Impact FM regional

VIDEO: Una dintre primele galaxii din Univers, descoperită de Telescopul Hubble

GN-z11
  • GN-z11

Telescopul Spațial Hubble, aparținând NASA, a descoperit una dintre primele galaxii din Univers (poate chiar prima), o structură extrem de îndepărtată și izolată, aflată la 13,4 miliarde de ani lumină distanță.

Această galaxie a primit denumirea GN-z11 și s-a format la doar aproximativ 400 de milioane de ani după explozia primordială care a dus la nașterea Universului, Big Bang.

O echipă de cercetători de la Universitatea Yale, de la Space Telescope Science Institute și din cadrul Universității California din Santa Cruz a folosit instrumentul Wide Field Camera 3 din arsenalul telescopului Hubble pentru a măsura distanța până la GN-z11.

"Am făcut un important pas înapoi în timp, dincolo de ceea ce ne-am fi așteptat să putem face cu Hubble. Am observat (galaxia) GN-z11 într-o perioadă în care Universul avea doar 3% din vârsta actuală", a declarat astronomul Pascal Oesch, unul dintre autorii descoperirii și coordonatorul studiului despre această galaxie.

Celălalt război (I)

Cătălin ONOFREI

Celălalt război (I)

Când memele ucid genele.

Şoc şi groază…

Şoc şi groază…

Nu e de râs, e de fapt de plâns. Orice dependenţă e rea, chiar şi aceea faţă de propriul copil. Şi cu cât mediul în care trăim e mai sigur, cu atât uităm faptul că acel om nu e făcut să stea cu noi, ci să trăiască fără noi. Datoria noastră e să îl învăţăm să zboare nu să îl ţinem în aer agăţat de sfori. E greu să înţelegem asta, dar nu e imposibil...

Opt ore în Turnul Babel

Cristina DANILOV

Opt ore în Turnul Babel

Extrovertiții au mai multe șanse să dea instantaneu o soluție unei probleme. Introvertiții, pe de altă parte, se simt mai confortabili când iau decizii bine gândite. Nu le place să fie zoriți, repeziți și puși la colț doar fiindcă nu-s ca șeful iute ca piperul. Pentru extrovertiți, recunoașterea socială și sprijinul colegilor sunt deosebit de importante. Pentru introvertiți, acest lucru este, de asemenea, valoros, dacă există, dacă nu, nu vor suferi, ei își pot face treaba oricum, cu sau fără aprecieri și statui prea multe.

Mitocanul de la volan (I)

Mitocanul de la volan (I)

Suntem asaltați zilnic cu știri și imagini despre accidente de circulație atroce. Statisticile spun că România este țara europeană cu cei mai mulți morți în accidente de circulație. Dincolo de precaritatea șoselelor, cred că o cauză a acestei situații îngrijorătoare este și existența în libertate a fiarei sălbatice pe care am ales să o numesc mitocanul de la volan.

O cabală preoţească ţesută pe îndelete de multă vreme

Ehehei, iubiţi dreptcredincioşi, iată că încurcate mai sunt căile Domnului de când treburile lumeşti şi dorinţele de parvenire şi câştig şi-au băgat coada tot mai adânc în sânul şi buzunarele largi de popă ale unor înalţi prelaţi din mitropolia noastră de la Iaşi, atât de greu încercată în ultima vreme. Iacătă aşadar, dragilor, ce au mai putut zămisli minţile întunecate de aceste lucrături diavoleşti: citiţi şi vă cruciţi, nu alta!

Ambulanța