Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

Unii ieșeni cred că biletul de transport valabil 90 de minute nu va fi util

GALERIE
statie iasi
  • statie iasi
- +

Ieșenii își vor putea cumpăra în curând bilete de transport valabile 90 de minute din momentul achiziţionării. Unii dintre ei însă nu cred că se vor descurca mai ușor în trafic. Ei susțin că așteaptă zeci de minute în stații sosirea onor autobuze sau tramvaie și că astfel pierd posibilitatea de a prinde o legătură spre o anumită zona a orașului.

Spre exemplu, dacă o persoană vrea să ajungă din Canta sau din Păcurari în Copou, nu are legătură directă. Trebuie să ajungă la Gară ori în Piața Uniri, iar de acolo să ia alt mijloc de transport. Mai greu e să ajungă cineva tot din Canta sau Păcurari în Nicolina la Belvedere. Ori oprește la Piața Nicolina ori circulă până la Selgros. Și pierde timp prețios în trafic.

"Aștepți între 20 și 40 de minute un mijloc de transport și apoi ai la dispoziție o oră jumate să ajungi la destinație. Dacă pui în calcul traficul infernal și faptul că, odată ajuns la stația de transbordare mai aștepți vreo 20 de minute un alt tramvai sau autobuz, apoi trafic nebun, sigur depășești timpul alocat călătoriei", transmit cei de la Asociația "Prietenii Tramvaiului" Iași.

"Sunt trasee unde aștepți și 40 de minute un autobuz: 27, 44, 20. Cred că după câteva experiențe de acest gen nu îți mai arde să stai în stație, ci iei un taxi ori faci un efort pentru o mașină", completează aceștia.

Sunt însă și păreri diferite. Unele persoane cred că 90 de minute sunt suficiente pentru a putea călători dintr-o parte în alta a orașului.

"In majoritatea tarilor europeene biletele sunt valabile 60 de minute cu o singura corespondenta sau 60 de minute fara limita la corespondenta insa cu intoarcerea in locul de plecare interzisa. In unele din ele doar 30 de minute. Consider ca 90 de minute la frecventele din Iasi, pe care am avut ocazia de a le cunoaste personal este arhisuficient", susține Horia Rădulescu.

"Intrebare: ce om responsabil, facand parte din populatia activa isi poate permite sa piarda mai mult de 90 de minute pe zi pentru a fi transportat din locul A in locul B intr-un oras mediu cu o suprafata limitata precum Iasiul? Masura este un inceput de normalitate intr-o lume anapoda", mai precizează Horia Rădulescu.

Totuși, un fost vatman din Iași care cunoaște orașul și programul de transport mai bine decât orice, susține că trebuie luate măsuri suplimentare.

"Dacă la autobuze s-au mai mișcat lucrurile, pe partea de tramvaie este jale. Nu poți asigura o frecvență decentă cu un trafic sufocant, fără benzi speciale pentru mijloacele de transport, cu o flotă de tramvaie cu o vechime medie de 30 - 35 de ani, iar dacă adaugi proaste întreținere ajungi la o vârsta a tramvaiului de 50 - 60 de ani.
Din ochii unui vizitator de câteva zile, pe perioada de vacanță, poate, zici că se mișcă bine transportul ieșean dar, când ai nevoie să ajungi la serviciu, la școală sau oriunde ai treabă în oraș, la ore de vârf, lucruri nu mai sunt așa de roz.
Am lucrat ca vatman și știu foarte bine că nu se poate introduce acest sistem de tichete cu actualele mijloace de transport", subliniază Adrian Crenganiș, fost vatman.

"Cu interval de 30 - 40 de minute pe unele linii și 15 - 20 pe majoritatea nu rezolvi nimic", adaugă Crenganiș.

"Nu avem flota necesară, nu avem o condiție tehnică bună a acesteia și nu avem culoare unice dedicate transportului public", mai spune Crenganiș.

"Să înțeleg că mai bine își ”optimizează” călătorii timpul, decât să avem mai multe unități la stradă și care să te ducă repede dintr-un punct în altul al orașului? Adică e normal să avem 90 de minute la dispoziție și să stăm 150 de oameni înghesuiți într-un GT4, să faci 10 minute de la Moldova până în Podu Roș? Ori să aștepți 40 de minute un autobuz de pe traseul 27 sau 44? Apoi, da, după 40 de minute de stat în stație ești cel mai fericit om de pe planetă că ai la dispoziție maxim 90 de minute de saună și de blocaje în trafic", completează Crenganiș.

Facebook

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dan CONSTANTIN

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dacă distinsul profesor „X” sau remarcabilul „Z” au putut să treacă peste lege, eu de ce nu aş putea?

opinii

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

George ŢURCĂNAŞU

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

Delestaţi de centru şi captivi între statalismul teritoriului post-sovietic de la est de Prut şi desconsiderarea de la nivelul Bucureştiului, moldovenii din România aleg soluţia cea mai simplă: ştergerea sau renunţarea la identitate. Exemplele sunt multiple şi deseori invocate în scrieri mai vechi, de la divergenţele teritoriale bucovineană (în plin nucleu statal al Moldovei), vrânceană şi gălăţeană, la tendinţele actuale ale tinerilor de a migra pentru studii spre centrele universitare externe Moldovei, deseori mai prost cotate decât Iaşul în sistemul universitar. În aceste condiţii, să nu înţelegi necesitatea unor mişcări care militează pentru scoaterea Moldovei din izolarea impusă de către centru e cam prea mult!

Spărgătoarea de coduri

Bogdan ILIESCU

Spărgătoarea de coduri

Viaţa unui copil de acum 40 de ani (şi aproape sigur şi înainte) era absolut fascinantă pentru că era înmuiată din plin în toată istoria omenirii şi în tot ce avea mai valoros, adunat până atunci, în cărţi. Da, lucrurile alea cu un aer prozaic, mărturia perpetuă a unei invenţii seculare, care, prin natura lor de a păstra scris orice gând pe care i-l încredinţai, obligau la multă atenţie, şi mare responsabilitate şi scriitorul, şi cititorul.

pulspulspuls

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Dacă tot v-am servit ieri aicea niscai aritmetică electorală de Bahlui, haideţi să continuăm şi azi cu olecuţă de analiză matematică plus geometrie diferenţială tot pe tema asta incitantă! Nu de alta, dar acuşi încep iar simulările de alegeri, şi măcar să fim pregătiţi.

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri