Patru miliarde risipite pe peronul Garii

miercuri, 06 iulie 2005, 23:00
2 MIN
 Patru miliarde risipite pe peronul Garii

Greva mecanicilor de locomotiva a avut urmari dezastruoase asupra
?ncasarilor Regionalei CF Calatori Iasi. Situatia din cele 23 de zile (perioada
8-30 iunie) ?n care au circulat doar o treime din trenuri i-a determinat pe
multi calatori sa se orienteze spre alte mijloace de transport, lucru care a
cauzat pierderi de 19 miliarde de lei regionalei, aproape patru miliarde de
lei reprezentind pierderea estimata la Roman. ?n ?ncercarea de a recupera
macar o parte din pierderi, dar si de a-i face pe unii calatori sa nu mai
circule fraudulos, conducerea Regionalei CF Calatori a instituit, din aceasta
saptamina, un nou sistem de control al biletelor si abonamentelor. „?nainte
de intrarea la peronul fiecarui tren din garile Iasi, Iasi Nord, Suceava, Bacau
si B?rlad, calatorii s?nt ?nt?mpinati de grilaje ?n fata carora salariati din
personalul TESA verifica biletele tuturor calatorilor. Practic, nimeni nu are
voie sa treaca dincolo de grilaj daca nu are legitimatii de calatorie ?n regula.
La Roman se aplica metoda controlului din trenuri, care va fi realizat cu
strictete. Salariatii nostri au fost clar avertizati ca pot fi sanctionati daca
permit vreunui calator sa urce ?n tren fara bilet sau abonament”, a declarat
Constantin Axinia, directorul Regionalei CF Calatori Iasi.
In ceea ce priveste recuperarea pierderilor inregistrate in cele 23 de zile de
greva, nu au fost emise nici un fel de ipoteze. In plus, parerea sindicalistilor
din cadrul CFR ramine aceea ca pierderile pe care le inregistreaza angajatii
sint mult mai importante decit cele ale companiei. „Nu pierderile companiei
ne intereseaza pe noi. CFR poate «trai» bine si dupa greva noastra.
Problema este ca noi nu am cistigat nimic, dupa aproape o luna de greva.
Statul nu s-a tinut de promisiunile facute prin lege, dovedind ca nu traim
intr-o tara democratica, ci in una guvernata in sistem comunist. Pierderile
noastre sint mai importante decit cele ale companiei: bonuri de masa
putine, grila de salarii necorelata corespunzator, conditii de munca precare.
Eforturile noastre au fost inutile”, a declarat Mihai Brinzei, liderul
Sindicatului mecanicilor de locomotiva din cadrul Regionalei CFR Iasi.
(Alex NISTOR)

Comentarii