Chirica: 4 dosare / Alexe: 3 dosare. De ce totuşi cei doi nu au motive de îngrijorare până în ziua alegerilor?
Daca cei doi vor câstiga la viitoarele alegeri locale înca o tura în fruntea insti (...)
citeste totjoi, 28.03.2024
Ieșenii își vor putea cumpăra în curând bilete de transport valabile 90 de minute din momentul achiziţionării. Unii dintre ei însă nu cred că se vor descurca mai ușor în trafic. Ei susțin că așteaptă zeci de minute în stații sosirea onor autobuze sau tramvaie și că astfel pierd posibilitatea de a prinde o legătură spre o anumită zona a orașului.
Spre exemplu, dacă o persoană vrea să ajungă din Canta sau din Păcurari în Copou, nu are legătură directă. Trebuie să ajungă la Gară ori în Piața Uniri, iar de acolo să ia alt mijloc de transport. Mai greu e să ajungă cineva tot din Canta sau Păcurari în Nicolina la Belvedere. Ori oprește la Piața Nicolina ori circulă până la Selgros. Și pierde timp prețios în trafic.
"Aștepți între 20 și 40 de minute un mijloc de transport și apoi ai la dispoziție o oră jumate să ajungi la destinație. Dacă pui în calcul traficul infernal și faptul că, odată ajuns la stația de transbordare mai aștepți vreo 20 de minute un alt tramvai sau autobuz, apoi trafic nebun, sigur depășești timpul alocat călătoriei", transmit cei de la Asociația "Prietenii Tramvaiului" Iași.
"Sunt trasee unde aștepți și 40 de minute un autobuz: 27, 44, 20. Cred că după câteva experiențe de acest gen nu îți mai arde să stai în stație, ci iei un taxi ori faci un efort pentru o mașină", completează aceștia.
Sunt însă și păreri diferite. Unele persoane cred că 90 de minute sunt suficiente pentru a putea călători dintr-o parte în alta a orașului.
"In majoritatea tarilor europeene biletele sunt valabile 60 de minute cu o singura corespondenta sau 60 de minute fara limita la corespondenta insa cu intoarcerea in locul de plecare interzisa. In unele din ele doar 30 de minute. Consider ca 90 de minute la frecventele din Iasi, pe care am avut ocazia de a le cunoaste personal este arhisuficient", susține Horia Rădulescu.
"Intrebare: ce om responsabil, facand parte din populatia activa isi poate permite sa piarda mai mult de 90 de minute pe zi pentru a fi transportat din locul A in locul B intr-un oras mediu cu o suprafata limitata precum Iasiul? Masura este un inceput de normalitate intr-o lume anapoda", mai precizează Horia Rădulescu.
Totuși, un fost vatman din Iași care cunoaște orașul și programul de transport mai bine decât orice, susține că trebuie luate măsuri suplimentare.
"Dacă la autobuze s-au mai mișcat lucrurile, pe partea de tramvaie este jale. Nu poți asigura o frecvență decentă cu un trafic sufocant, fără benzi speciale pentru mijloacele de transport, cu o flotă de tramvaie cu o vechime medie de 30 - 35 de ani, iar dacă adaugi proaste întreținere ajungi la o vârsta a tramvaiului de 50 - 60 de ani.
Din ochii unui vizitator de câteva zile, pe perioada de vacanță, poate, zici că se mișcă bine transportul ieșean dar, când ai nevoie să ajungi la serviciu, la școală sau oriunde ai treabă în oraș, la ore de vârf, lucruri nu mai sunt așa de roz.
Am lucrat ca vatman și știu foarte bine că nu se poate introduce acest sistem de tichete cu actualele mijloace de transport", subliniază Adrian Crenganiș, fost vatman.
"Cu interval de 30 - 40 de minute pe unele linii și 15 - 20 pe majoritatea nu rezolvi nimic", adaugă Crenganiș.
"Nu avem flota necesară, nu avem o condiție tehnică bună a acesteia și nu avem culoare unice dedicate transportului public", mai spune Crenganiș.
"Să înțeleg că mai bine își ”optimizează” călătorii timpul, decât să avem mai multe unități la stradă și care să te ducă repede dintr-un punct în altul al orașului? Adică e normal să avem 90 de minute la dispoziție și să stăm 150 de oameni înghesuiți într-un GT4, să faci 10 minute de la Moldova până în Podu Roș? Ori să aștepți 40 de minute un autobuz de pe traseul 27 sau 44? Apoi, da, după 40 de minute de stat în stație ești cel mai fericit om de pe planetă că ai la dispoziție maxim 90 de minute de saună și de blocaje în trafic", completează Crenganiș.
Cuvinte cheie: + bilet 90 de minute sctp, transport iași
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Ploieşti: Ce a păţit asistenta care a încurcat doi bebeluşi la externare
În pofida războiului, economia ucraineană a crescut cu 5,3% în 2023
Economia SUA a înregistrat o creştere peste estimări în trimestrul patru din 2023
Boloş: Cel care stă în concediu medical primeşte mai mulţi bani decât atunci când este la serviciu
Manchester City a transferat un fotbalist american de 14 ani
Grindeanu: Contractul pentru încă un lot din secţiunea montana a A8 intră în licitaţie
Modificări: Tramvaiul 6 (Dacia – Târgu Cucu) va circula până în Tătăraşi Nord
Orașul din România de două ori mai mare decât Bucureștiul în care mulţi ieşeni îşi petrec vacanţa
Philipp Plein şi-a părăsit logodnica pentru o ieşeancă. Tânăra din Paşcani e însărcinată
Ministrul Finanţelor, întrebat cât i-a venit factura la curent: 199 lei
Prahova: Bărbat ucis cu un singur pumn după o ceartă pe modul în care a parcat maşina
Dan Şucu anunţă că merge cu galeria Rapidului la meciul cu U. Craiova
Preţul aurului a urcat joi la 327,8351 lei/gram, o nouă valoare record
Nou scandal: Postări cu soldaţi israelieni care se joacă cu lenjeria intimă a femeilor din Gaza
Prefectul Cojocaru acuză conducerea Aeroportului Iaşi de "politizare cu penali"
Conferința ,,BRICS și ordinea economică mondială”, la sediul Academiei Române din Iași
Premierul anunţă că “nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend”
Ministrul Energiei explică modul cum va fi aplicată schema de plafonare la gaze şi energie
Noi măsuri în privinţa sistemului electronic RO e-Factura. Ce măsură anunţă Guvernul
Integritatea hibridă a lui Herman von Hebel, preşedintele Comisiei Pre-Vetting din Republica Moldova
STUDIU - Gheaţa polară se topeşte şi modifică rotaţia Pământului: Timpul însuşi este afectat
Grav accident rutier în Dolj, unde două maşini s-au ciocnit, iar una a luat foc
Luis Enrique şi Hansi Flick, pe lista scurtă pentru a-i succede lui Xavi la FC Barcelona
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Putin spune că Rusia nu va ataca NATO, dar că avioanele F-16 date Ucrainei vor fi doborâte
Ucraina afirmă că a doborât peste noapte 26 de drone de atac ruseşti
Beyoncé, vedeta pop de culoare din Texas, îşi lansează primul album country
Grecia: Cele mai ridicate temperaturi pentru luna martie din ultimii douăzeci de ani
Nissan va investi în unitatea de vehicule electrice Ampere a grupului Renault
Prima Doamnă Jill Biden a scris o carte pentru copii despre pisica de la Casa Albă
Sonda japoneză SLIM a supravieţuit celei de-a doua nopţi pe Lună
Medicamentele hormonale ar putea creşte riscul de tumori cerebrale
PSD Iaşi anunţă că un nou primar PNL va candida pe listele lor la alegerile locale
Dan CONSTANTINMoştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
George ŢURCĂNAŞUDespre discursul regionalist din Moldova (II) |
Bogdan ILIESCUSpărgătoarea de coduri |