Problemele de mediu vor putea fi sesizate Primăriei printr-o platformă dedicată

luni, 15 noiembrie 2021, 02:50
2 MIN
 Problemele de mediu vor putea fi sesizate Primăriei printr-o platformă dedicată

Ieşenii vor putea sesiza la Primărie probleme de mediu din oraş prin intermediul unei platforme online. În acest sens, municipalitatea a încheiat un contract cu firma Webmagnat pentru realizarea site-ului, iar contractul are o valoare de 39.000 lei, fără TVA

„Achiziţie platformă online de sesizare a problemelor de mediu: fum, mirosuri, gunoaie aruncate în locuri nepermise”, este obiectul contractului. În prezent, Primăria mai are în desfăşurare o procedură care face referire la digitalizarea serviciilor publice. Pentru realizarea unui portal în acest sens, a cărui valoare a fost estimată la peste 250.000 lei, s-au înscris la licitaţie două firme: Sobis Solutions (Sibiu) şi Digitax Online Public Services (Bucureşti). Municipalitatea a fixat 22 februarie 2022 ca termen de evaluare tehnică şi financiară a ofertelor, dar, cel mai probabil, câştigătorul licitaţiei va fi desemnat mai devreme.

Portalul de servicii publice va fi integrat cu toate aplicaţiile disponibile acum la Primărie şi vor fi create altele noi care ar urma să îmbunătăţească interacţiunea municipalitate – cetăţean în mediul online: de exemplu, multe dintre cererile care acum pot fi depuse doar la ghişeu vor putea fi înaintat şi online. O altă licitaţie organizată de instituţie a vizat refacerea paginii web primaria-iasi.ro, dar procedura a fost anulată: cele patru oferte înaintate de către firme au fost considerate inadmisibile. Cel mai probabil, Primăria va relua această procedură, în condiţiile în care valoarea contractului a fost estimată la peste 170.000 lei. „Necesitatea implementării şi utilizării unei noi pagini web şi a unui portal de servicii integrat provine şi din creşterea semnificativă din ultimii ani a expunerii în spaţiul online, apariţia unor noi tehnologii în domeniul IT la care trebuie adaptat sistemul existent, precum şi din necesitatea integrării unor aplicaţii şi nevoia de a gestiona în mod facil, sigur şi rapid informaţiile”, se arată în documentaţia de atribuire a contractelor de digitalizare.

Comentarii