Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

World Vision România: Concursul pentru admitere la liceu creează inechitate

GALERIE
examen-admitere
  • examen-admitere
- +

World Vision România susţine că posibilitatea ca liceele să-şi organizeze propriile concursuri de admitere, introdusă în noul pachet de legi ale educaţiei, va adânci inechitatea deja existentă în rândul copiilor şi solicită să existe acelaşi sistem de admitere la liceu pentru toţi elevii, iar diferenţierea nivelului să se facă prin construirea unor subiecte de examen care să evalueze competenţele prevăzute în profilul absolventului.

Într-un comunicat transmis vineri, organizaţia precizează că, potrivit statisticilor, în România peste 40% dintre copii sunt deja supuşi riscului de sărăcie şi excluziune socială şi Ministerul Educaţiei nu a făcut publică o fundamentare bazată pe studii sau exemple concrete de bună practică pentru acest sistem de dublă evaluare.

"Ideea în sine, a unui dublu sistem de evaluare, arată că există o neîncredere cu privire la rezultatele măsurate în urma Evaluării Naţionale de la finalul clasei a VIII-a", mai susţine sursa citată.

De asemenea, World Vision România consideră că schimbarea pragului de la 90% la 60% dintre locuri pentru care liceele pot organiza concurs de admitere nu este decât o încercare de ameliorare a inechităţilor pe care le-ar putea crea un sistem dublu de admitere prin repartizarea în urma rezultatelor de la Evaluarea Naţională şi admiterea în urma unui concurs susţinut de licee.

World Vision România mai transmite că, în urma consultărilor realizate în vară, 70% dintre cadrele didactice au afirmat că, în cazul în care colegiile naţionale sau liceele îşi vor putea organiza propriile examene de selecţie, elevii din mediile dezavantajate nu vor mai avea aceleaşi şanse de admitere în cadrul acestor unităţi de învăţământ. Aceeaşi poziţie au avut-o şi 44% dintre elevii chestionaţi, în timp ce 37% au afirmat că vor avea aceleaşi şanse, iar aproape unu din cinci elevi (19%) nu şi-au exprimat opinia.

Organizaţia mai susţine că un studiu OECD, realizat în 40 de ţări, arată că tendinţa la nivel internaţional este chiar renunţarea la orice fel de examen de admitere la liceu şi concentrarea pe evaluarea de la clasă a competenţelor elevilor.

"În aceste condiţii, World Vision România solicită să existe acelaşi sistem de admitere la liceu pentru toţi elevii (cu excepţia unităţilor de învăţământ profesionale şi vocaţionale), iar diferenţierea nivelului să se facă prin construirea unor subiecte de examen care să evalueze competenţele prevăzute în profilul absolventului astfel încât să departajeze corect elevii. Suplimentar, propunem ca evaluarea acelor competenţe specifice de care un elev are nevoie pentru a face faţă la un liceu, să fie făcută prin analiza portofoliului educaţional al elevului - prevăzut, de altfel, în lege ca un element cheie în monitorizarea educaţională a copilului", arată sursa citată.

În privinţa examenului de Bacalaureat, World Vision România susţine forma actuală din proiectul de lege.

"În plus, World Vision România salută decizia Ministerului Educaţiei de-a acorda o mai mare importanţă evaluării competenţelor de limbi străine", mai menţionează sursa citată, adăugând că este nevoie de o investiţie prioritară în profesionalizarea profesorilor de limbi străine în mediul rural şi periurban/urban mic.

De asemenea, World Vision România solicită ca extinderea programului Şcoală după şcoală la nivel naţional - în special acoperirea integrală a şcolilor dezavantajate - să fie o prioritate a Ministerului Educaţiei pentru combaterea abandonului şcolar.

"Experienţa pe care World Vision România acumulat-o de mai bine de şase ani cu programul Pâine şi Mâine a arătat că serviciile educaţionale şi de consiliere care au loc după şcoală combinate cu o masă caldă şi alte tipuri de sprijin material pentru rechizite şi îmbrăcăminte, cât şi de formare imediată pentru profesori a crescut prezenţa şcolară în mediile dezavantajate cu până la 100%", se mai arată în comunicat.

Totodată, World Vision România propune ca Ministerul Educaţiei să aibă nouă atribuţie, respectiv să organizeze consultări directe, extinse, periodice sau specifice ale cadrelor didactice, elevilor şi părinţilor, prin chestionare, interviuri, dezbateri, inclusiv prin colaborarea cu organizaţiile societăţii civile, în pregătirea actelor normative şi a politicilor publice în domeniul educaţiei.

World Vision România, care face parte din World Vision International, prezent în aproape 100 de ţări din întreaga lume, este o organizaţie care desfăşoară programe de educaţie, intervenţie umanitară de urgenţă, dezvoltare şi advocacy, punând în centrul activităţii sale bunăstarea copilului.

Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a prezentat, luni, într-o conferinţă de presă, proiectele noilor legi ale educaţiei. AGERPRES/(AS - autor: Alina Novăceanu AGERPRES

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dan CONSTANTIN

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dacă distinsul profesor „X” sau remarcabilul „Z” au putut să treacă peste lege, eu de ce nu aş putea?

opinii

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

George ŢURCĂNAŞU

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

Delestaţi de centru şi captivi între statalismul teritoriului post-sovietic de la est de Prut şi desconsiderarea de la nivelul Bucureştiului, moldovenii din România aleg soluţia cea mai simplă: ştergerea sau renunţarea la identitate. Exemplele sunt multiple şi deseori invocate în scrieri mai vechi, de la divergenţele teritoriale bucovineană (în plin nucleu statal al Moldovei), vrânceană şi gălăţeană, la tendinţele actuale ale tinerilor de a migra pentru studii spre centrele universitare externe Moldovei, deseori mai prost cotate decât Iaşul în sistemul universitar. În aceste condiţii, să nu înţelegi necesitatea unor mişcări care militează pentru scoaterea Moldovei din izolarea impusă de către centru e cam prea mult!

Spărgătoarea de coduri

Bogdan ILIESCU

Spărgătoarea de coduri

Viaţa unui copil de acum 40 de ani (şi aproape sigur şi înainte) era absolut fascinantă pentru că era înmuiată din plin în toată istoria omenirii şi în tot ce avea mai valoros, adunat până atunci, în cărţi. Da, lucrurile alea cu un aer prozaic, mărturia perpetuă a unei invenţii seculare, care, prin natura lor de a păstra scris orice gând pe care i-l încredinţai, obligau la multă atenţie, şi mare responsabilitate şi scriitorul, şi cititorul.

pulspulspuls

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Dacă tot v-am servit ieri aicea niscai aritmetică electorală de Bahlui, haideţi să continuăm şi azi cu olecuţă de analiză matematică plus geometrie diferenţială tot pe tema asta incitantă! Nu de alta, dar acuşi încep iar simulările de alegeri, şi măcar să fim pregătiţi.

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri