Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

vineri, 29.03.2024

Un tir a blocat circulatia feroviara pe ruta Bucuresti- Suceava, timp de 12 ore

GALERIE
%PIC_TITLE%
    - +
    In noaptea de 28 spre 29 decembrie, in jurul orei 24.00, un autotren, cu numarul de inmatriculare SV-02-BFU, condus de soferul Florin Iacob, a blocat circulatia trenurilor pe ruta Bucuresti - Suceava, in zona statiei CFR Dolhasca, timp de aproape 12 ore. Soferul nu a reusit sa se inscrie in curba care preceda trecerea la nivel peste calea ferata, astfel incit, derapind, autotrenul a traversat sinele la circa doi metri distanta, raminind suspendat de-a curmezisul liniilor. Dupa trecerea mai multor ore, timp in care au fost avertizate statiile CFR apropiate sa opreasca trenurile aflate in circulatie, in jurul orei 6 dimineata, la fata locului s-a deplasat o macara CFR, care a incercat sa indeparteze masina de pe linia ferata, fara insa a reusi. Autotrenul apartinind firmei SC SANDU SRL transporta 20 de tone de hirtie pentru SC LUCEAFARUL SA din Bucuresti. Conform aprecierilor, autotrenul cintarea in total 37 de tone. In jurul orei 11 dimineata, cu ajutorul unui TAF, acesta a putut fi scos de pe linia de cale ferata.
    Reporterii "Monitorului" au contactat pe directorul responsabil cu Infrastructura CF din partea regionala CFR Iasi - Nicolae Palade, care ne-a declarat: "Am trecut pe linga o catastrofa de cale ferata. Practic, daca la ora respectiva exista un tren de calatori sau de marfa in circulatie pe linie nu ne putem imagina dimensiunile catastrofei".
    Nicolae Palade ne-a declarat ca un angajat al CFR, care avea casa linga trecerea de nivel, auzind zgomotul impactului autotrenului cu sinele de cale ferata "a iesit afara si a actionat ca orice ceferist", deconectind semnalele de linie. Intre timp au fost alertati lucratorii CFR din garile Dolhasca si Liteni, pentru a opri orice tren, in eventualitatea in care ar fi venit spre obstacol". Referitor la dimensiunile pagubelor produse de acest incident, Nicolae Palade a fost de parere ca "pagubele nu sint asa mari ca distrugeri, in schimb putem spune ca sint enorme daca se are in vedere blocarea completa a traficului feroviar vreme de atitea ore. Acestea vor fi evaluate si vor fi suportate de cel vinovat". Directorul din cadrul Regionalei CFR Iasi nu a exclus ca, datorita intirzierilor care le-au avut trenurile internationale, tarile care folosesc caile ferate romanesti ca ruta de tranzit sa emita pretentii la anumite despagubiri. "Aceste pretentii ar fi normale, insa, repet, acestea vor fi suportate de cei vinovati".
    La fata locului l-am gasit pe soferul Iacob Florin care ne-a declarat ca, dupa opinia sa "vinovati sint cei care trebuiau sa semnalizeze trecerea la nivel, chiar daca as fi mers si cu 10 kilometri pe ora, s-ar fi putut intimpla. Curba premergatoare trecerii este deosebit de periculoasa, de 90 de grade, iar soseaua este foarte ingusta. In plus a fost ceata si mizga. Eu consider ca trebuia sa existe o presemnalizare atit pentru curba, cit si pentru trecerea la nivel. Nu functiona nici semnalul luminos, asa ca nu aveam cum sa observ. Poate e si vina mea, nu zic nu, dar vedeti dumneavoastra, fiecare se apara". Soferul locuieste in comuna Dolhasca si, desi putea opta pentru drumul national, a preferat sa o ia pe scurtatura, mai ales ca intentiona sa se opreasca pe acasa. Un aspect interesant al problemei este faptul ca Iacob Florin a recunoscut ca el a scos din functie instalatia de semnalizare la sugestia unui lucrator CFR, care locuieste in apropierea pasajului unde s-a petrecut evenimentul. Chestionat de noi insa, respectivul ceferist a negat cu desavirsire implicarea sa in acest demers, sustinind ca aceasta actiune nu este permisa de regulament. Circulatia pe calea ferata a fost reluata la ora 11.30. (Neculai ROSCA)

    © Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

    Ultima ora

    editorial

    Cine profită de madam Şoşoacă

    Pavel LUCESCU

    Cine profită de madam Şoşoacă

    Campania care urmează la Iaşi nu trebuie să devină un circ de tip Şoşoacă, decât dacă vrem să ne batem joc de viitorul acestui oraş. Nu vreau să spun că madam SOS România ar trebui ignorată, ci că n-ar fi rău dacă am încerca să înţelegem mai mult ce are în cap când vine vorba de viitorul oraşului şi mai puţin ce vrea ea să ne vândă, adică scandal.

    opinii

    Distrugerea statuilor

    Alexandru CĂLINESCU

    Distrugerea statuilor

    Frenezia negatoare woke e urmarea obscurantismului, a fanatismului şi a inculturii. Ideologii woke au cale liberă în mass-media, au pătruns în universităţi şi în şcoli. Acţiunile lor n-au nimic comun cu adevărul istoric. Ei pretind că fac dreptate celor ai căror strămoşi au fost umiliţi şi exploataţi, în realitate manipulează istoria şi adâncesc fracturile sociale.

    De ce este atât de aspru Postul Mare?

    pr. Constantin STURZU

    De ce este atât de aspru Postul Mare?

    Faţă de celelalte posturi de peste an, Postul Mare (care precede Sfintele Paşti) este considerat unul aspru, atât din punct de vedere alimentar, cât şi din alte puncte de vedere. De ce este – sau ni se pare a fi – Postul Mare atât de aspru? De ce, în genere, ne este atât de greu să postim? Din mulţimea de posibile răspunsuri, să reflectăm azi la trei dintre ele.

    Roboţi

    Codrin Liviu CUȚITARU

    Roboţi

    Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

    pulspulspuls

    Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

    Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

    Un mare mister tace şi face pe piaţa politichiei locale în această perioadă, stimaţi electori: cine va face listele de candidaturi de la parlamentarele din toamnă la liberalii ieşeni? 

    Caricatura zilei

    La reciclat pet-uri și doze

    Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

    Cumpara editia digitala

    Vremea in Iasi

    Curs valutar

    Parteneri

    Intrebarea zilei

    Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

    vezi raspunsuri