anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM

vineri, 20.05.2022

Volkswagen şi Bosch se asociază pentru a echipa fabrici producătoare de celule de baterii

GALERIE
baterii masini electrice
  • baterii masini electrice
- +

Volkswagen şi Bosch au convenit să înfiinţeze o societate mixtă până la sfârşitul acestui an pentru a echipa fabricile de celule de baterii şi pentru a ajuta Europa să fie autonomă în producţia de baterii, transmite Reuters.

Compania mixtă va furniza sisteme de producţie de baterii şi va ajuta producătorii de celule de baterii să extindă şi să menţină centrele de producţie, a declarat marţi Volkswagen, adăugând că va deservi propriile fabrici şi altele din Europa. ”Europa are o singură şansă de a deveni puterea globală a bateriilor în următorii ani”, a declarat Thomas Schmall, membru al consiliului Volkswagen, care este responsabil pentru planurile VW pentru baterii.

”Lucrăm pentru a construi un lanţ de aprovizionare european complet, localizat, pentru mobilitatea electronică ”made in Europe”. Companiile nu au spus cât de mult vor investi în acest proiect. Până acum, în Europa au fost anunţate fabrici de celule de baterii capabile să genereze puţin sub 900 de gigawaţi oră (GWh), potrivit datelor Alianţei Europene pentru Baterii (EBA), care urmează să constituie aproximativ 16% din producţia globală până în 2029.

Dar EBA a spus că o treime din bateriile globale ar trebui să fie produse în Europa până în 2030 pentru a reduce dependenţa de furnizorii care domină piaţa, mai ales din Coreea de Sud şi China. Cea mai mare fabrică de baterii planificată din Europa este cea a Tesla, situată la Berlin, lângă fabrica sa de vehicule electrice, şi care va avea o capacitate maximă de producţie de peste 100 GWh.

Atât fabrica de baterii, cât şi cea de automobile aşteaptă încă aprobarea autorităţilor regionale pentru a începe producţia. Volkswagen, care intenţionează să depăşească Tesla ca cel mai mare vânzător de vehicule electrice (EV), a anunţat planuri de a construi şase aşa-numite gigafabrici în Europa până la sfârşitul deceniului, cu o capacitate cumulată de 240 GWh, în încercarea de a controla cât mai mult posibil din lanţului de aprovizionare.

CEO-ul Volkswagen, Herbert Diess, care s-a ciocnit la sfârşitul anului trecut cu puternicul consiliu al lucrătorilor cu privire la strategia sa de electrificare, a declarat că divizia de baterii ar trebui să genereze vânzări de 20 de miliarde de euro până la sfârşitul deceniului şi că este pregătită pentru o vânzare parţială. Producătorul auto, care şi-a majorat în decembrie anul trecut cheltuielile pentru electrificare în următorii cinci ani la 52 de miliarde de euro, s-a angajat să vândă exclusiv vehicule electrice în Europa începând cu 2035.

Pentru Bosch, asocierea îi va consolida rolul în tranziţia către vehiculele electrice, care pentru mulţi furnizori reprezintă o ameninţare existenţială, deoarece construirea unui vehicul electric necesită mai puţini paşi şi mai puţină muncă decât construirea unei maşini cu motor cu ardere internă.

Furnizorul de componente, cel mai mare din lume, a decis în trecut să nu investească în producţia de celule de baterie în sine, considerând că investiţia de capital iniţială este prea costisitoare. Ziarul german Handelsblatt a relatat în decembrie că cele două companii se apropie şi de un acord de cooperare în domeniul software-ului auto. Companiile au refuzat să comenteze.

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Nimic de salvat

Pavel LUCESCU

Nimic de salvat

Încăput pe mâna lui Barna, Ghinea, Drulă, Năsui şi prietenii, USR a devenit un soi de anexă libertariană a PNL, unde ar fi logic să şi sfârşească, alături de gaşca Câţu-Gorghiu.

opinii

Love story la “om la lună”

George PLEȘU

Love story la “om la lună”

Se face curând un an de zile de când nu am mai scos din player-ul maşinii cd-ul cu albumul În caz de om la lună, strigaţi „om la lună, stânga/ dreapta” după caz.

Tencuiala antiseismică

Neculai SEGHEDIN

Tencuiala antiseismică

Desigur, o legendă urbană, unul din miturile care însoţesc toate amintirile, povestirile, convingerile legate de cutremur, care au dus la dezvoltarea unei adevărate culturi a seismului în România.

Metamorfozele lui Eugenides

Codrin Liviu CUȚITARU

Metamorfozele lui Eugenides

Deşi unii comentatori vorbesc despre o „moarte” a postmodernismului american - prin revenirea romanului recent la epic, la poveste -, în realitate nu asistăm acum decît la remodelarea vechilor structuri moştenite de la Barth sau Hassan şi la reconsiderarea funcţiilor esenţiale ale ficţiunii. Reabilitarea instrumentarului epic reprezintă contribuţia estetică a „generaţiei următoare”, în interiorul căreia strălucesc deja Jeffrey Eugenides (laureat al Premiului Pulitzer în 2003) şi Jonathan Franzen (distins cu National Book Award în 2001). 

pulspulspuls

Unde a dispărut de-o vreme şi de ce madam Şoşo, cea mai cu greutate sinatoare de Iaşi

PULS

Unde a dispărut de-o vreme şi de ce madam Şoşo, cea mai cu greutate sinatoare de Iaşi

Multă lumea ne-a tot întrebat în ultima vreme unde o fi dispărut din peisaj sinatoarea de Iaşi cu cea mai mare greutate (la quintale ne referim, nu la influenţă, evident), dar şi cu gura cea mai mare. Ei bine, stimaţi telespectatori, am apelat pentru un răspuns la această spinoasă problemă a politichiei locale, naţionale şi, de ce nu, chiar evropeneşti am putea spune, la aceeaşi sursă a noastră care ne-a spus câte una sau alta la momentul candidaturii ei la Iaşi pe listele auriste, când mai nimeni nu ştia de un’ s-o ia pe madam: adicătelea amicul Archibald Tănase, stimaţi telespectatori, că sigur vă era olecuţă dor de el, nu-i aşa?

Caricatura zilei

Cireșe, nu ruble

Editia PDF

Bancul zilei

Doi rechini : - Ce faci, ma? - Am fost bolnav... - Pai, ce-ai avut?  - Am mâncat un general rus si o saptamân (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.