De Business

Punem punctul pe știi

Vagoanele modernizate la Pașcani pe bani PNRR nu au o dotare esențială pentru secolul 21. UPDATE: Replica GRAMPET

joi, 06 februarie 2025, 09:51
2 MIN
 Vagoanele modernizate la Pașcani pe bani PNRR nu au o dotare esențială pentru secolul 21. UPDATE: Replica GRAMPET

Vagonul modernizat la Pașcani cu fonduri din Planul Național de Redresare și Reziliență a obținut certificatul CE de examinare de tip, o condiție esențială care atestă conformitatea sa cu specificaţiile tehnice de interoperabilitate europene.

Acesta este primul pas către certificarea finală și intrarea oficială în circulație a vagonului prototip modernizat la Electroputere VFU Pașcani, după obținerea certificatului de punere pe piață de la Autoritatea de Siguranță Feroviară Română, scrie Clubferoviar.ro.

Proiectul, în valoare totală de peste 66 de milioane de euro, este finanțat prin PNRR. El vizează un program extins de modernizare a 42 de vagoane, derulat de Electroputere VFU Pașcani, în urma câștigării a două contracte cu SNTFC CFR Călători SA.

Ce nu se spune în comunicatul dat publicității de agenția de publicitate angajată de Grupul Grampet, deținut de Gruia Stoica, din care face parte compania Electroputere VFU Pașcani, se vede în imaginile furnizate tot de aceasta cu vagonul modernizat la Pașcani (foto jos).

Scaunele nu sunt dotate cu măsuțe, condiție esențială în Uniunea Europeană a secolului 21, când toată lumea folosește în tren diverse dispozitive electronice, mai ales laptopuri. Astfel, mulți pasageri pot să-și rezolve problemele de serviciu în timp ce călătoresc cu trenul, mai ales în România, unde timpii de parcurs sunt mari. În fotografia în care apar scaunele dispuse față în față se poate observa clar că între ele nu este nicio măsuță, ci pur și simplu un spațiu liber. Această cerință ar fi trebuit stipulată în caietul de sarcini de către beneficiar, adică CFR Călători. Articolul integral pe Clubferoviar.ro

Precizările GRAMPET Group:

„În urma publicării, pe 6 februarie 2025, în Ziarul de Iași a articolului „Vagoanele modernizate la Pașcani pe bani PNRR nu au o dotare esențială pentru secolul 21. «Toată lumea folosește în tren dispozitive electrice»”, dorim să aducem următoarele clarificări:

Fiecare scaun este echipat cu o masă pliabilă și un buzunar tip plasă pentru depozitarea diverselor obiecte. Între scaunele de la mijlocul salonului sunt montate măsuțe, amplasate la egală distanță între cele două seturi. Acestea sunt formate dintr-o parte mediană fixă și două părți rabatabile către fiecare set de scaune. De asemenea, fiecare loc dispune de priză de 230V/50 Hz cu port USB, amplasată în mod accesibil pentru alimentarea dispozitivelor electronice. Ne face plăcere să vă punem la dispoziție, atât dumneavoastră, cât și cititorilor Club Feroviar, fotografii care surprind aceste dotări.

Subliniem că modernizarea vagonului prototip, care tocmai a obținut certificatul CE de examinare de tip, a fost realizată la Electroputere VFU Pașcani respectând integral cerințele caietului de sarcini.

Având în vedere faptul că materialul dumneavoastră jurnalistic are ca scop informarea corectă a cititorilor, vă solicităm respectuos să includeți precizările GRAMPET Group în articolul publicat în data de 6 februarie.”

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii