Val de plecări din Primăria Iași, la început de an. Cel mai important director a părăsit deja instituția

miercuri, 15 ianuarie 2025, 04:35
2 MIN
 Val de plecări din Primăria Iași, la început de an. Cel mai important director a părăsit deja instituția

Cel puțin 20 de angajați ai Primăriei Iași și-au pierdut locul de muncă la început de an. Cea mai importantă modificare este la șefia Finanțelor locale: Maria Apetroaei a părăsit instituția după o carieră administrativă de aproape 25 de ani.

Salariații în cazul cărora a încetat raportul de serviciu au decizii de pensionare emise. La finalul lunii noiembrie 2024, judecătorii Curții Supreme au decis că emiterea unei astfel de decizii determină încetarea raportului de serviciu al funcționarului public, chiar dacă s-a cerut suspendarea pensiei. „Până acum au plecat 22 de salariați”, a declarat ieri Sebastian Buraga, purtătorul de cuvânt al Primăriei. Numărul acestora va crește în perioada următoare: o analiză a municipalității realizate la finalul anului trecut a arătat că prima parte a anului 2025 va provoca plecarea a cel puțin 38 de angajați.

Cinci persoane aveau funcții de conducere

Dintre cei 22 de salariați care au plecat deja, cinci aveau funcții de conducere. Printre ei se numără și șefa Direcției Generale Economice și Finanțe Publice Locale (DGEFPL), Maria Apetroaei. Noua șefa este Carmen Cazuc, care a fost numită interimar pe post pentru o perioadă de 6 luni. Cazuc va avea un salariu de bază în jurul sumei de 20.000 lei, conform informațiilor ZDI. Anterior, Cazuc ocupa funcția de director executiv în cadrul DGEFPL pe parte economică.

Din aceeași direcție, alte trei persoane cu funcție de conducere au părăsit instituția, fiind vorba despre șefi de serviciu. Cel de-al cincilea angajat cu funcție executivă era șef de serviciu în cadrul Direcției Tehnice. Potrivit lui Buraga, toate funcțiile de conducere au fost preluate temporar de funcționari din cadrul celor două direcții.

„Conform OUG 156/2024, 15% din posturile vacantate pot fi ocupate prin concurs dar încadrarea în acest procent nu se aplică în situația în care ocuparea posturilor vacante nu duce la majorarea numărului de posturi ocupate. Totodată pot fi ocupate prin concurs posturile unice cum ar fi cele de conducere. O altă modalitate de ocupare a posturilor vacante ar fi demararea unor proceduri de transfer de către structurile afectate de deficit de personal”, a detaliat oficialul Primăriei modul în care municipalitatea va rezolva problema deficitului de personal.

Cele mai afectate direcții de plecări sunt Economică, Tehnică și Urbanism. La finalul lunii noiembrie 2024, în urma unei solicitări a Tribunalului Suceava, Înalta Curte de Justiție și Casație (ÎCCJ) a decis că emiterea unei decizii de pensionare pentru un funcționar public determină încetarea de drept a raportului de serviciu al acestuia, chiar și în situația în care salariatul solicitase suspendarea pensiei.

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii