Vânzările de retail din România au crescut cu peste o treime în perioada 23 februarie - 15 martie
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

Vânzările de retail din România au crescut cu peste o treime în perioada 23 februarie - 15 martie

GALERIE
retail-1200x480
  • retail-1200x480
- +

România a înregistrat, în perioada 23 februarie - 15 martie, o creştere cu 37,2% a vânzărilor în retail, faţă de acelaşi interval de timp al anului trecut, cele mai importante salturi fiind consemnate la produsele de îngrijire personală şi la alimente, reiese dintr-o analiză întocmită de specialiştii Nielsen.

În viziunea analiştilor, ţara noastră a trecut prin primele patru stagii de comportament şi se află, în prezent, la o lună de la declanşarea locală a pandemiei de COVID-19, deja în stagiul 5, cel al "vieţii cu restricţii".

Potrivit Nielsen România, pe parcursul a trei săptămâni, în marja unei creşteri totale de 37,2% la vânzările bunurilor de larg consum, cea mai accentuată dinamică a fost consemnată în cazul produselor de îngrijire personală (+65,6%) şi cel al produselor alimentare (+42%), în timp ce produsele pentru îngrijirea locuinţei au crescut în total cu 23,4%, în comparaţie cu acelaşi interval din 2019.

Analiza arată că această creştere a fost accentuată, în mod special, în ultima săptămână a intervalului (9 - 15 martie), echivalentă etapei a treia de "pregătire a proviziilor", când unele tipuri de produse au înregistrat creşteri spectaculoase de volume, cum ar fi conservele de peşte (+298%), săpunurile şi produsele de igienă personală (+466%) sau pastele făinoase (+378%).

Cercetătorii Nielsen au sintetizat şase etape de comportament ale consumatorilor care se leagă direct de preocupările privind noul coronavirus. Astfel, în prima etapă, s-a observat un comportament proactiv îndreptat către creşterea imunităţii şi starea generală de sănătate, urmată de managementul reactiv al sănătăţii, când cumpărăturile de produse de protecţie au explodat.

De asemenea, a treia şi a patra etapă sunt cele de acumulare de provizii şi pregătirea pentru traiul în carantină, urmate de experienţă reală a unei vieţi pline de restricţii. Ultima etapă va fi cea a reîntoarcerii la normal, la "noul normal", susţin realizatorii cercetării.

"Viteza de trecere de la o etapă la altă variază în funcţie de rata de creştere a cazurilor în fiecare ţară. Odată cu interzicerea deplasărilor, în 24 martie, România a trecut rapid din etapă de pregătire în cea de carantină. Înţelegerea direcţiei în care se modifică obiceiurile de cumpărare poate ajuta la gestionarea lanţului de distribuţie în regiunile afectate de COVID-19. Până acum, China este singura ţară care a atins deja stagiul 6 şi care a început să se întoarcă la un mod normal de viaţă. După perioade îndelungate de izolare, mulţi lucrători s-au întors la birouri şi fabrici, cu excepţia zonelor cel mai puternic afectate", se menţionează în concluziile analizei de specialitate.

Nielsen Holdings este o companie globală de măsurare şi analiză de date care livrează cea mai completă imagine asupra consumatorilor şi pieţelor din întreagă lume. Nielsen este format din două unităţi de business, respectiv Nielsen Global Media şi Nielsen Global Connect.

Compania are operaţiuni în peste 100 de ţări care acoperă mai mult de 90% din populaţia lumii. AGERPRES

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Experţi, foşti şi actuali oficiali, se întrec în a-i da sfaturi lui Joe Biden

Alexandru LĂZESCU

Experţi, foşti şi actuali oficiali, se întrec în a-i da sfaturi lui Joe Biden

Multe dintre opiniile experţilor despre ceea ce ar trebui să facă noua administraţie de la Washington în materie de politică externă ignoră complet noua realitate geopolitică şi sunt impregnate de o doză masivă de idealism utopic.

Filmuletul zilei

Franta a construit în insula Reunion o autostrada-viaduct de 12,5 km (care a costat 1,7 miliarde euro), ce serpuieste prin O (...)

opinii

Pictorul Ion Neagoe, un simbol peste timp

Nichita DANILOV

Pictorul Ion Neagoe, un simbol peste timp

Pictorul Ion Neagoe a fost un nonconformist, un revoltat. Picta cu pasiune, dar refuza să se manifeste în afara atelierului. Oare exigenţa legată de propria sa creaţie n-a fost o barieră în calea afirmării sale?

Collingwood, glumind despre Ruskin

Dana ȚABREA

Collingwood, glumind despre Ruskin

Dacă glumele au la bază un gând serios, nu există glume nevinovate. Nici măcar în plan filosofic nu scăpăm de glumele serioase. De pildă, pamfletul intitulat în mod ironic „Ruskin’s Philosophy” pe care R.G. Collingwood l-a susţinut public la o conferinţă despre John Ruskin. Sesizarea poantei trebuie să se producă instantaneu şi fără apel la raţiune, discursivitate, ceea ce nu e tocmai cazul glumelor serioase. Pentru acestea din urmă îţi poţi propune să arăţi în ce constă seriozitatea lor.

Între progres şi progresism regresiv

Michael ASTNER

Între progres şi progresism regresiv

- (în)semnele timpului -

pulspulspuls

Aventurile lui Peni Hill la un ziar din capitală

Aventurile lui Peni Hill la un ziar din capitală

S-a dus Peni Hill deunăzi şi a dat interviu la un ziar din capitală, ca să mai scoată capul în lume după problemele cu justiţia. 

Caricatura zilei

1 martie

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.