Zece motive pentru care ai nevoie de marketing digital în strategia ta de comunicare (P)
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi

Advertorial

Zece motive pentru care ai nevoie de marketing digital în strategia ta de comunicare (P)

GALERIE
Zece motive pentru care ai nevoie de marketing digital în strategia ta de comunicare
  • Zece motive pentru care ai nevoie de marketing digital în strategia ta de comunicare
- +

Dacă în anii 2000, marketingul era văzut în România ca cel mult un”accesoriu” pentru departamentul de vânzări, în ultimii ani piața s-a maturizat și în țara noastră, iar antreprenorii au înțeles cu adevărat potențialul și importanța acestuia în îndeplinirea obiectivelor de vânzări setate, dar mai ales în creșterea eficienței companiei, și implicit, a profiturilor generate pe termen lung. 

De ce marketing digital?

Dezvoltarea mediului online și progresul tehnologic au adus cu sine o nouă tendință de promovare: comunicare și interacțiune cu actualii clienți, dar mai ales cu cei potențiali, desfășurate în mediul online. Conceptul a luat numele de marketing digital și astăzi ia un avans din ce în ce mai considerabil în fața marketingului tradițional. Odată cu apariția platformelor de socializare, a site-urilor și a aplicațiilor cu un conținut divers și cu posibilități multiple de enterteiment, comportamentul consumatorului de publicitate s-a schimbat foarte mult, migrând din ce în ce mai mult din mediile clasice precum TV și radio către online.

Fiind în permanență conectați la un smartphone cu internet nelimitat, consumatorii pot afla mult mai ușor despre branduri, pot interacționa cu produsele, iar companiile au la dispoziție o varietate de campanii de comunicare care mai de care mai creative prin care să le atragă atenția. Mai mult, tehnologiile dezvoltate permit targetarea exactă a grupurilor de clienți și a intereselor acestora. Astfel, putem să le servim în mediul online unde petrec un timp considerabil, exact produsele pe care le doresc, le caută sau de care ar putea fi interesați. 

Internetul a creat așadar o nouă piață de publicitate iar marketingul digital a devenit deja un etalon pentru un business de succes, dintr-un considerent vizibil și măsurabil: interacțiunile din online cu clienții sunt convertite în creșteri de vânzări. 

De ce ar trebui să integrezi și tu marketingul digital în afacerea ta?

Fie că ai o afacere la început de drum, fie că deja ești stabil pe piața ta, marketingul digital îți poate aduce multe oportunități de creștere. Și pentru a te asigura că activitatea ta din online va fi și eficientă, este necesar să alegi o agenție de marketing digital. Este un domeniu care cere multă expertiză și doar profesioniștii pot să jongleze cu instrumente ca Seo, Google Ads, advertoriale sau optimizare de site-uri, astfel încât să ai rezultate bune de vizibilitate a brandului și vânzări. 

Oblyo Digital Agency, agenție specializată în domeniu și cu peste 100 de branduri în portofoliu, îți spune 10 motive pentru care trebuie să integrezi cât mai curând marketingul digital în strategia ta de comunicare.

1. Consumatorii tăi petrec timp în online 
În România peste 75% dintre gospodării au acces la Internet și peste 90% din cei care utilizează Internetul dețin un smartphone și petrec în medie 3 ore și jumătate din zi folosindu-l. Prezența pe rețelele sociale este destul de mare iar Google rămâne principalul motor de căutare. Toate aceste statistici arată faptul că românii petrec din ce în ce mai mult timp pe online și cu instrumentele potrivite de marketing digital ca Seo, Google Adwords sau content marketing poți să te faci cunoscut, dar mai ales cumpărat.

2. Costurile asociate marketingului digital sunt mai mici decât în publicitatea tradițională
Marketingul digital este accesibil și eficient. Campaniile de comunicare livrate prin intermediul bannerelor online, Google Ads, articole sau Seo costă cu mult mai puțin decât publicitatea pe posturi radio, tv sau în print.

 3. Rentabilitatea investiției este mai mare și implicit vânzările
Datorită tehnologiilor și instrumentelor folosite în marketingul digital, poți ști foarte precis cine este publicul tău țintă. Astfel eforturile de comunicare vor fi concentrate doar pe aceștia, iar posibilitatea de conversie a potențialilor clienți în cumpărători efectivi este mai crescută. 

4. O campanie digitală este ușor de monitorizat și îmbunătățit
Instrumentele de analiză digitală permit ca performanța campaniei să fie urmărită în timp real și să fie făcute la fel de rapid și ajustările necesare. Spre deosebire de publicitatea clasică unde este necesar să aștepți încheierea campaniei pentru a vedea gradul de eficiență, marketingul digital permite urmărirea succesului la orice pas, astfel încât bugetul tău să fie redirecționat fix pentru tacticile la care reacționează cel mai bine publicul tău țintă.

5. Audiență targetată
În mediul online, folosind soluțiile tehnice adecvate, poți ști exact cine sunt clienții tăi, ce preferințe au, câți ți-au accesat site-ul, cât timp au petrecut pe el, ce produse au vizualizat și ce au achiziționat sau poți descoperi motive ce i-au determinat să nu finalizeze procesul de cumpărare. Toate acestea sunt informații prețioase nu numai pentru a-ți îmbunătăți modul în care comunici, ci mai ales îți oferă posibilitatea de a perfecționa produsele, de a te axaza doar pe cele vandabile sau îți pot da idei pentru dezvoltarea de produse viitoare, astfel încât să vii în întâmpinarea tuturor nevoilor clienților tăi.

6. Flexibilitatea utilizării tacticilor de marketing digital
Ai la dispoziție o paletă întreagă de tactici prin care poți să desfășori campanii creative și care să atragă atenția clienților tăi. Fie că mergi pe un content foarte bine scris și optimizat Seo, fie că alegi bannere online, Google Ads, e-mail marketing sau paginile de socializare, separat sau împreună, poți face mixul potrivit astfel încât potențialii și actualii consumatori să reacționeze. Mai mult, ai posibilitatea de a testa sau chiar opri campaniile în timp real în cazul în care vei constata că pot fi îmbunătățite sau nu au efectul scontat.

7. Autoritatea brandului maximizată
Marketingul digital facilitează comentarea problemelor și controverselor care se referă la produsul sau industria ta. În acest fel, poți deveni o autoritate pe astfel de subiecte și poți oferi clienților mai multe detalii despre produs. Astfel îi determini să aibă încredere în tine și în calitatea produselor comercializate, dar să te și considere un punct de reper în cadrul industriei în care activezi.

8. Interacțiune directă cu clienții tăi
Marketingul digital vă permite să comunicați direct cu clienții care vă văd conținutul, în special prin comentarii, mesaje, recenzii și postări pe rețelele de socializare. Acest lucru le arată acelor clienți că îți pasă de ceea ce spun și gândesc, se simt respectați și vor să facă parte din comunitatea pe care o construiești. De asemenea, îți permite să aduni informații valoroase despre reacțiile și preferințele clienților tăi.

9. Experiență personalizată și interactivă pentru consumatori
Clienții tind să reacționeze mai mult la materiale de marketing care combină mai multe tipuri de conținut, inclusiv fotografii, videoclipuri și audio. Este mult mai ușor să încorporezi toate aceste tipuri de conținut în marketingul digital decât în orice alt tip de publicitate. Mai mult, poți să le livrezi publicitatea într-un mod personalizat în funcție de materialele la care reacționază mai bine (bannere, content, social media etc).

10. Competitorii tăi sunt și ei online
Dacă vrei să rămâi competitiv în industria ta, este vital să ții pasul cu concurenții. Și există șanse mari ca mulți dintre aceștia să folosească deja strategii de marketing digital pentru a ajunge la noi clienți potențiali sau pentru a comunica și interacționa cu clienții actuali, cu scopul de a le influența deciziile de cumpărare.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Cum s-au transformat o parte din mass media din câini de pază ai democrației, în agenți de propagandă și portavoce a autorităților

Alexandru LĂZESCU

Cum s-au transformat o parte din mass media din câini de pază ai democrației, în agenți de propagandă și portavoce a autorităților

Marea majoritate a jurnaliştilor români continuă să se închine la „icoanele” New York Times, Washington Post, CNN, The Guardian, nerealizând că acestea au deviat între timp semnificativ de la etica şi standardele tradiţionale ale jurnalismului.  

Filmuletul zilei

opinii

Câte ceva despre ororile nazismului

Nichita DANILOV

Câte ceva despre ororile nazismului

Realitatea din lagărele de naziste era atât de cosmetizată de aparatul de propagandă, încât chiar şi prizonierii proaspăt aduşi în vagoanele de vite sigilate aveau tendinţa să nu dea crezare sinistrelor zvonuri legate de exterminare. Ca să nu intre în panică, deţinuţii ce coborau din trenuri aveau parte de o privelişte aproape bucolică. E drept că exista sârmă ghimpată. Dar dincolo de sârmă domnea o ordine desăvârşită.

Povestea unui newsletter: Eminescu şi statistica

Ciprian IFTIMOAEI

Povestea unui newsletter: Eminescu şi statistica

Pe la începutul lunii decembrie 2021, mă pomenesc cu un telefon de la prietenul şi colegul Bogdan Pătărlăgeanu de la Direcţia de Comunicare a Institutului Naţional de Statistică (INS) cu propunerea de a colabora la un Newsletter pentru Ziua Culturii Naţionale (15 ianuarie) în care să surprindem crâmpeie din publicistica economică şi socială a poetului Mihai Eminescu, eventual, condimentate cu date statistice. Mai înainte de toate, prietenul Bogdan se interesă dacă ştiu ceva despre legătura lui Eminescu cu statistica, parcă, bănuind că am în lucru un studiu cu tema „Scurt istoric al statisticii oficiale în România” în care aveam câteva rânduri despre tema în cauză.

Atenţie la trend

Michael ASTNER

Atenţie la trend

În loc de motto: Jocurile minţii// cum mai reuşim noi/ să ne construim/ propriile capcane - cu cât mai sofisticate,/ cu atât mai durabilă/ propria închisoare.

pulspulspuls

Credeaţi că, gata, nu-i vom mai vedea pe firmament? Ei, iote că reapar!

Credeaţi că, gata, nu-i vom mai vedea pe firmament? Ei, iote că reapar!

Aho aho, cetitori fraţi, staţi puţin şi nu mânaţi, căci pe astăzi Moşu’ vouă vă aduce brânză, ouă, dar şi niscai noutăţi din niscaiva zone mai mici ale politichiei ieşene pe care mulţi dintre noi le cam scosesem la pensie de câţiva ani, pe unii reprezentanţi chiar fără vechimea completă, ci pe caz de boală. 

Caricatura zilei

Pantaloni

Editia PDF

Bancul zilei

Doi tipi, amândoi casatoriti, stau de vorba: – Nu stiu ce sa ma mai fac! De câte ori vin acasa, dupa ce am ba (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.

    X