anunturi
grandchef
mineralia
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

miercuri, 29.06.2022

INTERVIU

Un nou trend în alegerea cadourilor corporate. Tot mai multe companii preferă vinul

GALERIE
385d2189-64e3-49f2-9f9d-5fb9693ae7b4gramma-wine-1-700x300
  • 385d2189-64e3-49f2-9f9d-5fb9693ae7b4
  • gramma-wine-1-700x300
- +

Un producător de vinuri din județul Iași care activează pe segmentul premium înregistrează de la an la an o creștere semnificativă atât în popularitate, cât și în calitate. De aproape un deceniu, Gramma Wines folosește practici durabile în cultivarea și vinificarea strugurilor de vin din regiunea „Dealurile Moldovei", considerată drept „leagănul viticulturii românești”. Crama a fost fondată de Marian Olteanu în anul 2009, iar de atunci investeşte constant în producția de vinuri, care se îmbuteliază în ediții limitate. Gramma Wines se adaptează la tendințele viticole pentru a oferi consumatorilor cea mai bună experiență posibilă. „Consider că vinurile românești au un potențial uriaș pe piața internă și, totodată, pe cea externă. Unii producători locali au redefinit vinul grozav, câștigând loialitatea consumatorilor de pretutindeni. Cât privește Gramma Wines, pe tot procesul de producție acordăm o atenție sporită, metodele noastre de vinificare având ca rezultat individualitatea fiecărui vin", a spus Marian Olteanu într-un interviu acordat „Ziarului de Iași". 

Vinul trebuie făcut cu pasiune și considerat un cadou, arată el, noul concept abordat recent de Gramma Wines subliniind tocmai această viziune. „Din punctul meu de vedere, vinul este prețios și special, fiind un produs care poate crea amintiri plăcute și durabile celui care îl primește, dar și celui care îl oferă. Pentru o experiență unică, aproape orice sticlă de vin Gramma se poate personaliza. Avem multe proiecte, de la inserții de logo ale companiilor pe eticheta noastră și până la mesaje amuzante sau chiar o grafică elaborată, demnă de un brand de vinuri relativ nou. Am remarcat că firmele care doresc să-și exprime aprecierea față de angajați, cum ar fi în preajma sărbătorilor, încep să aleagă o sticlă de vin bună, fie ea personalizată sau nu", a adăugat Marian Olteanu. 

Care este mentalitatea Gramma Wines din spatele metodelor de producere a vinului în una dintre podgoriile Moldovei, fruntașe în peisajul vitivinicol românesc, și cum le-a afectat pandemia afacerea? Detalii, în rândurile de mai jos. 

- Pentru cei care nu sunt, poate, familiarizați cu Gramma Wines, le puteți împărtăși o scurtă istorie a acestui brand de vin? 

Istoria a început în 2009, când în România au apărut primele crame mici, după modelul celor din Franța, producătoare de vinuri calitative. Astfel, dacă majoritatea zonelor consacrate aveau bifați producători, în regiunea „Dealurile Moldovei”, cea mai întinsă și diversificată din țară, considerată „leagănul viticulturii românești”, nu investise nimeni. Așa a apărut Gramma, vinul conversației, iar de atunci și până acum am continuat dezvoltarea pe toate planurile, mai ales în tehnologii menite să maximizeze calitatea vinurilor noastre. Acum avem o gamă de vinuri diversificată, despre care suntem sigur că satisfac cele mai complexe gusturi. Totodată, suntem și cel mai urmărit brand de vinuri de pe Instagram. 

- Care este mentalitatea din spatele metodelor de producere a vinului Gramma Wines?

Este una simplă și sofisticată în același timp, vinurile sunt menite să exprime terroirul nostru (clima, sol, forme de relief), iar pe tot procesul de producție se acordă o atenție sporită, utilizând tehnologii de ultimă oră.
Culesul se face manual în lădițe de 18 kg pentru a nu se zdrobi strugurii până să ajungă la cramă, se desciorchinează, astfel încât în proces intră doar bobițele care apoi sunt transformate în must cu ajutorul unei prese pneumatice. Bineînțeles, un cuvânt important îl are de spus și fermentația controlată. Când sunt gata, vinurile se îmbuteliază în ediții limitate. 

- Cred că fiecare producător, într-un sens sau altul, își regândește valoarea produsului în timpul Covid-19. Care este valoarea vinului Gramma Wines, a vinului românesc în general? 

Probabil instinctul este să credem că scade, în general, însă din punctul nostru de vedere, crește: atât în perioada de lockdown, cât și după, ni s-a reconfirmat faptul că vinul este unul dintre produsele constante în coșurile de cumpărături ale românilor și nu numai. Cu restaurante închise o bună perioadă, consumatorii obișnuiți cu un anumit nivel de calitate au căutat soluții și în online (unde noi am performat foarte bine), și în magazine fizice de specialitate. Avem parteneriate foarte strânse cu magazinele Winederful din Iași, dar și cu carmangeriile Meat Concept Store, unde consumatorii au avut acces neîntrerupt la vinurile Gramma, cât și la o selecție impresionantă de vinuri românești, internaționale, și alte tipuri de băuturi, la prețuri foarte bune. 
O oportunitate o constituie și faptul că țări neproducătoare de vin, însă cu un consum foarte mare/ cap de locuitor, au început să exploreze alternative, printre care se numără și România. 

- Care este vinul potrivit pentru un cadou? Vin roșu? Vin alb sau roze? Ce soiuri de vin alegem și cum putem să facem acest cadou și mai special? 

Nu știu dacă există un vin potrivit în general, depinde de foarte mulți factori, ocazie, anotimp, relația dintre cel care oferă și cel care primește, și, nu în ultimul rând, „ce vrei să transmiți". Mai mult, o sticlă de vin este un cadou cu o încărcătură culturală și emoțională puternică, transmite un mesaj consistent de apreciere, recunoștință, respect, pentru care nu trebuie să cheltui o avere. De asemenea, fără doar și poate, contribuie substanțial la buna dispoziție a celor care îl vor degusta. 

- Vedeți o modificare în performanța viței de vie pe baza climei din ultimii ani? Care este producția dumneavoastră anuală și în câte țări este disponibil vinul?

Zona noastră este oarecum privilegiată. Fiind la limita nordică a culturii viței de vie, încălzirea din ultima perioadă ne-a ajutat să producem vinuri roșii și mai bune. Momentan, vinul Gramma este disponibil în Germania, proiectele din Asia fiind suspendate pe fondul crizei Covid-19. 

- Cum a fost anul 2021, cum v-a afectat pandemia activitatea? 

A fost bine, ne-a scos din zona de confort, fiind nevoiți să identificăm piețe și canale noi de vânzare. Am învățat mult și simțim că brandul Gramma a evoluat spre un nivel superior. 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

G7 reîncărcat

Lucian DÎRDALA

G7 reîncărcat

În sine, ideea ca G7 să devină un centru de coordonare spune multe despre aşteptările liderilor occidentali în privinţa următorilor ani: competiţie strategică acerbă, punctată de riscuri militare. Ar fi un mediu în care această structură de cooperare între „Cei Şapte” şi-ar putea dovedi utilitate, după spulberarea optimismului legat de globalizare şi noua concordie între democraţii şi dictaturi.

opinii

„Războiul sfânt” al rasei

Florin CÎNTIC

„Războiul sfânt” al rasei

Astăzi, 29 iunie, la ora 14.30, la Ateneul Naţional din Tătăraşi, Marius Turda, istoric şi universitar de clasă internaţională, profesor la Universitatea Oxford Brooks, lansează ediţia românească a unei cărţi esenţiale pentru înţelegerea ideilor şi politicilor consacrate rasei şi eugenismului în Ungaria secolulului XX. Evenimentul cuprinde şi vernisajul unei expoziţii itinerante, care va rămâne o lună pe simezele Ateneului, şi care merită şi ea a fi urmărită.

The Show must go on!

Radu PĂRPĂUȚĂ

The Show must go on!

Fraţilor şi surorilor, merită să vorbim puţin despre pandemia consensuală şi dementocratică planetară. Ce-i drept, acum se stinge uşor, dar nimic nu ne face să credem că nu mai poate reapărea: din nou sau sub alte forme, mai atroce, iar „măsurili” tot mai erect comunistoide, de ar rânji cu gura până la urechi Ceaşcă de ar mai trăi: „V-am zis eu că măsurili trebui luate”.

Bill Evans - un romantic al avangardei

Alex VASILIU

Bill Evans - un romantic al avangardei

La sfârşitul lunii februarie 1957 era publicat în America de Nord albumul discografic New Jazz Conceptions - momentul impunerii lui Bill Evans printre cei mai inovatori, mai influenţi muzicieni din istoria acestui tip de artă. Raportul inovaţie - influenţă a fost rar stabilit în jazz-ul modern, însă Bill Evans poate fi considerat un caz fericit, mai ales că a rămas în istorie cu preafrumoasa, cuprinzătoarea formulă un romantic al avangardei.

pulspulspuls

Cum a stat şăful cel mare pân’ la ziuă-n club, dând peste cap programul?

Cum a stat şăful cel mare pân’ la ziuă-n club, dând peste cap programul?

Pentru că ieri am auzit că a ieşit oleacă de tevatură prin politichia de Bahlui legat de ceea ce remarcam noi într-un pulsuleţ, am zis că musai să venim cu oarece precizări suplimentare pe astăzi, stimaţi telespectatori. 

Caricatura zilei

Ro-Alert te sperie de-acu și în străinătate

Editia PDF

Bancul zilei

Doctorul, panicat de o spargere de teava, suna repede instalatorul: -Hai, te rog, urgent, toata pivnita e inundata din cauza un (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.