Seful CJ mai are o pista pentru modernizarea Aeroportului: parteneriat public-privat international

sâmbătă, 11 decembrie 2004, 00:00
2 MIN
 Seful CJ mai are o pista pentru modernizarea Aeroportului: parteneriat public-privat international

Presedintele Consiliului Judetean isi ascute sabia pentru a porni o noua batalie a Aeroportului. Dupa ce in vara lui 2000 acesta a reusit sa obtina de la Bucuresti 24 de miliarde pentru modernizarea aerogarii, Lucian Flaiser se pregateste sa smulga aproape 500 de miliarde pentru o noua pista. Aceasta, desi in Legea bugetului de stat s-au prevazut doar 30 de miliarde pentru investitii la toate cele 12 aeroporturi din tara. Desi premierul Adrian Nastase a promis oficial sustinerea financiara pentru realizarea unei noi piste la Aeroport, presedintele CJ a luat deja in calcul posibilitatea ca dupa alegeri promisiunea sa fie uitata. „Abia astept ziua de 13 decembrie, cind se va sti cine este presedinte si cine face Guvernul. Dezvoltarea Aeroportului nu este moftul meu, ci o investitie absolut necesara pentru Iasi”, a declarat Flaiser.
Si cel de la Suceava a devenit international, desi nu are curse externe
Presedintele CJ s-a aratat surprins de faptul ca aeroportul din Suceava a primit statutul de aeroport international, ceea ce ii permite acestuia sa efectueze curse externe. Practic, aceasta ar insemna aparitia unui nou concurent in Moldova pentru aeroportul iesean, dupa cel din Bacau. „Aeroportul din Suceava a primit statutul de aeroport international, chiar daca nu are curse. In cazul asta, pe-al nostru o sa-l facem super-international”, a spus Flaiser. La concurenta reprezentata de aeroportul din Suceava pentru pasagerii dornici sa calatoreasca in strainatate se va adauga si cea pentru fondurile alocate de Guvern investitiilor. Pentru anul 2005 sint prevazute in bugetul de stat doar 30 de miliarde lei pentru investitii la aeroporturile din tara, adica o medie de doar 2,5 miliarde pentru fiecare aeroport. Aceasta in conditiile in care numai pentru prelungirea pistei aeroportului iesean ar fi nevoie de aproape 500 miliarde lei. „Pentru pista, platforme si celelalte elemente de infrastructura specifice sint necesare 490 miliarde lei, adica aproximativ 12 milioane euro. Proiectul terminalului cargo, care ne-ar permite sa operam si zboruri comerciale, este estimat la 7 milioane euro. Vom incerca sa reducem totusi valoarea acestuia pina la 4,5-4,7 milioane euro pentru a putea gasi mai usor resursele financiare necesare”, a explicat Claudia Stoica, consiliera presedintelui CJ.
„Am luat in calcul mai multe variante de finantare”
Chiar daca Nastase a afirmat ca un eventual viitor guvern PSD va sustine financiar dezvoltarea aeroportului iesean, Lucian Flaiser se pregateste pentru utilizarea unei solutii alternative de finantare. „In perioada imediat urmatoare se va analiza viabilitatea fiecarui aeroport. Daca se va spune ca cel din Iasi este neviabil, ceea ce ar fi absurd, voi lansa chiar a doua zi un parteneriat public-privat international pentru a ne sustine investitiile”, a mentionat Flaiser. Acesta a refuzat sa ofere amanunte in privinta solutiei care va fi adoptata in cazul in care promisiunile electorale nu vor fi onorate. „Proiectele noastre in privinta Aeroportului sint pregatite de ani de zile. Am luat in calcul mai multe variante de finantare si o vom adopta pe cea mai viabila”, a incheiat Flaiser. (Alex ZANOAGA)

Comentarii