Lectie de viata oferita de o mina de elevi (FOTO)

miercuri, 20 aprilie 2011, 16:09
3 MIN
 Lectie de viata oferita de o mina de elevi (FOTO)

O echipa de liceeni in clasa a XI-a la Colegiul "Unirea" din Pascani a fost desemnata "compania anului in antreprenoriat social" in cadrul unei competitii organizate de Junior Achievement.

Premiul, in valoare de 1.000 de dolari, a fost oferit de catre American Foundation, partenerul principal al competitiei "Compania anului – Elev", a carei faza nationala a avut loc recent la Bucuresti.

Ecaterina Secrieru, Bogdan Zorici, Bianca Nechifor, Veronica Panciuc si Catalin Nita (n.r. care reprezinta conducerea companiei "Butterfly Style") au cistigat cu o idee de afacere menita sa vina in sprijinul colegilor care se confrunta cu o situatie materiala dificila. "Am infiintat compania «Butterfly Style» pe 1 octombrie 2010 cu scopul de a crea un mecanism de sprijinire a elevilor din rural foarte buni la invatatura, dar care se confrunta cu probleme financiare. Aveam elevi care efectiv se retrageau de la scoala din al doilea semestru deoarece nu aveau bani de camin sau de naveta. Pentru a-i ajuta, am inceput sa organizam actiuni caritabile. Competitia a fost un bun prilej de a continua astfel de demersuri, dar si de a le dezvolta", a explicat Daniela Orasanu, profesor coordonator al companiei "Butterfly Style".

Pe linga evenimentele caritabile, cei 14 elevi care fac parte din compania "Butterfly Style" realizeaza manual bratari, semne de carte si sacose personalizate, huse pentru telefon, suporturi pentru pixuri, iar banii care se string din vinzarea acestora sint donati colegilor nevoiasi.

Un tirg handmade va fi organizat de acestia in perioada 12-15 mai, in contextul implinirii a 90 de ani de la infiintarea colegiului, sub sloganul "Fii unirist!". In paralel cu acesta, vor demara si o campanie de stringere de fonduri. Pe linga aceste actiuni, elevii companiei "Butterfly Style" vor sa vina in ajutorul colegilor donind o parte din banii acordati ca premiu.

Daca elevii de la Pascani au dezvoltat o afacere cu scop caritabil, cei din Miroslava vor sa atraga vizitatori la muzeul scolii, care functioneaza din 1980 in Palatul Sturdza din localitate. "Este cel mai mare muzeu scolar etnografic din tara, insa nu este atit de cunoscut. Pentru a-l pune mai bine in valoare, ne-am gindit sa fim noi ghizi turistici pentru cei care vor sa il viziteze. Exponatele, care ilustreaza universul artistic si utilitar al taranului roman, sint grupate pe sase sectiuni. Pot fi admirate vase de ceramica, unelte agricole, unelte casnice – de exemplu ceaune si linguri foarte mari – , componente ale vechilor armuri, monede, costume populare, un razboi de tesut… Pentru prescolari si pentru elevii din clasele primare vom fi gratuit ghizi turistici si la ferma didactica a scolii", a spus Madalina Pascariu, in calitate de presedinte al companiei "Be Creative".

Compania este coordonata de catre profesoarele Daniela Zota si Ana Maria Andriuca. Biletul la muzeu costa 1 leu sau 2 lei pentru elevi (pretul difera in functie de marimea grupului) si 3 lei pentru adulti. Vizitatorii straini sint taxati mai scump. "Pentru grupurile de vizitatori straini, care au nevoie de ghidaj intr-o limba de circulatie internationala – engleza, franceza, italiana sau rusa – , oferim acest serviciu contra 20 lei", a precizat Madalina.

Pentru a face cunoscuta oferta turistica de la Miroslava (muzeul, un parc dendrologic si manastirea cu hramul Adormirea Maicii Domnului), tinerii antreprenori de la "Be Creative" sustin ca vor cere sprijinul agentiilor iesene de turism.

Comentarii