Un licean, Wolf Cukier, descoperă o exoplanetă în timpul unui stagiu la NASA

duminica, 29.11.2020

Un licean, Wolf Cukier, descoperă o exoplanetă în timpul unui stagiu la NASA

Wolf Cukier
  • Wolf Cukier

Un licean american, Wolf Cukier, în vârstă de 17 ani, va avea ce să le povestească colegilor săi după ce se va întoarce dintr-un stagiu la NASA, unde a descoprit o planetă situată în afara sistemului solar, relatează Le Parisien

Misiunea acestui tânăr stagiar era să caute în datele NASA tot ceea ce voluntari au semnalat drept o stea binară cu eclipse, adică un sistem în care două stele se învârt una în jurul celeilalte şi care, din punctul sistemului nostru solar, se eclipsează pe fiecare orbită. ”La aproape trei zile de la începutul stagiului meu, am văzut un semnal provenind dintr-un sistem intitulat TOI 1338”, povesteşte Wolf Cukier.

”La început am crezut că era o eclipsă stelară, dar momentul respectiv nu era bun. Era o planetă”, explică tânărul, citat într-un comunicat NASA. Ca o ironie a istoriei, această planetă care are doi sori - TOI 1338 b - seamănă puternic unei planete prezente în seria Star Wars, al cărui fan Wolf Cukier este. Celebra planetă, Tatooine, are, la fel ca TOI 1338 b, răsărituri şi apusuri duble. În schimb, potrivit primelor elemente culese de oamenii de ştiinţă de la NASA, această nouă exoplanetă nu ar fi locuibilă, la fel ca cea din Star Wars.

Altă exoplanetă, potenţial locuibilă de această dată, TOI 700d, a fost descoperită recent de NASA. Ea se află relativ aproape de Terra, la aproximativ 100 de ani-lumină. Această planetă, descoperită de satelitul căutător de planete al NASA, este aproape de mărimea Pământului (este cu 20% mai mare) şi se învârte în jurul stelei sale în 37 de zile. Ea poate primi 86% din energia furnizată de Soare Terrei, a anunţat în conferinţa sa din iarnă Societatea americană de astronomie din Hawaii.

Gânduri despre Maradona

Gânduri despre Maradona

De morţi nu se vorbeşte decât de bine, dar nu trebuie uitat nici răul din ei.

Vechiul Testament - Septuaginta - Nicolae Spătarul Milescu (III)

Vechiul Testament - Septuaginta - Nicolae Spătarul Milescu (III)

Prezentarea succintă a începuturilor tradiţiei biblice româneşti continuă cu o schiţă de portret a iniţiatorului acestei tradiţii, Nicolae Spătarul Milescu.

Egalitatea de gen: de la controversele teoretico-ideologice la politica publică

Ciprian IFTIMOAEI

Egalitatea de gen: de la controversele teoretico-ideologice la politica publică

Problematica de gen şi egalitatea de şanse între bărbaţi şi femei a fost abordată încă din anii ‘60 în cadrul studiilor despre rolul femeilor în politică şi dezvoltarea socioeconomică (women studies), mai apoi în cadrul studiilor feministe (feminist studies), iar în prezent în cadrul studiilor de gen (gender studies). În altă ordine de idei, egalitatea de tratament între bărbaţi şi femei a constituit un principiu fundamental al Uniunii Europene încă de la înfiinţarea sa.

Adevărul tău ar trece „testul frumuseţii”?

Adevărul tău ar trece „testul frumuseţii”?

Unul dintre ucenicii mei avea, la un moment dat, probleme la serviciu. Se confrunta cu tot soiul de neplăceri, cu şicane şi chiar cu ameninţări. M-a întrebat ce să facă, dacă nu cumva e momentul să renunţe şi să caute altceva de lucru. Eventual în alt domeniu. Îl ştiu ca fiind o persoană competentă, talentată şi dăruită în lucrarea sa.

Analiză şi sinteză: brânza politică şi prazul electoral

Dacă tot am vorbim ieri aici de vasilici şi tiriplici, iaca ce ne-au indicat unii cetitori atenţi: una bucată poză faină scociorâtă prin cotloanele feisbuciste, de campanie, cu actualul şi viitorul deputat de Iaşi Vasile Cîtea, ex-boxer, aflat în piaţă la Bălţaţi, locul de baştină.

Planul Aproape Naţional de Redresare şi Rezilienţă (zic aproape fiindcă Iașul nu este inclus)