Unul din doi copii, victimă a abuzului de tip bullying la şcoală. Un sfert cu probleme grave
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

Unul din doi copii, victimă a abuzului de tip bullying la şcoală. Un sfert cu probleme grave

GALERIE
bullying la şcoală
  • bullying la şcoală
- +

Asociaţia Telefonul Copilului atrage atenţia asupra necesităţii unor măsuri urgente pentru diminuarea fenomenului bullying în rândul copiilor, precizând că, în anul 2018, unul din doi copii care au apelat la serviciile specialiştilor asociaţiei au suferit abuz de acest tip. 77,22 la sută dintre situaţiile de abuz de tip bullying au avut loc în grădiniţă sau în şcoală, iar 25,71 la sută dintre copiii abuzaţi simt nevoia să se automutileze, au tentative de suicid şi doresc să abandoneze şcoala.

La şase luni de la lansarea proiectului “STAND UP - Creşterea participării şi rolului societăţii civile în influenţarea şi îmbunătăţirea politicilor publice”, Asociaţia Telefonul Copilului propune o serie de măsuri pentru prevenirea şi diminuarea fenomenului bullying în mediul şcolar. Analiza informaţiilor referitoare la fenomenul bullying cuprinse în baza de date a Asociaţiei Telefonul Copilului arată faptul că acest fenomen a afectat unul din doi copii care au apelat la serviciile Asociaţiei Telefonul Copilului, în anul 2018.

77,22% dintre situaţiile de abuz de tip bullying au avut loc în grădiniţă / şcoală, iar 22,78% au avut loc în spaţiul public. În 40,10% dintre situaţiile de abuz de tip bullying, copiii au expus efecte ale acestui fenomen care reprezintă riscuri majore asupra sănătăţii mintale a copiilor victime. Copiii simt nevoia să se izoleze, se simt singuri, se simt excluşi, sau au dificultăţi în relaţionare cu ceilalţi copii, manifestă teamă şi stări de anxietate în prezenţa colegilor de şcoală în procentaj de 74,29%.

”De asemenea, în procentaj de 25,71%, copiii simt nevoia să se automutileze, au tentative de suicid, gânduri suicidare şi doresc să abandoneze şcoala”, a transmis, miercuri, Asociaţia Telefonul Copilului. Specialiştii Asociaţiei susţin că acest fenomen să fie recunoscut ca o problemă de sănătate publică.

„Cadrul normativ existent acoperă la nivel general problematica specifică abuzului de tip bullying, fără a o defini şi individualiza între provocările subsumate violenţei împotriva copilului. Analiza informaţiilor referitoare la fenomenul bullying cuprinse în baza de date a Asociaţiei Telefonul Copilului subliniază nevoia ca acest fenomen să fie recunoscut ca o problemă de sănătate publică, nu doar ca o simplă manifestare a unor procese psihologice individuale. În acest context, şcoala trebuie să abordeze bullying-ul în mod sistematic, ca parte a Planului de Dezvoltare Instituţională, iar prevenirea şi diminuarea bullying-ului trebuie să devină indicator de calitate în instituţiile de învăţământ, adoptat şi monitorizat la nivelul ARACIP. În acelaşi timp, monitorizarea audio-video a unităţilor de învăţământ trebuie să fie extinsă şi la nivelul grădiniţelor”, a declarat Cătălina Surcel, Director executiv, Asociaţia Telefonul Copilului.

Asociaţia a identificat, printre altele, necesitatea dezvoltării şi adoptării unei politici publice pentru prevenirea şi diminuarea fenomenului bullying; necesitatea ca autorităţile să recunoască în mod formal existenţa fenomenului bullying şi să convină asupra unei definiţii a conceptului, pe baza studiilor existente în plan internaţional, a bunelor practici din Uniunea Europeană, precum şi a analizelor realizate în sistemul educaţional românesc; necesitatea ca unităţile de învăţământ să dezvolte proceduri de identificare şi soluţionare a bullyingului; necesitatea ca toţi consilierii şcolari de la nivelul CJRAE să aibă atribuţii clare în domeniul educaţiei pentru prevenirea bullyingului şi să acţioneze ca atare la nivelul unităţilor de învăţământ.

În plus, este nevoie, potrivit Asociaţiei Telefonul Copilului, ca teme legate de bullying să îşi facă loc în curriculumul şcolar în cadrul orelor de consiliere şi orientare, dirigenţie, ca teme în cadrul curriculumului de educaţie civică şi în manualele aferente. 

”Trebuie reamintit faptul că beneficiarii direcţi ai acestei politici educaţionale sunt elevii, dar sunt vizaţi ca beneficiari indirecţi şi părinţii, personalul didactic, categoriile asociate, comunitatea, întreaga societate. Proiectul “STAND UP-Creşterea participării şi rolului societăţii civile în influenţarea şi îmbunătăţirea politicilor publice”, cod SMIS 2014+: 110423, este derulat pe o perioadă de 16 luni şi vizează atât conştientizarea în rândul publicului a efectelor negative ale bullying-ului în rândul copiilor şi adolescenţilor, cât şi dezvoltarea şi implementarea unor politici publice alternative pentru diminuarea acestui fenomen şi a consecinţelor acestuia”, se mai arată în comunicat.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Joe Biden întâlneşte lumea

Lucian DÎRDALA

Joe Biden întâlneşte lumea

Lipseşte, deocamdată, o întâlnire la vârf cu liderul chinez, dar probabil că în viitor se va discuta despre un moment şi un cadru adecvat de desfăşurare. În orice caz, patru din cinci înseamnă destul de mult.

Filmuletul zilei

opinii

Metastazele democraţiei

Florin CÎNTIC

Metastazele democraţiei

Una dintre marile enigme ale corpului uman e mecanismul prin care celulele vii se dau peste cap şi în loc să genereze în continuare viaţă încep să se adune în tumori maligne care duc la distrugerea completă a organismului. Acest proces ciudat poartă numele de cancer.

Generaţii... generaţii...

Radu PĂRPĂUȚĂ

Generaţii... generaţii...

Fac parte din generaţia care simţea fiori când în liceu, din întâmplare, puneam mâna pe clanţă odată cu o colegă de clasă; o generaţie care era scoasă la tablă şi nu se simţea umilită - dimpotrivă, scria cu mândrie în faţa clasei; generaţia care nu mergea cu maşina la şcoală (nu că ar fi un defect mersul cu maşina la şcoală), ci îngrămădit în autobuzul de navetişti; o generaţie care scria jurnale în secret pe care le împărtăşea numai celor mai buni prieteni şi prietene, căci se cultivau prieteniile pe atunci, prietenii care aveau să ţină o viaţă, transformate în ceva aşa frumos şi greu de descris; o generaţie care se ruşina să stea pe scaun în autobuz când un adult era în picioare; o generaţie care învăţa singură, părinţii nu se pricepeau la chimie şi fizică, iar bani pentru meditaţii nu prea erau; o generaţie crescută cu frica de părinţi, care frică cu anii s-a transformat în respect şi iubire - la fel şi cu profesorii (nu că acum tinerii nu şi-ar iubi părinţii, poate şi profesorii).

Orchestratorul

Alex VASILIU

Orchestratorul

Astăzi mă voi referi doar la orchestrator pentru că el a fost, a rămas, în multe cazuri, al doilea autor al unei piese, ori lucrări muzicale mai ample. Uneori, chiar cel mai important. Dacă este să ne gândim mai întâi la genul muzicii aşa-zis uşoare, orchestratorul a făcut minuni. Sigur, depinde şi de cine ascultă. Dacă melodia solistului vocal este frumoasă, uşor de reţinut, lirică sau în tempo (ritm) mişcat, unii dau puţină atenţie comentariului orchestral, aproape că nici nu-l observă.

pulspulspuls

Iaca de ce a intrat dihonia între Mihăiţă şi cel mai bun amic de şpriţuri al acestuia!

Iaca de ce a intrat dihonia între Mihăiţă şi cel mai bun amic de şpriţuri al acestuia!

Iote că vrem să fugim unde om vedea cu ochii după alt subiecţel în afară de ăsta cu dosare penale pentru aleşii locali, dar numai nu reuşim, of, of, căci iar apare ceva nou, neştiut până acuma. 

Caricatura zilei

Bloc la cimitir

Editia PDF

Bancul zilei

De acum, la internarea în spital pacientii sunt obligati sa aiba: extinctor, trusa de prim ajutor si lanterna (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.