anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

Volskwagen pierde poziția de lider global în favoarea Toyota Motors

GALERIE
toyota
  • toyota
- +

Toyota estimează că a vândut anul trecut 10,125 milioane de vehicule, compania niponă fiind în grafic pentru a-şi păstra titlul de cel mai mare producător auto din lume în 2015, după ce grupul german Volkswagen a raportat vineri scăderea livrărilor la nivel global cu 2%, la 9,931 milioane de unităţi. 

Scandalul motoarelor trucate, cel mai grav din istoria Volkswagen, a izbucnit în 18 septembrie, iar VW a pierdut peste 20 de miliarde de euro din capitalizarea bursieră. 

Anul trecut, grupul VW, care include brandurile Volkswagen, SEAT, Skoda, Audi şi Porsche, a vândut pe plan global 10,14 milioane de vehicule. Toyota, care alături de brandul cu acelaşi nume include şi diviziile Hino Motors şi Daihatsu Motor, urmează să publice luna aceasta datele privind evoluţia vânzărilor în 2015. 

Anul trecut, livrările grupului Volkswagen au scăzut cu 37% în Rusia şi cu 38% în Brazilia, pe fondul încetinirii celor două economii emergente. în Statele Unite, vânzările grupului german au urcat cu 1,2% în 2015, potrivit jurnalul.ro.

"Livrarea a circa zece milioane de vehicule este un rezultat excelent, în special ţinând cont de situaţia dificilă de pe unele pieţe, precum şi de scandalul emisiilor, din ultimul trimestru al anului trecut.

Deşi evoluţiile de pe pieţele din Brazilia şi Rusia au afectat semnificativ evoluţia vânzărilor brandurilor noastre, am înregistrat progrese în Europa", a afirmat vineri directorul general Matthias Mueller. 

Grupul german Volkswagen a devansat la limită firma niponă Toyota Motor Corp în primele şase luni din 2015, devenind cel mai mare producător auto mondial după vânzări.

Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce, în septembrie, a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. 

În primul semestru din 2015, Volkswagen a vândut 5,04 milioane de vehicule, iar Toyota - 5,02 milioane unităţi. Livrările au scăzut cu 1,5% în cazul Toyota şi cu 0,5% la Volkswagen. 

Cu o cifră record de 10,23 milioane vehicule vândute în 2014, Toyota şi-a păstrat pentru al treilea an consecutiv titlul de cel mai mare producător auto din lume, devansând Volkswagen, care a vândut 10,14 milioane vehicule, şi compania americană General Motors, care a vândut 9,92 milioane vehicule. 

Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Un profesor universitar explică de ce Iaşul nu merită autostradă

Cosmin PAȘCA

Un profesor universitar explică de ce Iaşul nu merită autostradă

A se observa formularea în context a profesorului: autostrada „este un mijloc ca EU să ajung undeva”. Cu alte cuvinte, pentru Bulai şoseaua rapidă are un singur sens, spre Iaşi. Oraşul e văzut ca o grădină zoologică, oamenii stau aici într-un ţarc, din care n-au voie să iasă. Pot fi însă vizitaţi, ideal când începe bâlciul de Sfânta Parascheva.

opinii

New York şi Alabama. Un circuit epic

Codrin Liviu CUȚITARU

New York şi Alabama. Un circuit epic

Prin povestirile lui, Capote a avut, în mod evident, o influenţă hotărâtoare asupra a ceea ce s-a numit proza minimalistă americană din ultima jumătate a secolului XX. Acest tip de epic se concentrează pe frânturi din existenţa imediată, pe care le explorează nesofisticat şi totuşi artistic. Viziunea naratorului minimalist e pragmatică, evitând, din start, construcţiile monumentale ale romanului tradiţional, căutarea adevărurilor majore ale lumii sau elucidarea codurilor absconse şi derutante din istorie.

Miticilectualii ca Alfred Bulai şi disursul discriminatoriu la adresa moldovenilor

George ŢURCĂNAŞU

Miticilectualii ca Alfred Bulai şi disursul discriminatoriu la adresa moldovenilor

Când ai într-o regiune devenită fundătură prin proiectarea şi construcţia statului naţional, respectiv o aglomeraţie urbană de 400-450 mii de locuitori, ce ar fi singura capabilă să gestioneze fluxuri importante la nivel regional şi să polarizeze cât de cât regiunea, atât cât să-i creeze o minimă stabilitate şi coeziune teritorială, nu o izolezi din cauză că nu i-ar fi Bucureştiului de folos nu ştiu ce autostradă, ci faci eforturi să o deschizi către lume.

Întâmplările lui Nobel (I)

Bogdan ILIESCU

Întâmplările lui Nobel (I)

„All things are ready, if our mind be so.” (Toate lucrurile sunt pregătite, dacă şi mintea noastra este.) - William Shakespeare, Henry V

pulspulspuls

Iarăşi s-a făcut mişto de pârlipca lui Tudorel din Sărărie. Iată cu ce ocazie!

Iarăşi s-a făcut mişto de pârlipca lui Tudorel din Sărărie. Iată cu ce ocazie!

Două vorbe mai relaxate pe astăzi, dacă tot e joi, despre unul din evenimentele notabile care au loc în aceste zile în târg, stimaţi telespectatori şi drăguţe telespectatoriţe: selecta adunarea arhitecţilor de pe tot rotogolul ţării şi, de ce nu, chiar al Evropii şi al planetei. 

Caricatura zilei

Băsescu a pocnit, de data asta, o mașină

Editia PDF

Bancul zilei

La farmacie: - Un prezervativ, va rog. - Doar unul? - Da. Incerc sa ma las.

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.