Deszapezire pe datorie

miercuri, 02 februarie 2005, 00:00
2 MIN
 Deszapezire pe datorie

Zapada de pe drumurile din Vrancea este inlaturata de datorie. SC „Drumuri si Poduri” SA, societate aflata in subordinea Consiliului Judetean Vrancea, nu are nici un litru de combustibil in stoc. De lunea trecuta pina in prezent s-a luat combustibil pe datorie de 800 de milioane de lei. La aceasta suma se mai adauga 500 tone de sare, in valoare de 750 de milioane de lei, consumata din stocul pentru aceasta iarna. Nisipul antiderapant este produs in regie proprie de „Drumuri si Poduri”, la pretul de 200 de mii de lei tona. „Nu avem stocurile asigurate. Trebuie sa gasim o solutie cu Finantele, Prefectura, Consiliul Judetean ca sa mai luam combustibil”, a declarat directorul economic Vasile Burloiu. O singura firma a fost dispusa sa dea societatii din subordinea administratiei judetene combustibil pe datorie, deoarece la restul aceasta are datorii mai vechi. „Luam motorina pe masura ce avem nevoie. Utilajele pe care le avem in teren merg si alimenteaza cind au nevoie. Daca nu avem, nu lucram”, a adaugat directorul Vasile Burloiu. In ciuda acestor dificultati, s-a lucrat permanent pentru deblocarea drumurilor judetene. Un calcul aproximativ al cheltuielilor efectuate pentru deszapezire arata ca pretul pentru numai o singura zi de lucru se situeaza in jurul cifrei de 200 de milioane de lei. Utilajele SC „Drumuri si Poduri” au folosit, din cantitatea intreaga totala de combustibil utilizata, aproximativ 12% benzina, iar restul motorina. Societatea de Drumuri si Poduri are in administrare 987,5 kilometri de drumuri judetene. Astfel, patrularile pentru combaterea poleiului ii scot pe drumari pe teren in fiecare dimineata, intre orele 5.00 si 7.00. Echipele de interventii pornesc intotdeauna din cele trei baze ale regiei din judet, respectiv Focsani, Panciu si Dumbraveni, fiecare echipa cunoscindu-si foarte tronsonul. Pe drumurile nationale din judet s-a consumat, incepind de martea trecuta, material antiderapant in valoare de peste 800 de milioane de lei, in timp ce la combustibil nu s-a facut inca o contabilizare a cheltuielilor. Potrivit directorului sectiei locale a „Drumurilor Nationale”, Corneliu Stoian, 90% din utilajele folosite sint inchiriate de la agenti economici, cu tot cu combustibil, iar pina acum nu s-a facut inca un calcul al operatiunii de deszapezire. Totusi, la o prima vedere, se pare ca pretul pentru o deszapezire este cel putin egal cu cel platit de „Drumuri si Poduri”. (Mihai BOICU)

Comentarii