vineri, 29.03.2024
Un tren de pasageri a rulat necontrolat aproximativ 20 de kilometri, la viteze de peste 100 km/h, în nordul Franţei, după ce sistemele de frânare s-au defectat, incidentul încheindu-se fără a fi rănită nicio persoană, anunţă autorităţile feroviare franceze.
Trenul - format din trei vagoane şi având la bord şapte călători şi mecanicul - efectua marţi o cursă regională expresă în nordul Franţei, între localităţile Abancourt şi Rouen, în departamentul Seine-Maritime.
La viteza de circa 140 km/h, mecanicul locomotivei a acţionat frâna de urgenţă pentru a evita două vaci care erau pe calea ferată. Locomotiva a lovit vacile şi, din cauza impactului, sistemul electric de frânare a devenit inutilizabil, transmite Sindicatul feroviar Sud Rail. Informaţiile au fost confirmate de SNCF.
"Mecanicul locomotivei s-a confruntat cu o problemă electrică. A rămas fără sistemul de frânare şi nu mai putea comunica prin sistemul de la bordul trenului", a explicat Marc Derrieu, un sindicalist.
Mecanicul a transmis problemele prin telefonul mobil, astfel că s-au luat măsuri în gara Serqueux, pe unde trenul a trecut cu viteza de 90 km/h, provocând daune.
Norocul mecanicului şi al călătorilor a fost că urma o zonă deluroasă. După 19 kilometri de la apariţia problemelor tehnice, trenul a ajuns în rampă, a încetinit, a oprit câteva secunde, după care începuse să meargă în sens invers, la vale. În acel moment, mecanicul a coborât şi a blocat cu dispozitive specifice mai multe roţi ale trenului, oprindu-l să prindă viteză în pantă.
"Mecanicul a fost în stare de şoc", a precizat Merc Derrieu.
Pasagerii au coborât în siguranţă şi au fost preluaţi de autocare.
Autorităţile feroviare franceze au declanşat o anchetă în acest caz, urmând să afle cine era proprietarul vacilor şi ce probleme tehnice avea trenul construit relativ recent.
Mediafax
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Este videochatul o nouă cale către independența financiară a fetelor? (P)
Dealer de droguri cu sute de comenzi, iertat de judecători: „A făcut progrese în plan spiritual”
Lovitură în Podu Roş: trei tineri au jefuit maşina de îngheţată. O greşeală minora a şoferului
Temperaturi de vară la început de aprilie. 28 de grade Celsius la Iași
Grindeanu: Contractul pentru încă un lot din secţiunea montana a A8 intră în licitaţie
Premierul anunţă că “nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend”
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Ce pot indica modificările patologice ale examenului de urină? (P)
Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat
Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea
Virusul HIV a fost eliminat din celule, deocamdată, în laborator
Pacient de 22 de ani cu limfagiom chistic de mezocolon, operat cu succes la Arcadia
Ultimele calcule privind posibilitatea ca Iaşul să prindă un post de europarlamentar
“Extraordinara poveste a lui Peter Schlemhil” de Adelbert von Chamisso
Cum e să lucrezi într-o universitate (şi să participi la alegeri)
Ghici cine este blondina din acest tandem liberal indestructibil?
Publicitatea convenției matrimoniale și modificarea acesteia
Pavel LUCESCUCine profită de madam Şoşoacă |
Alexandru CĂLINESCUDistrugerea statuilor |
pr. Constantin STURZUDe ce este atât de aspru Postul Mare? |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă? |