Proiect de 1,8 milioane de euro, finantat de UE, la ISJ

marți, 10 august 2010, 15:45
2 MIN
 Proiect de 1,8 milioane de euro, finantat de UE, la ISJ

Din toamna, Inspectoratul Scolar Judetean piloteaza un proiect prin care va urmari in ce masura absolventii de licee tehnice reusesc sa se angajeze pe posturi corespunzatoare calificarii lor.

Pentru implementarea proiectului "Monitorizarea insertiei socio-profesionale pe piata muncii a absolventilor din invatamintul profesional tehnic", ISJ a accesat fonduri structurale in valoare de 1,8 milioane de euro.

In cadrul acestui proiect, care se va derula pe o perioada de 30 de luni, se va intocmi o situatie realista in ceea ce priveste angajarea a 4.000 de absolventi din ultimele patru generatii. "Vom face o analiza, o situatie statistica pentru a vedea citi dintre absolventi si-au gasit locuri de munca, unde si daca acestea sint in concordanta cu ceea ce au terminat ei. De asemenea, o suta de absolventi vor fi consiliati sa isi gaseaca un job conform calificarii obtinute", a mentionat sefa ISJ.

Universitatea Tehnica "Gh. Asachi" se numara printre partenerii acestui proiect.

Pe toata durata pilotarii proiectului, ISJ si citeva unitati scolare vor colabora cu agentii economici locali. Dincolo de faptul ca prin activitatile derulate se va intari legatura dintre scolile cu profil tehnic si mediul de afaceri iesean, sint la mijloc si alte beneficii. "Copiii vor fi atrasi spre invatamintul profesional si tehnic, iar in baza colaborarii dintre scoli si agentii economici, vom putea stabili pe viitor planurile de scolarizare", a precizat Liliana Romaniuc.

Cel de-al doilea proiect pe care ISJ urmeaza sa il demareze vizeaza formarea continua a profesorilor de matematica. In jur de 5.000 de profesori de matematica se vor familiariza cu noile metode de predare, pentru a le folosi, la rindul lor, la clasa. Profesorii vor fi instruiti sa predea matematica intr-o maniera atractiva si interactiva, iar pentru atingerea acestui obiectiv ISJ va avea la dispozitie 4,5 milioane de euro.

Comentarii