Drumul european de la Siret la Roman nu va fi modernizat nici anul acesta

marți, 12 ianuarie 2010, 20:52
4 MIN
 Drumul european de la Siret la Roman nu va fi modernizat nici anul acesta

Reprezentantii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale sunt de parere ca prioritatile judetului ar fi, mai curand, asigurarea unor fonduri fie de la bugetul de stat, fie din finantare externa pentru lucrarile la sosele de centura si, in masura in care este posibil, drumurile nationale care leaga Vatra Dornei de Poiana Teiului si municipiile Suceava si Botosani. In ce priveste drumul national de la Iacobeni spre Borsa, sansele ca acesta sa intre in reabilitare de anul acesta sunt mici intrucat lucrarile sunt planificate abia in etapa a sasea a unui proiect finantat de Banca Europeana de Investitii.

Sucevenii care vor dori sa circule cu masinile din municipiul resedinta de judet spre Siret sau spre sudul tarii vor avea parte si anul acesta de acelasi drum ingust, cu o singura banda pe fiecare sens, cunoscut ca E 85 sau DN 2. Reprezentantii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale au facut diverse propuneri pentru anul acestra, dar o eventuala modernizare a E 85 de la Roman la Siret, mult asteptata, de altfel, de suceveni de ani si ani de zile nu va incepe nici de anul acesta. "Ar fi extraordinar sa putem face atat de multe lucrari intr-un singur an, mai ales cum este 2010. In mod normal, poate ca ar fi trebuit sa intervenim la cat mai multe drumuri, dar nu se poate face totul intr-un an", a spus directorul Regionalei Iasi a Companiei de Drumuri Nationale, Viorel Scutaru. El a explicat ca, in linii mari, starea carosabilului este acceptabila iar traficul in zona respectiva, cu putine exceptii cum ar fi portiunea intre Suceava si Falticeni, nu este atat de mare incat sa fie o prioritate maxima de investitii modernizarea drumului respectiv in sensul largirii suprafetei carosabile.

Prioritatile celor de la Drumuri Nationale se vor axa, anul acesta, pe alte obiective cum ar fi continuarea lucrarilor la soseaua de centura a municipiului Suceava sau, in masura in care va fi posibil, chiar obtinerea de finantare pentru lucrari preconizate la variantele de ocolire a municipiilor Falticeni si Radauti. In ce priveste sursele de finantare. O parte vor fi de la bugetul de stat, o parte din alte fonduri, cum ar fi cele de la Banca Europeana de Investitii (BEI) sau fondurile structurale din Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR). De aceea, sustine Viorel Scutaru, o parte din lucrarile propuse, de regula cele de reabilitare a drumurilor nationale, nici macar nu se vor regasi in structura propriu – zisa a proiectului bugetului de stat, ci doar la bugetul Ministerului Transporturilor si vor reprezenta fonduri atrase din alte surse cum ar fi cele din credite externe.

Pe lista de prioritati pentru anul acesta, cei de la Drumuri Nationale au trimis ca propuneri de finantare trei rute care trec prin judetul Suceava. Prima ar fi cea din DN 18 pe portiunea care face legatura intre comuna Iacobeni si municipiul Borsa din judetul vecin Maramures. Acest traseu, precizeaza Viorel Scutaru, nu este unul care va fi modernizat, ci doar reabilitat. Lucrarile sunt preconizate a se derula in cea de-a sasea etapa a unui proiect finantat de BEI. Sansele ca sa fie incepute de anul acesta nu sunt din cele mai mari avand in vedere ca abia anul trecut s-au finalizat trei tronsoane din DN 17 Dorna – Suceava, toate fiind incluse in etapa a patra a proiectului respectiv.

„Lucrarile la drumul care face legatura intre Iacobeni si Borsa sunt promovate de ani de zile, dar trebuie parcurse toate etapele asa cum au fost stabilite in acordul cu BEI, nu pot fi facute modificari ca sa nu se pericliteze tot proiectul. Nu vreau sa ma hazardez sa spun ca lucrarile la drumul respectiv vor putea fi finantate chiar din 2010", a spus Viorel Scutaru.

Alte tronsoane de drumuri nationale pentru care s-au facut demersuri ca sa fie alocate fonduri in vederea finantarii lucrarilor de modernizare sunt cele care leaga municipiul Suceava de municipiul Botosani, precum si DN 17B care face legatura intre municipiul Vatra Dornei si localitatea nemteana Poiana Teiului din apropierea lacului de acumulare Izvorul Muntelui. Despre DN a carui calitate este proasta reamintim ca anul trecut s-au alocat sume foarte mici pentru a se plomba cateva portiuni de drum mai avariate, insa acest lucru nu a imbunatatit substantial modul in care se circula. Viorel Scutaru a confirmat faptul ca aceste doua portiuni de drum national se numara printre propunerile facute pentru anul acesta la Ministerul Transporturilor, dar s-a aratat destul de prundent in a face afirmatii cu privire la cuantumul sumelor necesare sau durata estimata a lucrarilor. „Nu as dori sa vorbesc mai mult acum, ci prefer dupa adoptarea Legii Bugetului. Nu sunt omul care sa spun ca am cerut o mie de miliarde si sa fiu apoi nevoit sa lucrez doar de zece miliarde", a mai spus Viorel Scutaru.

Sursa: Obiectiv de Suceava

Comentarii