miercuri, 18.05.2022

Un licean, Wolf Cukier, descoperă o exoplanetă în timpul unui stagiu la NASA

Wolf Cukier
  • Wolf Cukier

Un licean american, Wolf Cukier, în vârstă de 17 ani, va avea ce să le povestească colegilor săi după ce se va întoarce dintr-un stagiu la NASA, unde a descoprit o planetă situată în afara sistemului solar, relatează Le Parisien

Misiunea acestui tânăr stagiar era să caute în datele NASA tot ceea ce voluntari au semnalat drept o stea binară cu eclipse, adică un sistem în care două stele se învârt una în jurul celeilalte şi care, din punctul sistemului nostru solar, se eclipsează pe fiecare orbită. ”La aproape trei zile de la începutul stagiului meu, am văzut un semnal provenind dintr-un sistem intitulat TOI 1338”, povesteşte Wolf Cukier.

”La început am crezut că era o eclipsă stelară, dar momentul respectiv nu era bun. Era o planetă”, explică tânărul, citat într-un comunicat NASA. Ca o ironie a istoriei, această planetă care are doi sori - TOI 1338 b - seamănă puternic unei planete prezente în seria Star Wars, al cărui fan Wolf Cukier este. Celebra planetă, Tatooine, are, la fel ca TOI 1338 b, răsărituri şi apusuri duble. În schimb, potrivit primelor elemente culese de oamenii de ştiinţă de la NASA, această nouă exoplanetă nu ar fi locuibilă, la fel ca cea din Star Wars.

Altă exoplanetă, potenţial locuibilă de această dată, TOI 700d, a fost descoperită recent de NASA. Ea se află relativ aproape de Terra, la aproximativ 100 de ani-lumină. Această planetă, descoperită de satelitul căutător de planete al NASA, este aproape de mărimea Pământului (este cu 20% mai mare) şi se învârte în jurul stelei sale în 37 de zile. Ea poate primi 86% din energia furnizată de Soare Terrei, a anunţat în conferinţa sa din iarnă Societatea americană de astronomie din Hawaii.

Spaima Constituţiei

Cătălin ONOFREI

Spaima Constituţiei

Asta-i pohta ce-au pohtit?

Omnia Vincit Amor

Florin CÎNTIC

Omnia Vincit Amor

Ca cercetător care a lucrat pe arhiva Mircea Eliade existentă la Colecţiile Speciale ale bibliotecii Regenstein a Universităţii din Chicago, mă întreb în fiecare an, pe 22 aprilie, ce mai rămâne din amintirea marelui istoric al religiilor azi, când discursul demolator este atât de hotărât cu predecesorii „incorecţi politic”. Însă, oricât de înverşunaţi ar fi detractorii lui, un singur lucru nu i-l pot lua: iubirea pe care i-a purtat-o Christinel.

Dorul şi amintirea de-a pururi

Grigore ILISEI

Dorul şi amintirea de-a pururi

În acest Floral 2022, în ziua de 18, cu 80 de ani în urmă, a venit pe lume în Bălăbăneşti, judeţul Covurlui, Ecaterina Şerbu, din 22 noiembrie 1965 Ecaterina Ilisei. S-a petrecut acea naştere de prunc în locul cu pricina, pentru că aici, în aşezarea dintre dealuri şi văi ameţitoare, îi duseseră soarta şi misia pe Constantin Şerbu, subofiţer de jandarmi şi şef de post, şi pe soţia lui Aneta, născută Moldoveanu, din părţile Constanţei, părinţii Ecaterinei.

Enescu în presa română (I)

Alex VASILIU

Enescu în presa română (I)

Selecţii din interviurile acordate în România de George Enescu au fost publicate sporadic de-a lungul timpului, însă muzicologul şi compozitorul Laura Manolache a avut iniţiativa ordonării cronologice în două volume a unui număr impresionant de răspunsuri la întrebările jurnaliştilor.

Iacătă-l la interval pe conţilierul premarelui Mihai Chirica, cu o postare de zile mari

La sfârşitul săptămânii trecute, mai precis vineri, spre seară, consilierul de taină al primarului Chirica, inegalabilul Radu Botez, a produs o cugetare care a zguduit gândirea geoeconomică actuală în contextul războiului din Ucraina.

Grătar la bloc, în balcon