Vi se pare că staţi mai mult în trafic? Primăria: Reglăm timpii semafoarelor „inteligente“
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

miercuri, 02.12.2020

Dacă vi se pare că staţi mai mult în trafic pe str. Silvestru, iată explicaţia Primăriei

Vi se pare că staţi mai mult în trafic? Primăria: Reglăm timpii semafoarelor „inteligente“

GALERIE
trafic gara (1)trafic gara (2)
  • trafic gara (1)
  • trafic gara (2)
- +

„Chiar dacă, la început, vor crea unele aglomerări la orele de vârf, semafoarele măresc siguranţa şi creează o repartizare echitabilă a timpilor de verde în funcţie de trafic“, a susţinut ieri purtătorul de cuvânt al municipalităţii. Mulţi ieşeni regretă semafoarele vechi cu cronometru, în condiţiile în care sistemul de management al traficului nu este complet implementat, iar marile intersecţii din oraş sunt blocate la orele de vârf.

Primăria a pus în funcţiune noi semafoare incluse în sistemul integrat de management al traficului. Este vorba despre proiectul implementat acum mai mulţi ani, dar, în cazul căruia, semafoarele din unele intersecţii nu erau operaţionalizate. Şoferii care în ultima perioadă au tranzitat zona Gării, de exemplu, au putut observa că nu mai sunt funcţionale semafoarele cu cronometru. În schimb, au fost activate semafoarele „inteligente“ instalate acum câţiva ani. Dintre cele 88 de intersecţii integrate în sistem, Primăria mai trebuie să activeze semafoarele noi din alte patru zone. Cea mai mare provocare este intersecţia din Podu Roş.

Unde au fost activate noile semafoare

În primul rând este vorba despre intersecţia din zona Gării şi cea dintre străzile Milcov şi Cerna. „Se fac în continuare teste pentru a identifica cei mai buni timpi. Chiar dacă, la început, vor crea unele aglomerări la orele de vârf, semafoarele măresc siguranţa şi creează o repartizare echitabilă a timpilor de verde în funcţie de trafic“, a susţinut ieri purtătorul de cuvânt al municipalităţii, Sebastian Buraga.

Potrivit acestuia, au mai fost puse în funcţiune alte trei intersecţii: bld. Cantemir - str. Decebal, bld. Cantemir - şos. Naţională şi bld. Cantemir - Splai Bahlui mal drept. Dar, aceste intersecţii sunt activate cu galben intermitent având în vedere instituirea sensului unic pe şos. Naţională.

În ceea ce priveşte Podu Roş, reprezentanţii Primăriei spun că semafoarele noi din această intersecţie au fost puse parţial în funcţiune în încercarea de a fludiza traficul dinspre zonele cel mai intens circulate (Nicolina şi Socola). „Traficul în Podu Roş îşi va reveni după deschiderea bld. Tudor Vladimirescu. În acel moment, cei care vin din Nicolina vor prinde verde la intersecţia cu bld. Dimitrie Mangeron“, promite oficialul Primăriei.

Sebatian Buraga a adăugat că Biroul de trafic al instituţiei face teste în permanenţă pentru a putea fi identificaţi cei mai buni timpi la semafoare pentru fluidizarea circulaţiei. „Aceste teste durează pentru că trebuie calculată media timpilor la diferite ore din zi, indicii de trafic fiind diferiţi nu doar funcţie de oră, ci chiar de zile (într-un fel se circulă în timpul săptămânii, în alt fel la sfârşitul săptămânii); într-un fel se circulă în vacanţă sau în perioada concediilor, în alt fel în timpul şcolii sau serviciului. Un rol important îl au şi condiţiile meteorologice, care influenţează foarte mult condiţiile de trafic. În concluzie, pentru a calcula corect timpii la semafor, se va ţine cont şi de factorii de mai sus, modificări fiind făcute permanent la timpi“, a conchis Sebastian Buraga.

Sistemul de trafic: cât de inteligent este?

Implementarea sistemului de management al traficului este unul dintre cele mai controversate proiecte europene derulate de Primărie. În urma unei anchete DNA, fostul primar Gheorghe Nichita a fost condamnat la 5 ani închisoare cu executare pentru luare de mită. Corupţia a afectat semnificativ proiectul: UE a rambursat parţial fondurile europene accesate de Primărie.

Într-o adresă obţinută anul trecut de „Ziarul de Iaşi“, se arată că UE a rambursat doar 34 milioane lei, deşi municipalitatea a facturat circa 50 milioane lei (fără TVA). Pentru restul sumei, există un litigiu în instanţă.

Acum 10 ani, proiectul era catalogat de Primărie ca unul revoluţionar, care ar fi trebuit să ducă la reducerea cu cel puţin 17% a timpului de călătorie în municipiu. Sistemul cu cele 1.242 de semafoare, camere „inteligente“, detectori de vehicule şi butoane „de verde“ pentru pietoni a fost recepţionat în martie 2016. La o distanţă de peste patru ani, sistemul încă nu funcţionează în integralitatea lui, iar unii şoferi regretă semafoarele cu cronometru.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Vot de Sf. Nicolae

Lucian DÎRDALA

Vot de Sf. Nicolae

Chiar dacă parlamentarii şi Parlamentul, ca instituţie, nu se bucură de încredere în rândul opiniei publice, cetăţenii României sunt singurii care pot remedia această situaţie, prin voturile lor. Singura condiţie ar fi ca ele să fie rezultatul unui proces de reflecţie atentă şi, poate, de deliberare sinceră cu cei apropiaţi.

Filmuletul zilei

opinii

Votul ca dar

Florin CÎNTIC

Votul ca dar

Deşi nu sunt superstiţios, m-am gândit să reiau acest text scris înainte de europarlamentarele de anul trecut, cu speranţa că poate nu şi-a pierdut din caracterul său profetic şi duminică va fi dusă la bun sfârşit o acţiune începută atunci.

O lume ce gândea în basme şi vorbea în poezii

Radu PĂRPĂUȚĂ

O lume ce gândea în basme şi vorbea în poezii

Această lume nu judeca sau, vai! nu condamna lumea de ieri cu mintea de azi, stângistă, de un neomarxism avântat şi prostesc. Măcar de-ar fi numai prefăcut, dar e prostesc. Nu cunoştea „progresismul” actual şi nici nu-l practica. Pentru ea lumea veche era şi lumea de azi, nu era una „mai înaintată”. 

Boala locvacităţii deşănţate

Ioan MILICĂ

Boala locvacităţii deşănţate

Să ne imaginăm, urmând firul consideraţiilor lui Huxley, că apocalipsa discursivă declanşată pe durata pandemiei actuale se traduce nu numai într-un puhoi de bâlbe, aberaţii, confuzii şi nehotărâri de tot soiul, ci şi într-un lanţ de constrângeri, privaţiuni şi pedepse, impuse printr-un discurs public ofensiv şi cinic, care amplifică încordarea şi istovirea psihică a indivizilor. 

pulspulspuls

Mesaj pentru nea Orban: iacătă de ce tac mâlc băieţii matale!

Mesaj pentru nea Orban: iacătă de ce tac mâlc băieţii matale!

Fiindc-am auzit că tot a anunţat nea Şică Orban că vine azi la Iaşi, am zis că merită să-i transmitem pe această cale şi o anume informare despre care suntem siguri că nu ştiu să i-o spună conţilierii lui de la Bucureşti, în legătură cu Iaşul. 

Caricatura zilei

Moldova: ”Avem autostradă, doar că-i la Bacău”

Editia PDF

Bancul zilei

O ambulanta goneste pe strazi si, la o intersectie rastoarna si accidenteaza un pieton. Soferul coboara imediat, ridica victima (...)

Linkuri

Alte ziare locale

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.