON Energie România cu toate documentele necesare închiderii contractului, motivând că a fost nevoit să plătească alţi specialişti pentru serviciile pe care se aştepta să le presteze cei de la E.ON, urmare a abonamentului pe care îl avea. Odată ajuns însă la ghişeu, operatorul l-a trimis acasă, susţine el, pe motiv că trebuia făcută o solicitare online în acest sens.
„Dacă eu am ajuns la magazinul E.ON cu toate documentele, iar angajaţii îmi spun nu, doar prin e-mail se poate rezolva, vi se pare normal? Păi cum, după ce m-am chinuit 2 luni să ajung la voi, îmi spuneţi să vă trimit e-mail? Am trimis, dar bizareria abia acum începe, că de fapt asta m-a scârbit cel mai mult la serviciile acestea online. Cei de la E.ON m-au programat în data de 23 iunie, adică la 2 luni de la sesizare. Pe acea dată trebuie să mă prezint la ei, la ora 10.00, însă nu înainte de a introduce un anumit cod, între 10.00 şi 10.15, pentru a putea fi preluat de un operator de la ei. Dacă depăşesc acest interval de timp, adică cele 15 minute, se anulează totul şi trebuie să îmi fac o altă programare. Asta ar însemna alte luni de aşteptare pentru mine. Am rămas uluit. Păi în ce lume trăim, totul ultrarapid, digitalizat, dar parcă ni se pun piedici. Am 3 luni de zile de când umblu după o hârtie. Vreau pur şi simplu să anulez o hârtie, nimic mai mult. Este ceva înfiorător. Păi cum se descurcă o bătrânică de la Leţcani sau mai ştiu eu de unde, să vină în Iaşi şi într-un sfert de oră să introducă un cod de 12 cifre? Cum se descurcă oamenii care poate nu sunt familiarizaţi sau care pur şi simplu nu se încadrează în acel interval de timp? Mi se pare o bătaie de joc. Este stupiditate dusă in extremis. De profesie sunt economist şi am o vârstă, dar nu am crezut că voi trăi aceste vremuri. Am locuit peste 10 ani în străinătate şi ştiu cum se lucrează acolo, dar vă garantez că nu este atât de întins morbul (n.r.-boală) acesta al supertehnologizării”, ne-a spus bărbatul.
„Nu a fost din partea cuiva rea-voinţă”
Pe de altă parte, Sorin Munteanu, specialist comunicare externă în cadrul companiei E.ON România, arată că situaţia dificilă cu care se confruntă ieşeanul va fi soluţionată cât de curând. Din punctul său de vedere, cele 15 minute sunt suficiente pentru „a introduce un cod”, accentuând ideea că oamenii trebuie să se obişnuiască cu tehnologia. „Nu văd care ar fi dificultatea”.
„Dacă a fost acum 3 luni, este posibil să fi fost la limita de închidere a magazinului, în contextul pandemiei COVID-19. Nu a fost din partea cuiva rea-voinţă. Din acest motiv şi programările se întind pe perioade mai mari. (...) Pandemia a accelerat istoria. Clienţii au la dispoziţie o serie de canale de comunicare alternative şi efectuarea de diferite operaţiuni. Cu siguranţă se va rezolva problema dumnealui.Trebuie să privim partea bună a lucrurilor, pe de o parte clienţii câştigă timp, pentru că nu stau la coadă, reduc interacţiunile care nu sunt necesare cu alte persoane şi altele. A încercat să îşi facă programare şi nu a reuşit să o facă în acest interval de timp? Plecăm deja de la o premisă că lucrurile nu se pot rezolva, în condiţile în care noi nici nu am ajuns la acel pas”, a transmis pentru „Ziarul de Iaşi” Sorin Munteanu.
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Integritatea hibridă a lui Herman von Hebel, preşedintele Comisiei Pre-Vetting din Republica Moldova
STUDIU - Gheaţa polară se topeşte şi modifică rotaţia Pământului: Timpul însuşi este afectat
Grav accident rutier în Dolj, unde două maşini s-au ciocnit, iar una a luat foc
Luis Enrique şi Hansi Flick, pe lista scurtă pentru a-i succede lui Xavi la FC Barcelona
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Putin spune că Rusia nu va ataca NATO, dar că avioanele F-16 date Ucrainei vor fi doborâte
Ucraina afirmă că a doborât peste noapte 26 de drone de atac ruseşti
Beyoncé, vedeta pop de culoare din Texas, îşi lansează primul album country
Grecia: Cele mai ridicate temperaturi pentru luna martie din ultimii douăzeci de ani
Nissan va investi în unitatea de vehicule electrice Ampere a grupului Renault
Prima Doamnă Jill Biden a scris o carte pentru copii despre pisica de la Casa Albă
Sonda japoneză SLIM a supravieţuit celei de-a doua nopţi pe Lună
Medicamentele hormonale ar putea creşte riscul de tumori cerebrale
PSD Iaşi anunţă că un nou primar PNL va candida pe listele lor la alegerile locale
Ce pot indica modificările patologice ale examenului de urină? (P)
Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat
Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea
Totul despre evaluarea copiilor din Iaşi care vor împlini 6 ani după începerea clasei pregătitoare
O nouă reţea de gaze, cu peste 1.700 de branşamente, într-o comună de lângă Iaşi
Un arhitect în cursa pentru Primăria Iaşi. Este candidat din partea REPER
Expoziţie de enciclopedii la BCU Iaşi, sub titlul “Universul într-o carte”
Permis reţinut în vederea anulării: mergea beat criţă cu maşina prin sat
S-a aprobat o nouă majorare de tarife la CFR Călători. Intră în vigoare luni
Guvernul PSD și Antibiotice Iași: un parteneriat strategic pentru sănătatea românilor (P)
Diana Şoşoacă: Mă gândesc foarte serios să candidez la primăria Iaşiului. Cred că voi candida
Doliu la Tribunalul Iaşi. „A fost un accident”. O judecătoare abia pensionată a murit la 54 de ani
Virusul HIV a fost eliminat din celule, deocamdată, în laborator
Angajat al Primăriei Timișoara, prins de primar copiind la examen cu o cască (P)
Pacient de 22 de ani cu limfagiom chistic de mezocolon, operat cu succes la Arcadia
Dan CONSTANTINMoştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
George ŢURCĂNAŞUDespre discursul regionalist din Moldova (II) |
Bogdan ILIESCUSpărgătoarea de coduri |