Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

Vom mai alerga cu valiza prin pădure să prindem avionul? La ce să ne aşteptăm? Prima săptămână cu ambuteiaje la Aeroport: vor urma şi altele

GALERIE
aglomeratie_Aeroport
  • aglomeratie_Aeroport
- +

Pe termen scurt, nu sunt soluţii pentru creşterea conectivităţii rutiere a aerogării. Singura posibilitate de înlăturare a blocajelor pe unicul drum de acces este reducerea numărului de maşini şi utilizarea transportului public, respectiv a autobuzului 50.

 

Duminica trecută, un vârf de trafic a concentrat într-un interval de numai două ore 10 avioane sosite pe aeroport şi 6 decolări. S-a întâmplat între orele 12 şi 14, timp în care cele două terminale de pasageri, T2 şi T3, au făcut faţă unui val de peste 1.000 de pasageri. Aglomeraţia s-a risipit până seara, dar acesta a fost primul avertisment serios pentru un an care se anunţă foarte dinamic pentru industria aviatică, în ciuda scumpirii consistente a biletelor de călătorie.

Cititi si: Până la sfârşitul lunii, Aeroportul Iaşi va fi cu 50 la sută mai aglomerat. Va putea face faţă? Terminalul 4 e în construcţie

Se va repeta situaţia şi duminica aceasta? – pentru că programul este practic identic cu cel de acum o săptămână. Cei de la aeroport recomandă pasagerilor celor zece curse care apar pe programul de zbor în cele două ore de la amiază (12-14) să vină cu trei ore înainte, pentru preîntâmpinarea oricăror probleme.

Parcarea este arhiplină, deşi tarifele s-au dublat. Astfel, pentru cele doar 314 locuri – câte sunt acum, înainte de extinderea prevăzută odată cu finalizarea construirii T4 – staţionarea costă acum 5 lei/oră pentru primele 6 ore. Dacă aţi lăsat maşina în parcare între 6 şi 12 ore, veţi plăti 45 de lei, iar dacă durata este între 12 şi 24 de ore, 60 de lei. Următoarele 24 de ore costă 50 de lei. Unele voci susţin că, dimpotrivă, ar trebui ca preţul să crească pe oră, nu să scadă, cu cât maşinile stau mai mult în parcarea aerogării.

Pe traseul Gara Mare, Piaţa Unirii, Tg. Cucu, Aeroport şi retur circulă autobuzul 50. Este un mijloc de transport pe sens, respectiv unul de rezervă pentru situaţii neprevăzute – precum cea de duminica trecută sau de joi, când mijlocul de transport a fost prins în coada de maşini de pe drumul spre aeroport.

Cititi si: Aeroporturile din Moldova, pe creştere, iar celelalte, în recuperare

Ceea ce este curios e că aceste autobuze merg mai mult goale. De exemplu, joi, când coada la intrarea în incinta aerogării era de „doar” 30 de autovehicule aproximativ, numai 7 pasageri se aflau în autobuz. Biletul de călătorie are costul Zonei A, adică 3 lei, ca în oraş.

Dacă şefii aeroportului cer ca aceste curse să fie la intervale regulate, cei de la Compania de Transport Public spun că vor pune mai multe autobuze pe linia 50 atunci când situaţia o va impune. Directorul CTP, Cristian Stoica, ne-a spus că, în actualele condiţii în care pasagerii par să fugă de autobuz, intenţia e de înlocuire a maşinilor mari cu minibuze, care s-ar putea strecura mai uşor prin căile aglomerate de acces şi, totodată, să întoarcă mai rapid la capetele de linie. Întrebat dacă nu ar fi posibilă prelungirea liniei 49 (Tg. Cucu - Roua), o altă propunere a celor de la aeroport, directorul CTP ne-a spus că nu ar trebui amestecaţi localnicii cu pasagerii care vin sau pleacă cu trolerele după ei.

Cititi si: Al doilea drum spre Aeroportul Iaşi, prin Rediu Aldei: care este stadiul proiectului? Bonus: drum cu patru benzi între Aroneanu şi Moara de Vânt

Propunerile conducerii aeroportului s-au îndreptat şi spre Primăria Iaşi. Purtătorul de cuvânt ne-a explicat că cei de la Servicii Publice nu pot ridica maşinile aparent abandonate în parcarea aerogării fără parcurgerea unei proceduri. Parcarea nu este domeniu public, astfel că proprietarii acestor autovehicule trebuie mai întâi găsiţi şi somaţi să-şi ia maşinile „uitate” acolo. Abia în lipsa unui răspuns se poate interveni, ne-a spus Sebastian Buraga.

Pot fi folosite parcările din zona Ciric? Cu siguranţă, pentru că sunt deschise pentru toată lumea, a fost răspunsul primit. Dar soluţia e una de avarie, pentru că acolo până la terminalele de pasageri sunt măcar 2 km şi, spre deosebire de parcările improvizate pe tăpşanele din jurul Aeroportului Otopeni de unde pasagerii sunt preluaţi în microbuze, la Iaşi nu există o modalitate de transport.

Rezolvarea situaţiei va veni odată cu finalizarea celorlalte căi de acces spre Aeroport, respectiv dinspre Aroneanu şi dinspre Tătăraşi, crede purtătorul de cuvânt al Primăriei Iaşi. Dar în ambele proiecte abia se lucrează la documentaţiile tehnice, drumul spre Tătăraşi fiind acum cel de acces în şantierul terminalului de pasageri T4.

Cititi si: O altă faţă a aglomeraţiei spre Aeroportul Iaşi. Drumul plin de maşini, autobuzul, gol

Prin urmare, opţiunea sosirii cu autobuzul 50 rămâne cea mai la îndemână. Atât directorul Aeroportului, Romeo Vatră, cât şi cel al CTP, Cristian Stoica, ne-au spus că repetă continuu apelurile şi campaniile în favoarea folosirii transportului public în locul curselor individuale cu taxiul sau cu maşina personală.

Lipsa investiţiilor în ultimii ani în infrastructura aeroportuară îşi face simţite efectele, iar ambuteiajele spre aerogară au debutat încă înainte de sezonul estival. De toate acestea trebuie să ţineţi seama la modul cel mai serios atunci când trebuie să ajungeţi la Aeroport ca să luaţi avionul. 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Alianţa PSD-PNL, mai puternică decât Putin?

Cosmin PAȘCA

Alianţa PSD-PNL, mai puternică decât Putin?

Să luăm exemplul Iaşului. Peste un an-doi, Marius Ostaficiuc va afirma că filiala AUR a fost „capturată” şi va reveni la PSD, Tudor Ciuhodaru îşi va redescoperi „umanismul” şi se va întoarce la partidul lui Dan Voiculescu (aripa televizată a PSD), iar Ciprian Paraschiv îşi va aminti că a fost cândva liberal. Şi mulţi alţii, totul multiplicat cu 41 la nivel de ţară. Controlează azi PSD-PNL România cu 55%? Să vedeţi peste doi-trei ani când o să râdă de Putin cu alea 87% ale lui.

opinii

Bunici obraznici

Briscan ZARA

Bunici obraznici

Bunicii îşi descoperă în nepoţi un scop în viaţă şi nu-i lasă pe aceştia să înveţe nimic din propriile greşeli. Având mult timp la dispoziţie, ei execută toate treburile, odraslele neavând voie să mişte un deget. Mâncarea li se serveşte la pat, în faţa televizorului, totul este aranjat în farfurie în aşa fel încât plodul să nu facă altceva decât să îşi bage singur în gură. Dacă lenea e prea mare, chiar şi acest mic inconvenient se rezolvă de către mereu atenţii şi mereu săritorii bunici: copilul e hrănit în gură. El nu trebuie să îşi aleagă hainele, să îşi spele vasele din care a mâncat, nu mai vorbesc de gătit. Copiii crescuţi de bunici nu ştiu să facă nimic! Pentru că nu au fost lăsaţi să facă. Li s-a pus totul la nas.

Noi, femeile

Cristina DANILOV

Noi, femeile

O fată nu trebuie să rupă cămașa colegului pentru a scăpa de batjocura lui. O adolescentă are dreptul de a citi pe o bancă în parc, așa cum citeam eu cândva, fără să fie agresată și apoi umilită de autorități doar pentru că este femeie. Se poate? Desigur, egalitatea între sexe e un principiu care se învață și societatea de azi ne cere tuturor să facem efortul de a ieși din stereotipurile în care ne-am format și să participăm deschiși la această lecție a umanității.

Între artă şi credinţă

Nichita DANILOV

Între artă şi credinţă

Se pare că noi nu încercăm să ne împăcăm cu gândul că trăim într-o lume imperfectă şi dorim, cu tot dinadinsul să transformă imperfecţiune în perfecţiune, gândind şi, mai ales, acţionând, cât mai corect politic. Aliniindu-ne, cu alte cuvinte, la noile standarde ale politicilor culturale, care dau naştere la noi aberaţii ideologice, la fel de nocive ca şi cele din perioada comunismului, la ameninţări şi la vărsări de sânge.

pulspulspuls

Câteva observaţii din dronă asupra întâmplărilor nefericite de la Vniversitate

Câteva observaţii din dronă asupra întâmplărilor nefericite de la Vniversitate

Acuma, dacă tot s-a terminat cu agitaţia de la Vniversitatea din Copou, haideţi să facem două-trei observaţiuni mai detaşate, fără presiunea votului, presiune care a tot apăsat şi în afara instituţiei în aceste ultimel zile. 

Caricatura zilei

Putin a mai câștigat un mandat de președinte al Federației Ruse

Vladimir Putin a câstigat alegerile prezidentiale din Rusia cu 87,97 la suta.  

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri