anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

UPDATE - Greva şoferilor CTP a încetat, autobuzele revin pe trasee

GALERIE
protest ctp iasi
  • protest ctp iasi
- +

Conducerea Companiei de Transport Public susţine că şoferii cer majorări de salarii de până la 30%, în condiţiile în care, în prezent, venitul mediu net al acestora este 3.200 de lei. Cei care protestează au contestat suma prezentată de CTP. „Am cerut conducerii CTP sancţionarea urgentă a celor responsabili de această manifestare ilegală, evaluarea pagubelor produse cetăţenilor şi companiei şi recuperarea daunelor de la cei care au încălcat Codul Muncii şi contractul colectiv de muncă”, a declarat ieri primarul Chirica.

UPDATE (16.00) Greva a încetat, autobuzele revin pe trasee. „În urma zilei de astăzi, o zi foarte grea, am avut numeroase întrevederi cu reprezentanții greviștilor și cu sindicatele, le-am prezentat calendarul de negociere care este până vineri, cu condiția reluării lucrului. Vineri vor avea o rezoluție și, în funcție de această rezoluție vor decide ce vor face mai departe. Deci, vineri vor fi negocierile finale pentru stingerea acestui conflict. Le mulțumesc că au dat dovadă de maturitate și responsabilitate astfel încât să putem realiza serviciile pentru cetățenii Iașului. Am informații că autobuzele ies la stradă chiar în aceste momente, vor ieși în jur de 60-70 de autobuze pe toate traseele așa cum sunt în planul de transport”, a declara Cristian Stoica, directorul CTP.

Şi Primăria municipiului Iaşi a remis un comunicat de presă în care anunţă încetarea grevei:

„În cursul după-amiezii de astăzi, 3 noiembrie, șoferii Companiei de Transport Public (CTP) au decis să renunțe la protestul nejustificat care a afectat activitatea de transport în comun în Municipiul Iași. Chiar din această după-amiază autobuzele vor reveni treptat la stradă, iar de mâine dimineață circulația autobuzelor se va alătura celei a tramvaielor, iar activitatea va reveni la normal.

„Le mulțumesc șoferilor CTP că au înțeles că orice neînțelegere trebuie rezolvată rațional, prin dialog onest și cu cifrele pe masă, luând în considerare posibilitățile reale. Rămân alături de toții angajați CTP, știu că trăiesc vremuri complicate, la fel ca noi toți, dar trebuie să le depășim împreună! Așa cum am promis, vom continua demersurile de modernizare a transportului public și a condițiilor de muncă. În același timp, vom continua discuțiile pentru găsirea unor soluții în condițiile financiare pe care le avem, pentru a face și nu doar promite. Chiar vineri, 5 noiembrie, voi avea o nouă discuție oficială cu conducerea CTP și reprezentanții sindicatelor și sunt convins că împreună, prin dialog și cu încredere unii în alții, vom reuși să găsim cele mai bune soluții.

De asemenea, le mulțumesc cetățenilor Municipiului Iași afectați de acest incident pentru răbdare și înțelegere! Trăim vremuri tulburi, în care se petrec și lucruri de neînțeles pentru cei mai mulți dintre noi, dar, împreună, cu înțelepciune și dialog, vom depăși toate greutățile!”, a declarat primarul Mihai Chirica.”

UPDATE (14.35) Soluția companiei de astăzi pentru a limita din efectele grevei șoferilor a fost să asigure circulația câtorva autobuze pe anumite trasee, dar numai la orele de vârf. Într-un anunț al CTP se arată că în intervalul orar 14.00 - 18.00, circulă 12 autobuze pe traseele 29 (Tomesti - Podu Roș),  3b (Dancu - Tătărași Nord), 20 (Metro - Piața Unirii),  23 (Miroslava- Podu Ros), 41 (Blocuri Ciurea -Tehnopolis) și 30 (Rond Bucium – Podu Ros). Pe traseul 41 circulă 3 autobuze, pe 30 un singur autobuz, iar pe celelalte rute enumerate câte două vehicule. În paralel, conducerea CTP continuă negocierile cu șoferii protestatari în încercarea de a debloca situația.

UPDATE (08:11): „Am reușit să scoatem 12 autobuze pe 5 trasee astfel încât să mai reducem din problemele cetățenii Iașului. Aceste autobuze fac legătura cu zonele din afara Iașului și asigură transbordarea cu traseele de tramvai. În continuare suntem în negocieri, acum, dimineață, am avut o discuție cu reprezentanții șoferilor și ai sindicatelor și sperăm să deblocăm această situație. Sperăm să se înțeleagă că negocierile nu se fac sub presiune”, a declarat directorul CTP, Cristian Stoica. Traseele anunțate de CTP unde circulă autobuze sunt: 3b, 20, 23, 29 și 41.

UPDATE (06:56): Protestul şoferilor de autobuze continuă şi în această dimineaţă, în aşteptarea unei noi runde de negocieri. Utilizând aplicaţia HereItIs, putem observa că la stradă sunt doar tramvaie. Totuşi, pe unele trasee, cele spre zona metropolitană, apar mijloace de transport precum 23 (spre Miroslava), 27 (Ciurea) sau 29 (Tomeşti), mai apar 3B (spre Dancu) şi „curse speciale” spre Bucium. Şefii CTP nu au putut fi contactaţi, dar este de aşteptat ca negocierile între cele două părţi să fie reluate în încercarea de a debloca situaţia de la CTP.

Cititi si: Mihai Chirica, scrisoare către angajaţii de la CTP pe fondul grevei spontane

TEXT INITIAL: Conflictul de muncă de la CTP a afectat ieri semnificativ transportul public. Toate autobuzele au rămas la garaj, după ce şoferii au refuzat să iasă la stradă. Ei solicită majorări salariale de până la 30%, conform şefilor CTP. „Sunt solicitări nerealiste”, spune conducerea CTP.

Aseară, conflictul nu era stins: cele două părţi nu au reuşit să ajungă la un acord. Discuţiile au fost purtate în prezenţa primarului Mihai Chirica şi a viceprimarului Daniel Juravle. „Nu voi participa niciodată la un simulacru de negociere în lipsa oricărui dialog real, raţional şi responsabil! Am cerut conducerii CTP sancţionarea urgentă a celor responsabili de această manifestare ilegală, evaluarea pagubelor produse cetăţenilor şi companiei şi recuperarea daunelor de la cei care au încălcat Codul Muncii şi contractul colectiv de muncă”, a spus, printre altele, primarul, la finalul întâlnirii.

CTP are un număr de circa 300 de şoferi, iar, ieri, trebuiau să circule, pe cele peste 20 de trasee, 70 de autobuze. Conducerea CTP spune că în spatele protestului nu se află sindicatul, ci „2-3 agitatori”. Într-un comunicat al Primăriei, despre unul dintre aceştia se afirmă că are trei abateri disciplinare pentru nerespectarea regulilor de trafic.

Cât câştigă un şofer de autobuz

Potrivit lui Cristian Stoica, directorul CTP, salariul mediu net al unui şofer ajunge la peste 3.200 lei (inclusiv diverse sporuri). În schimb, şoferii solicită majorări care să le asigure un venit de până la 4.000 lei/lună, potrivit lui Stoica. Protestatarii nu au vrut să comenteze în detaliu situaţia de la companie, dar au acuzat faptul că situaţia veniturilor nu este cea pe care o prezintă public compania şi au invocat inclusiv condiţiile grele de muncă sau neplata orelor suplimentare.

Conflictul de la CTP a izbucnit la o zi după ce plenul Consiliului Local (CL) a aprobat o rectificare de buget, iar cheltuielile de personal la CTP au crescut de la 70,7 milioane lei la 75,4 milioane lei. Conform directorului CTP, în această creştere ar fi incluse şi sporuri pentru şoferi. Aceasta a fost şi ultima variantă de negociere, care, spune Stoica, a fost respinsă de protestatari: o întâlnire, până vineri, cu participarea sindicatului, în care se va prezenta o evaluare financiară şi impactul unor creşteri asupra bugetului. „Au refuzat acest lucru, ei au spus că acum, în momentul ăsta, vor. În condiţiile acestea s-au încheiat discuţiile, iar ei au refuzat, în continuare, să iasă la stradă”, a comentat aseară, Cristian Stoica.

Pandemia Covid-19 a afectat major activitatea CTP, atât timp cât subvenţiile şi compensările acordate de către Primărie doar pe acest an ajung la circa 78 milioane lei, în condiţiile în care bugetul total al companiei este de aproape 156 milioane lei. Acţiunea de protest a şoferilor CTP nu a fost asumată de sindicatele din companie. Astfel, doar autobuzele au rămas garate: tramvaiele au circulat ieri în oraş fără probleme.

Având în vedere că, până aseară, conducerea CTP nu a oferit o garanţie că protestul va fi anulat, este probabil ca nemulţumirile şoferilor să fie exprimate şi astăzi prin refuzul de a ieşi la stradă. Protestul de ieri a avut un caracter spontan, conform şoferilor, în condiţiile în care, de câteva săptămâni, conducerea companiei poartă o negociere cu sindicatele pentru majorarea salariilor şoferilor şi vatmanilor. „Greva este considerată nelegală”, a mai spus directorul CTP, Cristian Stoica.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Un profesor universitar explică de ce Iaşul nu merită autostradă

Cosmin PAȘCA

Un profesor universitar explică de ce Iaşul nu merită autostradă

A se observa formularea în context a profesorului: autostrada „este un mijloc ca EU să ajung undeva”. Cu alte cuvinte, pentru Bulai şoseaua rapidă are un singur sens, spre Iaşi. Oraşul e văzut ca o grădină zoologică, oamenii stau aici într-un ţarc, din care n-au voie să iasă. Pot fi însă vizitaţi, ideal când începe bâlciul de Sfânta Parascheva.

opinii

New York şi Alabama. Un circuit epic

Codrin Liviu CUȚITARU

New York şi Alabama. Un circuit epic

Prin povestirile lui, Capote a avut, în mod evident, o influenţă hotărâtoare asupra a ceea ce s-a numit proza minimalistă americană din ultima jumătate a secolului XX. Acest tip de epic se concentrează pe frânturi din existenţa imediată, pe care le explorează nesofisticat şi totuşi artistic. Viziunea naratorului minimalist e pragmatică, evitând, din start, construcţiile monumentale ale romanului tradiţional, căutarea adevărurilor majore ale lumii sau elucidarea codurilor absconse şi derutante din istorie.

Miticilectualii ca Alfred Bulai şi disursul discriminatoriu la adresa moldovenilor

George ŢURCĂNAŞU

Miticilectualii ca Alfred Bulai şi disursul discriminatoriu la adresa moldovenilor

Când ai într-o regiune devenită fundătură prin proiectarea şi construcţia statului naţional, respectiv o aglomeraţie urbană de 400-450 mii de locuitori, ce ar fi singura capabilă să gestioneze fluxuri importante la nivel regional şi să polarizeze cât de cât regiunea, atât cât să-i creeze o minimă stabilitate şi coeziune teritorială, nu o izolezi din cauză că nu i-ar fi Bucureştiului de folos nu ştiu ce autostradă, ci faci eforturi să o deschizi către lume.

Întâmplările lui Nobel (I)

Bogdan ILIESCU

Întâmplările lui Nobel (I)

„All things are ready, if our mind be so.” (Toate lucrurile sunt pregătite, dacă şi mintea noastra este.) - William Shakespeare, Henry V

pulspulspuls

Iarăşi s-a făcut mişto de pârlipca lui Tudorel din Sărărie. Iată cu ce ocazie!

Iarăşi s-a făcut mişto de pârlipca lui Tudorel din Sărărie. Iată cu ce ocazie!

Două vorbe mai relaxate pe astăzi, dacă tot e joi, despre unul din evenimentele notabile care au loc în aceste zile în târg, stimaţi telespectatori şi drăguţe telespectatoriţe: selecta adunarea arhitecţilor de pe tot rotogolul ţării şi, de ce nu, chiar al Evropii şi al planetei. 

Caricatura zilei

Băsescu a pocnit, de data asta, o mașină

Editia PDF

Bancul zilei

La farmacie: - Un prezervativ, va rog. - Doar unul? - Da. Incerc sa ma las.

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.