Unii microbi de pe Pământ ar putea rezista la condiţiile de pe planeta Marte

duminica, 18.04.2021

Unii microbi de pe Pământ ar putea rezista la condiţiile de pe planeta Marte

planeta Marte
  • planeta Marte

Unii microbi de pe Pământ ar putea supravieţui temporar pe suprafaţa marţiană potrivit unui nou studiu realizat de NASA şi cercetătorii de la Centrul Aerospaţial German, relatează Phys.org.

Cercetătorii au testat rezistenţa microorganismelor faţă de condiţiile de pe Marte prin lansarea lor în stratosfera Pământului - care imită unele din condiţiile cheie de pe planeta roşie.

Studiul publicat luni în revista Frontiere în Microbiologie deschide calea pentru înţelegerea mai bună nu doar a ameninţării pe care o reprezintă microbii pentru misiunile spaţiale ci şi a oportunităţii de a obţine resurse independent de Pământ.

„Am testat cu succes o nouă modalitate de a expune bacterii şi fungi condiţiilor asemănătoare lui Marte prin folosirea unui balon ştiinţific care să aducă echipamentele noastre de observaţie în stratosfera Pământului”, relatează Marta Filipa Cortesão de la Centrul Aerospaţial German din Koln şi coautoare a studiului.

„Unii microbi, în special spori de mucegai negru, au reuşit să supravieţuiască experimentului chiar şi când au fost expuşi unor radiaţii ultraviolete foarte puternice”, a adăugat aceasta.

Cititi materialul integral pe hotnews.ro

De la Koudela la Schär, via Şovre

De la Koudela la Schär, via Şovre

Corectitudinea politică în sport începe să însemne respectarea ad litteram a unor reguli, indiferent cât de stupide ar fi.

Metamorfoze ale protocronismului sau despre incompetenţa cu ştaif (IV)

Metamorfoze ale protocronismului sau despre incompetenţa cu ştaif (IV)

În acest episod, autorul serialului se referă critic la încercările unui cunoscut etnolog contemporan de a impune ideea existenţei unui „mit fondator” românesc, bazat pe figura împăratului roman Traian, cuceritor al Daciei.

Iar şi iar despre pocăinţă

Iar şi iar despre pocăinţă

Pocăinţă nu se poate face decât în timp. Când se termină timpul, omul nepocăit "se încremeneşte în moleşeala sufletului şi în nesimţire". Există şi atunci un soi de pocăinţă, dar "pocăinţa lui de acolo este un regret pentru viaţa lui greşit trăită, dar unit cu neputinţa de a se mişca din ea" (Părintele Dumitru Stăniloae).

Cum a devenit Europa un model civilizaţional?

Aurelian-Petruș PLOPEANU

Cum a devenit Europa un model civilizaţional?

Ideile vehiculate în rubrica de azi, aparţinând marelui filozof francez Rémi Brague (1947-), deşi par străine de tărâmul economiei, au un rol important în înţelegerea modului cum s-au născut şi consolidat valorile şi instituţiile occidentale care caracterizează azi o naţiune civilizată, inclusiv sub raport economic.

Un deştept Grămadă

Până mai ieri, indiferent de guvern, PSD sau PNL, fostul dipotat local PMP Grămadă avea numai cuvinte de laudă despre orice ministru al Sănătăţii.

Cu telefonu pe trecere

Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?