Unde nu-i plan, e vai de Aeroport. „Asta înseamnă să nu ai experienţă”
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

Unde nu-i plan, e vai de Aeroport. „Asta înseamnă să nu ai experienţă”

GALERIE
Aeroportul Iasi
  • Aeroportul Iasi
- +

Liberalii au contestat planul de administrare al aerogării ieşene – proiect care, de altfel, a fost retras de pe ordinea de zi a ultimei şedinţe a consilierilor judeţeni. Directorul Aeroportului susţine că CJ trebuie să se pronunţe doar asupra indicatorilor de performanţă, pe care însă cei de la PNL îi consideră slabi şi prea uşor de atins.

„Planul de administrare al Aeroportului este incoerent şi nu reflectă o viziune clară de dezvoltare”, a descris liderul grupului liberal din Consiliul Judeţean documentul pe care consilierii trebuiau să-l discute la ultima şedinţă a CJ, săptămâna trecută. Amintim că proiectul, apărut pe ordinea de zi cu doar 24 de ore înainte de întrunire, a fost retras în scurt timp, la insistenţele PNL, PMP şi UNPR, tocmai din cauza lipsei acţiunilor şi resurselor necesare atingerii obiectivelor stabilite, după cum au susţinut contestatarii lui.

Managerul şi Consiliul de Administraţie nu şi-au asumat nicio variantă concretă de dezvoltare a Aeroportului şi, în consecinţă, a anunţat Romeo Vatră, grupul consilierilor judeţeni ai PNL va depune la CJ un proiect de revocare a întregului Consiliu de Administraţie al Aeroportului Iaşi. Ca motiv suplimentar e invocată „măsura suspendării abuzive şi ilegale a fostului director”.

Romeo Vatră s-a referit la nehotărârea administratorilor privind dezvoltarea proiectului – dincolo de pistă, cu o infrastructură complet nouă, sau pe vechiul amplasament, prin extinderea celei vechi. O analiză ar urma să încline balanţa între terminalul nou, de 100 de milioane de euro şi cu termen de realizare 3 ani, şi extinderea celui existent, contra 25 de milioane, în doi ani – a arătat liderul liberal, vădit nemulţumit.

Adăugarea a încă cinci locuri la platforma de staţionare/ îmbarcare (de la 9 la 14 avioane) este văzută ca fiind prea scumpă, 15 milioane de euro, în condiţiile în care pista a costat 20 de milioane. La fel, noul turn de control nu-şi găseşte nici locul, pe est sau pe vest, dar nici termenul de finalizare. În schimb, zona cargo are deja documentaţia expertizei tehnice şi a cea de avizare a lucrărilor de intervenţii, dar planul vorbeşte despre ele la viitor.

Liderul liberal subliniază că planul nu precizează o ordine prioritară a proiectelor şi că niciunul dintre acestea nu are sursa de finanţare precizată. „Au pus toate sursele posibile”, a afirmat Vatră. „Asta înseamnă să nu ai experienţă şi să faci management după”, a mai spus el. La capitolul Estimări, liderul liberal a remarcat că traficul pe anul în curs variază între 1,25 şi 1,5 milioane de pasageri şi că cel din 2020 e tot 1,5 milioane. Pe de altă parte, rata profitului este prea mică – 5 la sută – faţă de „explozia” de până acum. „Şi-au ales o valoare mică pentru a fi siguri că se va îndeplini”, a explicat el.

„Scopul acestui plan de administrare este de a stabili indicatori de performanţă comozi pentru CA şi directori, indicatori care vor fi luaţi în consideraţie la calculul componentei variabile a indemnizaţiilor”, a concluzionat Vatră. Din punctul său de vedere, „acest plan de administrare nu trebuie discutat în CJ, pentru că demersurile procedurale de întocmire şi aprobare au fost făcute cu încălcarea legii” – referire la întârzierea cu care documentul a ajuns în plenul CJ. De partea cealaltă, Cătălin Bulgariu a afirmt, într-o conferinţă de presă, săptămâna trecută, că CJ trebuie să se pronunţe doar asupra indicatorilor de performanţă, şi nu în totalitatea planului – care există, spune el, încă de anul trecut. E adevărat, fără componenta managerială, admite Cătălin Bulgariu. Urmează ca, la şedinţa CJ programată peste două săptămâni, consilierii să discute totuşi conţinutul unui plan de administrare – probabil refăcut – al Aeroportului. 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

America pierde teren în faţa Rusiei şi a Chinei, în Orientul Mijlociu

Alexandru LĂZESCU

America pierde teren în faţa Rusiei şi a Chinei, în Orientul Mijlociu

Naivităţile şi imperativele ideologice progresiste ale politicii externe a administraţiei Biden se lovesc de o realitate geopolitică în care şi Rusia, şi China se dovedesc a fi extrem de abile în a-şi impune propria naraţiune şi a eroda influenţa americană în Orientul Mijlociu.

Filmuletul zilei

opinii

Mirel Cană - o încercare de portret

Nichita DANILOV

Mirel Cană - o încercare de portret

L-am întâlnit deseori la Casa Dosoftei. Mi-l închipui şi azi tronând acolo, retras în spatele unui pupitru rustic, scrutând prin ochelarii fumurii hrisoavele înşirate în vitrine, dar şi pe pereţii reci, uşor igrasioşi, pe care trecerea vremii a desenat tot felul de umbre şi de figuri voievodale. În acest spaţiu al amintirii, placat de ziduri groase, spectrul lui Mirel Cană se simte cu adevărat în elementul său.

Grădinărit uman. Despre oameni şi câini

Dana ȚABREA

Grădinărit uman. Despre oameni şi câini

Termenul „cultură” provine la latinescul „colere” care înseamnă a cultiva. Civilizaţia şi cultura îl îndepărtează pe om de latura sa animalică, barbară şi îl apropie de cea spirituală. Însă omul rămâne în esenţa sa o fiinţă animalică, având posibilitatea de a alege, şi care în orice împrejurări va alege cea mai rea posibilitate dintre toate. În acest sens, „Grădinărit uman” nu este atât despre familia disfuncţională, cât mai ales despre o umanitate disfuncţională în întregul ei. Departe de a putea fi vorba de o comedie, poate doar despre la comédie humaine.

Profilul neo-activistului american

Michael ASTNER

Profilul neo-activistului american

Vara trecută, înainte să vin la Amnaş, am primit de la o prietenă două ziare germane pe care le luase-n aeroport ca lectură de călătorie. Le-am luat la rândul meu pe drum, dar pentru că-s ziare de ziare, format mare, adică (vorbesc de Die Welt şi de Süddeutsche Zeitung), nu le-am deschis în tren, iar la ţară apoi… nici atât: am adunat fructe, am cosit iarbă, am primit oaspeţi (cumnatul, nepotul şi băiatul nepoatei), apoi m-am apucat de dezgropat fântâna din bătrâni, tot felul de lucrări şi munci mi-au ocupat timpul, iar ziarele în cauză (ambele din 14 iulie 2020) au fost uitate. Zilele trecute, am dat de ele. Hm - ia să le răsfoiesc şi să văd dacă mai găsesc ceva actual respectiv demn de citit!

pulspulspuls

L-aţi uitat pe politicianul care venea la Primărie cu Buceagul Ceapeului? Iacătă-l la uşă!

L-aţi uitat pe politicianul care venea la Primărie cu Buceagul Ceapeului? Iacătă-l la uşă!

Pentru că ne-am jurat în barbă să ne ferim de politichie şi de politicieni măcar sâmbăta, pe uichend, aicea la rubricuţă, haideţi aşadar să părăsim olecuţă acest miraculos tărâm. 

Caricatura zilei

Tot felu

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.