Un studiu genetic dezvăluie secrete ale viermilor paraziţi şi posibile tratamente

sambata, 06.03.2021

studiu
  • studiu

Cel mai amplu studiu efectuat vreodată referitor la structura genetică a viermilor paraziţi a descoperit sute de informaţii despre modul în care aceştia pătrund în corpul uman, eludează sistemul imunitar şi provoacă boli, transmite Reuters.

Rezultatele indică posibile tratamente pentru eliminarea viermilor şi combaterea unora dintre cele mai neglijate boli tropicale - între care orbirea râului (onchocerciază), schistosomiază (febra şarpelui) şi ancylostomiaza - care afectează aproximativ 1 miliard de oameni la nivel mondial.

”Viermii paraziţi sunt unii dintre cei mai vechi duşmani şi au evoluat pe parcursul a milioane de ani pentru a deveni manipulatori experţi ai sistemului imunitar uman”, a declarat Makedonka Mitreva, cercetător la  McDonnell Genome Institute  al Washington University, unul dintre coordonatorii studiului, împreună cu colegii de la Wellcome Sanger Institute şi Edinburgh University din Marea Britanie.

Mitreva a spus că rezultatele studiului vor conduce la o mai bună înţelegere a biologiei paraziţilor şi la o mai bună înţelegere a modului în care sistemul imunitar uman poate fi exploatat şi controlat.

Infecţiile cu viermi paraziţi pot dura mulţţi ani şi pot provoca dureri severe, dizabilităţi fizice, retard în dezvoltarea copiilor şi stigmat social, legat de diformitate. Tratamentele actuale, care includ medicamente produse de Sanofi, GSK şi Johnson & Johnson, au o eficacitate moderată şi sunt deseori donate de companii sau vândute cu discount celor care au nevoie de ele. Dar spectrul de medicamente pentru tratarea infecţiilor cu paraziţi este încă limitat.

În cadrul studiului, cercetătorii au comparat genomurile a 81 de specii de viermi rotunzi şi laţi, inclusiv 45 pentru care nu au mai fost segmentate genomurile. Analiza a descoperit aproape 1 milion de gene noi, care nu mai fuseseră observate, aparţinând unor câteva mii de familii noi de gene, fiind identuficate numeroase posibile ţinte de tratament şi medicamente. Descoperirile au fost publicate luni în revista Nature Genetics.

Proiectele, iluzii în fotbalul ieşean

Proiectele, iluzii în fotbalul ieşean

Atunci, când Politehnica va fi un club puternic, când Copoul va fi un punct de atracţie pentru fotbaliştii din toată Moldova, atunci ne putem gândim şi la antrenorul necesar pentru a râvni la performanţă

Franta a construit în insula Reunion o autostrada-viaduct de 12,5 km (care a costat 1,7 miliarde euro), ce serpuieste prin O (...)

Monumenta linguae Dacoromanorum. Scurt istoric al unui proiect filologic major (IV)

În foiletonul de faţă autorul evidenţiază rolul pe care l‑a jucat proiectul MLD la trezirea printre tinerii cercetători a interesului pentru studiile biblico-filologice.

Hirotonie de Episcop: Preasfinţitul Nichifor Botoşăneanul

Hirotonie de Episcop: Preasfinţitul Nichifor Botoşăneanul

Mâine va fi hirotonit noul Episcop-vicar al Arhiepiscopiei Iaşilor, Nichifor Botoşăneanul, ales de Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române în şedinţa sa din 25 februarie 2021. Acest post de Episcop-vicar era vacant după ce, anul trecut, Preasfinţitul Părinte Calinic Botoşăneanul a fost ales şi întronizat Arhiepiscop al Sucevei şi Rădăuţilor. Vorbim, aşadar, despre un eveniment rar, un moment istoric. În Catedrala Mitropolitană din Iaşi, precedenta hirotonie de episcop săvârşită a fost tocmai cea a Preasfinţitului Calinic Botoşăneanul, în urmă cu 30 de ani, pe 25 martie 1991.

Ce înseamnă să ai de-a face cu o lume mult prea complexă ca să o poţi înţelege pe deplin? (I)

Aurelian-Petruș PLOPEANU

Azi vă voi familiariza cu câteva dintre ideile şi teoriile unui om de ştiinţă, eseist, filozof şi fost trader, unul dintre cei mai cunoscuţi şi urmăriţi specialişti în înţelegerea probabilităţii, incertitudinii şi riscului. Fie că vorbim de lebădă neagră, (anti)fragilitate, sisteme complexe, stresor, şoc, criză, instabilitate, volatilitate sau predictibilitate, aceste noţiuni sunt extrem de criticate de către multe gulere scrobite ale orgolioşilor scientişti.

Suferinţele discrete ale madamei

Una mai molcuţă, de uichend, pe azi, dacă tot e sâmbătă şi e aşa frig afară. Şi ce ar putea fi mai moale şi mai pufos decât opera lirică, stimaţi telespectatori, şi mai ales graniţa penală a acesteia cu politichia mâloasă de Bahlui?

De citit