Val de reclamații la Protecția Consumatorilor Iași din cauza Sistemului de Garanție Returnare – Controalele au început deja!

marți, 27 august 2024, 03:02
2 MIN
 Val de reclamații la Protecția Consumatorilor Iași din cauza Sistemului de Garanție Returnare – Controalele au început deja!

Numai la Iași au fost înregistrate, până acum, 25 de reclamații privind Sistemul de Garanție Returnare, iar controalele nu au întârziat să apară. În acest sens, comisarii ANPC au aplicat 27 de sancțiuni și o amendă substanțială. Controalele privind SGR vor continua la Iași, după cum informează reprezentanții de la Protecția Consumatorilor.

Comisarii de la Protecția Consumatorilor Iași au început controalele care vizează Sistemul de Garanție Returnare (SGR), la operatorii economici. În acest sens, reprezentanții ANPC din Iași au înregistrat un număr de 25 de reclamații, în urma cărora au fost efectuate verificări în teren, la mai multe supermarketuri. Astfel, potrivit informațiilor puse la dispoziție de către reprezentanții Comisariatului pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Iași, în urma unei solicitări transmise de ZdI, au fost descoperite și nereguli, fiind aplicate 27 de sancțiuni. Vorbim mai exact despre 26 de avertismente și o amendă în cuantum de 20.000 de lei.

CITESTE SI: Bilanț RetuRO: la Iași s-au returnat 16 milioane de ambalaje. O medie de 20 ambalaje de la fiecare ieșean

Principalele abateri constatate care au impus și sancțiuni au fost legate atât de modul de indicare a prețurilor, implicit a garanției, de lipsa informațiilor pe automat privind modalitatea de returnare a valorii, cât și de automate de returnare defecte și refuzul preluării ambalajelor returnate de consumatori.

Nici la nivel național situația nu a stat mai bine. Din contră! În ultima lună, comisarii ANPC, dar și Garda de Mediu au efectuat 3.600 de controale. Peste 500 de comercianți au fost sancționați, iar amenzile s-au apropiat de 3 milioane de lei. Însă, nici compania RetuRo, cea care administrează acest sistem de reciclare nu a scăpat de sancțiune, dar una simbolică, desigur! ”Pentru că așa prevede legea”, după cum a explicat șeful Gărzi Naționale de Mediu, Andrei Corlan.

CITESTE SI: RetuRo pare că descurajează oamenii să mai recicleze. Ieșeni puși pe drumuri din cauza unui sistem prost gestionat: cozi de zeci de minute

Autoritățile centrale au anunțat și un număr de telefon la care se pot sesiza problemele întâmpinate cu SGR, atât de consumatori, cât și de comercianți, respectiv 0726/715.142, numai că ieri, mulți apelanți nu au auzit altceva decât ”momentan, clientul apelat nu poate fi contactat”.

Amintim că datele din evidențele companiei care administrează RetuRo, înregistrate în perioada decembrie 2023-iunie 2024, la nivelul întregii țări arată că au fost returnate de consumatori 862 de milioane de ambalaje SGR. Dintre acestea, un număr de 16 milioane de ambalaje au fost returnate numai din Iași. Aici, controalele specifice ANPC privind Sistemul de Garanție Returnare vor continua și în perioada următoare. Cel mai probabil, asta se va întâmpla în mai toată țara.

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii