Impact FM regional

vineri, 12.08.2022

Vîlceanu (PNL) critică dur Guvernul: Inflaţia va trece de 20% în octombrie

vilceanu
  • vilceanu
- +

Deputatul PNL Dan Vîlceanu, fost ministru al Investiţiilor, i-a cerut, miercuri, ministrului Finanţelor să prezinte urgent un pachet de măsuri pentru a reduce inflaţia, altfel, până în octombrie va depăşi 20%, după ce rata anuală a inflaţiei a ajuns în luna aprilie la 13,8%. Liberalul afirmă că lipsa măsurilor va însemna şi că statul se va împrumuta şi mai mult, la dobânzi mai mari, iar aceste împrumuturi, mai devreme sau mai târziu, vor fi plătite de români, prin taxe mai mari.

“Rata anuală a inflaţiei în luna aprilie este 13,8%, potrivit Institutului Naţional de Statistică. Îi cer ministrului Finanţelor să prezinte urgent un pachet de măsuri pentru a reduce inflaţia, altfel, până în octombrie va depăşi 20%. Creşterea preţurilor şi dobânzilor îi afectează cel mai mult pe cei cu venituri mici”, spune fostul ministru al Investiţiilor şi Proiectelor Europene.

El afirmă că, “dacă nu vom face nimic, va fi o presiune şi mai mare pe bugetul de stat, care va înregistra o creştere a cheltuielilor cu dobânzile”.

“Dovadă că acum câteva zile Ministerul Finanţelor s-a împrumutat la o dobândă de 7,93%. La finalul lunii noiembrie, anul trecut, dobânzile se situau între 5 şi 5,6%”, explică el.

Potrivit lui Vîlceanu, “lipsa măsurilor va însemna şi că statul se va împrumuta şi mai mult, la dobânzi mai mari, iar aceste împrumuturi, mai devreme sau mai târziu, vor fi plătite de români, prin taxe mai mari”.

“Deja ministrul Finanţelor şi un secretar de stat din acelaşi minister ne povestesc despre introducerea impozitului progresiv şi eliminarea cotei unice. Despre riscul creşterii preţurilor şi dobânzilor am discutat încă de la formarea acestei coaliţii şi am subliniat că trebuie să luăm măsuri pentru a nu ajunge în această situaţie”, mai spune Dan Vîlceanu în postare.

Liviu Dragnea să ne ierţi

Liviu Dragnea să ne ierţi

Dosarele deschise cu greu de procurori împotriva suspecţilor de abuz şi alte infracţiuni se tot înfundă. Unele se închid, mai nimeni nu e vinovat de nimic. După fumul gros de la gazele jandarmilor din 10 august, peste evenimentele din piaţă se aşază ceaţa unei justiţii inerte. Ceaţa persistă şi azi, dar azi ştim deja multe şi lucrurile deja nu mai par ceea ce păreau pe-atunci.

O limbă din prefabricate

Alexandru CĂLINESCU

O limbă din prefabricate

Un fenomen frapant care se petrece astăzi este ceea ce aş numi proliferarea prefabricatelor. Nu e ceva nou, dar devine tot mai accentuat şi, pentru cine ţine la expresivitatea limbii, tot mai supărător. Spun „prefabricate” pentru că e vorba de cuvinte şi formule luate de-a gata şi puse uneori în cele mai neaşteptate contexte. Au făcut de pe acum o glorioasă carieră la televiziune, politicienii şi jurnaliştii le rostesc cu o voluptate solemnă, convinşi că impresionează publicul printr-un limbaj elevat.

Tehnologie şi muzică (2)

Neculai SEGHEDIN

Tehnologie şi muzică (2)

Chitarele electrice au pătruns în România în anii '50-'60, odată cu muzica rock-and-roll, devenită, apoi, muzica rock. Bineînţeles că limitările ideologice ale vremii nu permiteau o dezvoltare pe scară largă a culturii rock, un curent muzical care era o expresie a libertăţii de exprimare şi care utiliza mijloace de expresie artistică nemaivăzute până atunci. Însă, cu toate barierele de comunicare cu vestul, tinerii din România, în special studenţii, erau la curent, atât cât se putea, cu noile orientări muzicale occidentale. Pe lângă aceste constrângeri, mai apărea o problemă, aceea a instrumentelor muzicale, care presupuneau o tehnologie nouă, aveau costuri ridicate, se procurau greu şi nu se fabricau în ţară.

Nebuna de la Rhornfield Hall

Codrin Liviu CUȚITARU

Nebuna de la Rhornfield Hall

Meritul „intertextului” lui Jean Rhys este acela de a reconfigura un personaj schematic (în forma sa iniţială) şi de a-i conferi dimensiune psihologică. Fantoma lunatică „Bertha” devine, în acest roman postmodern, sensibila şi nevropata „Antoinette”, victima unui univers rigid şi extrem de neconcesiv cu inadaptaţii.

Zilele trecute am celebrat patru ani de la această semnătură istorică a premarelui. Fie primit (ştiţi voi unde)!

Iacătă, stimaţi telespectatori, că, graţie unei vigilenţe sporite a unui amic de la presa concurentă din târg, am intrat şi noi în posesia unei fotografii document.

Isărescu și calul