Secretul „Puiului galben”: producătorii ieșeni explică pas cu pas metoda. „Nu e nimic nesănătos”. Ce spun autorităţile sanitare locale?
Scandalul “Puiului vopsit” a stârnit un val de reactii critice din partea marilor (...)
citeste totvineri, 29.03.2024
Odată cu criza Covid-19, sistemele de învățământ din întreaga lume s-au confruntat cu o provocare fără precedent, ceea ce a determinat schimbarea rapidă a modului de lucru și a instrumentelor folosite, prin trecerea în online la scară largă. Însă această schimbare a expus și vulnerabilități și decalaje care riscă să lase prea mulți elevi în urmă. Pe când unii elevi au învățat atât de mult de la distanță, alții au învățat ce greu este să ții pasul. Pe când unii elevi au descoperit lumea, alții au descoperit că sunt izolați și nu sunt echipați cu tot ceea ce este necesar pentru a continua să învețe.
Accesul inegal la educație cauzat de lipsa de instrumente și cunoștințe digitale conduce la decalaje semnificative între diferite părți ale țării și între diverse categorii sociale, cu un număr mare de copii și profesori care nu pot beneficia de avantajele și oportunitățile resurselor digitale de învățământ. În România, din păcate, unul din trei elevi nu a beneficiat de acces la resurse educaționale în timpul pandemiei. În acest context, eforturile Vodafone pentru reducerea decalajului digital au fost intensificate în domeniile cheie, educația fiind unul dintre acestea.
La Vodafone, ne dorim ca fiecare elev să aibă acces la educație. Ne-am angajat să facem acest lucru posibil și rămânem consecvenți misiunii noastre de partener de încredere pentru educație.
Vodafone România s-a implicat, astfel, într-o serie de proiecte menite să asigure accesul unui număr cât mai mare de elevi la școala online. Printr-un efort exemplar al întregii echipe, Vodafone România a finalizat, până la sfârșitul anului 2020, livrarea unui număr de 108.327 de tablete cu conexiune la Internet în cadrul licitației coordonate de Ministerul Educației, al cărei scop a fost dotarea elevilor cu dispozitive care să asigure participarea acestora la cursurile online.
Pe parcursul anului trecut, celor peste 100.000 de dispozitive livrate în urma licitației organizate de Ministerul Educației și Cercetării li s-au adăugat alte câteva zeci de mii de tablete conectate la Internet, distribuite în cadrul unor proiecte inițiate la nivel local de instituții publice, instituții de învățământ și ONG-uri, obiectivul fiind același, de a asigura accesul la educația online pentru un număr cât mai mare de elevi. Vodafone România a contribuit, de asemenea, la conectarea la Internet, în doar câteva săptămâni, a aproximativ o mie de unități de învățământ preuniversitar, în cadrul proiectului național „Internet în școli”.
„Școala din Valiză” a ajuns în alte 40 de școli din mediul rural
Fundația Vodafone România a accelerat, la rândul său, extinderea programului „Școala din Valiză”, derulat împreună cu Fundația World Vision România, pentru a oferi școlilor din mediul rural mijloacele necesare pentru clase digitale. Astfel, anul trecut, programul „Școala din Valiză” a ajuns la 40 de unități de învățământ din mediul rural. Totodată, în urma campaniei de donații „Împreună nu lăsăm niciun elev în urmă”, lansată în vara anului 2020, Fundația Vodafone România a dublat, până la 200.000 de euro, suma strânsă din donații și a achiziționat 1.200 de tablete care au ajuns în școli din mediul rural. Vodafone România s-a alăturat efortului fundației, asigurând conectarea la Internet a tuturor unităților de învățământ din programul „Școala din Valiză” și SIM-uri pentru tabletele donate, cu trafic gratuit de date mobile pentru acces la platforme educaționale.
Cuvinte cheie: + Vodafone Romania, scoala din valiza,
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Este videochatul o nouă cale către independența financiară a fetelor? (P)
Dealer de droguri cu sute de comenzi, iertat de judecători: „A făcut progrese în plan spiritual”
Lovitură în Podu Roş: trei tineri au jefuit maşina de îngheţată. O greşeală minora a şoferului
Temperaturi de vară la început de aprilie. 28 de grade Celsius la Iași
Grindeanu: Contractul pentru încă un lot din secţiunea montana a A8 intră în licitaţie
Premierul anunţă că “nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend”
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Ce pot indica modificările patologice ale examenului de urină? (P)
Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat
Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea
Virusul HIV a fost eliminat din celule, deocamdată, în laborator
Pacient de 22 de ani cu limfagiom chistic de mezocolon, operat cu succes la Arcadia
Ultimele calcule privind posibilitatea ca Iaşul să prindă un post de europarlamentar
“Extraordinara poveste a lui Peter Schlemhil” de Adelbert von Chamisso
Cum e să lucrezi într-o universitate (şi să participi la alegeri)
Ghici cine este blondina din acest tandem liberal indestructibil?
Publicitatea convenției matrimoniale și modificarea acesteia
Pavel LUCESCUCine profită de madam Şoşoacă |
Alexandru CĂLINESCUDistrugerea statuilor |
pr. Constantin STURZUDe ce este atât de aspru Postul Mare? |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă? |